Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door siënna
#2329682
Mag een hond stevia hebben en als het mag welke dan? En natuurlijk hoeveel?
Ik kan het nergens vinden, wel iets over katten met diabetes die stevia krijgen maar over het gebruik bij honden kan ik niets vinden.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2329913
stevia is een zoet plantje die gebruikt word om een zoetmiddel te maken. Het is niet om diabetes te behandelen. De zoetkracht is vele malen sterker dan suiker en bevat toch nagenoeg geen calorieen. Overigens is dit een natuurlijk zoetmiddel en veiliger dan andere zoetmiddelen.

Ik zou het echter niet aan de hond geven. Je geeft toch ook geen suiker of stroop aan je hond.
Door Fido
#2329949
Aquillo schreef: stevia is een zoet plantje die gebruikt word om een zoetmiddel te maken. Het is niet om diabetes te behandelen. De zoetkracht is vele malen sterker dan suiker en bevat toch nagenoeg geen calorieen. Overigens is dit een natuurlijk zoetmiddel en veiliger dan andere zoetmiddelen.

Ik zou het echter niet aan de hond geven. Je geeft toch ook geen suiker of stroop aan je hond.
Geen één zoetmiddel zonder calorieën is veilig. Oké het heeft geen cal. Dus maakt niet dikker maar het maakt je lichaam wel receptor ongevoelig doordat de smaak zoet geregistreerd wordt, het lichaam hierop reageert en er komt geen zoet in de vorm van Kcal.
Wat zal jij doen als je deurbel afgaat en iedere keer als je er heen loopt dat er niemand staat? Tja ... Op een gegeven moment laat je die deurbel lekker bellen en jij komt niet in actie. Receptor ongevoelig  ;)

Honden kunnen prima zonder zoet, lekker houden zo.
Door siënna
#2330155
Fido schreef: Geen één zoetmiddel zonder calorieën is veilig. Oké het heeft geen cal. Dus maakt niet dikker maar het maakt je lichaam wel receptor ongevoelig doordat de smaak zoet geregistreerd wordt, het lichaam hierop reageert en er komt geen zoet in de vorm van Kcal.
Wat zal jij doen als je deurbel afgaat en iedere keer als je er heen loopt dat er niemand staat? Tja ... Op een gegeven moment laat je die deurbel lekker bellen en jij komt niet in actie. Receptor ongevoelig  ;)

Honden kunnen prima zonder zoet, lekker houden zo.
Bedankt voor de reactie, Heel duidelijk over de receptoren, ik ga het dus niet geven!
Mijn honden zijn veel te dik, maar door maagproblemen en na van alles uitgeprobeerd te hebben, geef ik ze nu meer eten, verdeeld over 3 maaltijden en nu gaat het redelijk goed, ik dacht ik maak merenques, daar zitten vrijwel geen calorieën in maar ze zakken in als er geen suiker in zit, vandaar dat ik dacht dat stevia misschien iets zou zijn maar na jou verhaal geen merenques dus ;)
Door Martine-Tom
#2330390
Merenques voor een hond? En met het doel om af te vallen?  ???
De logica daarvan ontgaat mij, minder eten...meer bewegen, net als bij mensen.
Eventueel een da tjekup om lichamelijke dingen uit te sluiten als je daarover twijfeld.
Door siënna
#2330426
vanaalst schreef: sienna, je hoeft ze toch niet meer eten te geven voor hun maag?
vaker wel maar de hoeveelheid kan je hetzelfde houden..
hier ook gedaan..
Maar ze aten porties van 3x40 gr en de ander 3x30 gram, voor een kooiker schijnt dat te weinig te zijn en ze hadden de hele dag honger, 's nachts kon ik eruit voor een extra maaltijdje of een stukje oude kaas want het gerommel in hun buiken en de onrust was niet echt prettig om aan te zien. Als ik dit niet gaf kon ik vrij snel daarna met ze naar buiten rennen want dan spoot de gal er via de achterkant uit en braakten ze. Op een gegeven moment gaf ik ze er zoveel groentenmix bij, als vulling, dat het bijna een vegetarische maaltijd was, en dat ging ook niet goed.
Op het moment ben ik het vlees weer iets aan het minderen en de groentenmix maar weer aan 't ophogen.
Door siënna
#2330441
vanaalst schreef: oh nee dat is dan ook niks :-\
en als je dan 1 maaltijd vervangt en enkel groente geeft met een ei bv?
Is een idee, zal het morgenochtend eens proberen,bedankt voor de tip :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door