Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2330418
Hallo allemaal,

gisteren hebben we te horen gekregen dat het teefje van mijn ouders chronische alvleesklierontsteking heeft. Van de dierenarts hebben ze nu een enzymenpoeder meegekregen en hij raadde dieetbrokken aan. Eigenwijze ikke dus meteen hier maar even checken en las al ergens dat dat poeder heel slecht is en brokken doen we sowieso niet!
Maar ik vroeg me af of jullie nog tips hebben? Hoe ziet zo'n dieet eruit? Ze krijgt overigens KVV en weegt 17 kilo (iets te zwaar maar suiker is ook niet helemaal goed), welke is het beste en welke diersoorten mag ze niet hebben?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Ikke1980 op vr 11 mei 2012, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ikke1980
#2337437
Hallo allemaal,

daar ben ik weer. De behandeling van Lara slaat niet aan. mijn ouders wilden toch eerst het enzymenpoeder gebruike, maar Lara blijft ontzettend sloom en vraatzuchtig is ze ook (ze valt dus niet af, wat eigenlijk wel zou "horen"). Nu heeft ze gisteren een of andere injectie gekregen, waardoor ze ineens "een andere hond zou moeten zijn". Nou ze is nog net zo sloom en obsessief op zoek naar eten als gister als gisteren. Heeft iemand een idee waar we nu aan moeten denken, want heb nu het idee dat de diagnose niet klopt? Ik maak me ernstig zorgen :'(
#2337482
Dan zou ik eens voor een second opinion naar een andere DA gaan. Hoe is die ontsteking vastgesteld?
Wat ik gelezen heb hoort verlies van eetlust bij de symptomen en buikpijn.  Verder kan suikerziekte een gevolg zijn van EPI.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op vr 11 mei 2012, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#2337534
Is vastgesteld dmv bloedonderzoek. Buikpijn heeft ze wel en ze is ook 2x flink ziek geweest. (hoge koorts, diarree, overgeven, buikpijn), maar nu alleen heel sloom en lusteloos. Wel eten en zelfs dus vraatzucht, maar wel aanvallen van buikpijn (krom staan met voorpoten op de grond, kont in de lucht). Ook diarree of juist obstipatie en bloed bij de ontlasting.
#2338527
Zoals je wellicht al gelezen hebt in het andere topic heeft Kiara dit ook.

Na heel veel ups en downs gaat het erg goed, We zijn op het moment helemaal op kvv over en twee dagen barf.

En wat een verschil na eerst een kleine terugslag is ze enorm opgeknapt :) Ze is wel sneller moe maar verder gaat het goed een mooiere vacht dan ooit.

Eindelijk een volle staart deze had altijd kale plekken zelfs de dierenarts is nu om.

We laten elk half jaar bloedprikken voor de schildklier en de alvleesklier.

Ze staat nu op een dieet van 150 gram pancreas van carnibest en 150 gram andere kvv voornamelijk magere diersoorten want vet kan ze niet tegen. of gewoon een lekker stukje vers spiervlees of pens dit wordt ook goed verdragen.

Een keer per week witvis en drie keer per week een rauw ei verder af en toe kruidenmix van carnibest of bibi.

Botten durven we niet aan hier reageert ze erg slecht op. overgeven diarree en kramp met veel pijn. :-\

De laatste keer bloedprikken waren de waardes al beter dan ze waren voor ons een bevestiging dat het goed gaat.
#2339184
Bedankt voor jullie reacties. Mijn ouders hebben contact gehad met de dierenarts en die zei dat hij het misschien toch iets te rooskleurig had voorgesteld. Kan zijn dat het toch wat langer duurt eer de medicatie aanslaat. Maandag gaan ze terug naar de DA en kunnen daar dan ook inderdaad carnibest pancreas ophalen. Ik hou jullie op de hoogte....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door