Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door franca
#2331225
Is er iemand die mij advies kan geven,
Ik ben sinds gisteren gestart met meloxidyl voor onze oudste dame
is het bij dit middel nodig om gelijk ook met een maagbeschermer te starten?
en zo ja welke?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2331256
Ik geef hier bij pijnstilling niet gelijk maagbeschermer erbij. Wel geef ik groenlipmosselextract ter bescherming van de maag erbij.

Heeft je hond een erg zwakke maag?
Door franca
#2331308
Dank je wel voor de reactie

of ze een zwakke maag heeft dat vind ik moeilijk
ze heeft vanwege kaak myositis geen kracht meer in haar kaak
en eet dus alleen nog kvv
dat gaat altijd goed, een rauw ei met schaal geeft problemen in de maag
maar zou dat zijn omdat ze gewoon nauwelijks kauwt ??
Door franca
#2332931
Vannacht heeft ze vier maal gal overgegeven :(
ik ga haar denk toch maar een maagbeschermer geven

heeft iemand ervaring met een middel van de dierenarts?
Door Lizzy
#2333658
Ik heb er geen ervaring mee maar weet dat ook die middelen natuurlijk wel bijwerkingen hebben.... Groenlipmossel werkt niet?
Door franca
#2333691
Lizzy schreef: Ik heb er geen ervaring mee maar weet dat ook die middelen natuurlijk wel bijwerkingen hebben.... Groenlipmossel werkt niet?
dank je voor de reactie
Je hebt gelijk ik moet het eerst gaan proberen met een natuurlijk middel
groenlipmossel waarschijnlijk een domme vraag maar waar kan ik dat halen en welke dosis kan ik het beste geven?

Mijn oudste dame mankeert het nodige en als er dan weer wat bij komt (door de medicatie) raak ik toch wel erg in de stress
Door Lizzy
#2333699
Heb je een De Tuinen in de buurt? Die hebben eigen merk. En dan is 1 capsule per dag, tegelijkertijd met de pijnstilling, genoeg.
Door franca
#2333726
Sarah5 schreef: In Ziwipeak zit ook groenlipmossel en is luchtgedroogd, misschien ook een optie?
Dank je Sarah, ik ga eerst de capsules die Lizzy adviseerde proberen

Ik moet wel zeggen dat Ziwipeak mij onbekend is en ik moet er rekening mee houden dat kauwen echt niet meer gaat.
mijn oude zeehond kreeg gisteren haar haring, ze doet dan alsof ze kauwt maar slikt het bijna heel door, de hele dag moest ze er van overgeven :(
terwijl dat eigenlijk tot ze medicatie kreeg nog heel goed ging
Door CanisSapiens
#2334776
Ik heb bij mijn hond erg goede ervaringen met maagcompositum van groene os! Door meloxicam / metacam kuurtje van 10 dagen, heeft hij maanden maaglast gehad, af en toe uren heel waterig speekselen, buikpijn, boeren, enz. Dierenarts zei maagzuurremmers, maar omdat hij af en toe nierproblemen heeft ga ik niet zomaar meer medicatie uitproberen. Dus eerst groene os, merkt na een paar dagen al resultaat, en na een paar weken kuur ben ik gestopt. Sindsdien geen enkel maagprobleem meer gelukkig! Ik raad het dus heel erg aan, vooral bij oudere hond waar je toch wel voorzichtig wilt zijn met nieren en omeprazol e.d. daar niet fantastisch voor is.
Maagcompositum is poeder, alleen mjn hond (die eigenlijk alles lust) vind het niet lekker, dus mengen is denk ik wel nodig.
Sterkte!
Door sella
#2334798
Ik heb Buffel altijd groenlipmossel bijgegeven, en toch is hij vorige week donderdag bijna overleden doordat hij idioot opgezwollen maag had, zijn eten niet meer verteerde, zijn slokdarm helemaal aangetast door een beetje zuur opgeven tijdens het slapen. Zijn milt was zo groot als een paardentong. Hij heeft nu vanaf donderdag een hoge dosis omaprazol, kreeg 6 keer per dag gemalen, afgebouwd naar 4 keer en nu mag hij eind van de week weer op 2 keer zitten.

Wat hij liet zien was rugpijn, maar nu de maag tot rust komt, zie je hem steeds rechter en langer worden. Dus toch maagpijn. Nu heeft Buffel wel al heel lang dat hij nsaids kreeg, bijna 14 maanden al. Maar toch we waren heel geschokt van hoe hij er van binnen uitzag, geen zweer oid alleen maar heel erg gezwollen en vol met eten wat niet verteerde en lag te rotten :-\
Tuurlijk krijgt hij ook nog steeds groenlipmossel, maar ik zou bij langer dan 1 maand gebruik van nsaids nu toch wat gaan bijgeven van omeprazol.
Door franca
#2334848
Wat vreselijk voor Buffel  :'(

Tess reageert heel heftig op de meloxidyl, ze blijft maar overgeven en ook heeft ze last van reflux
ik ga vandaag nog omeprazol oid bij de dierenarts halen
groenlipmossel kan ik er bij geven maar ik wil ook iets wat nu werkt
ik was van plan haar een ranitidine te geven maar ik durf het niet omdat ik onzeker ben over de dosis
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door