Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2330234
Oscar geeft met regelmaat urenlange concerten weg. Het piept, borrelt en doet in zijn buik. Hij lijkt er geen last van te hebben. Is niet onrustig of iets dergelijks. Heeft gewone eetlust en ik heb tot nog toe niet een link met een bepaalde vleessoort kunnen leggen.

Nou lees ik hier wel eens dat men ziet dat hun hond misselijk is. Hoe zie je dat? Is dat borrelen er een teken van? Herkennen jullie het borrelen bij jullie honden? Zou ik er iets aan kunnen en moeten doen?

Het is niet iets wat me zorgen baart ofzo. Maar het is wel heel opvallend en ik krijg er ook nog eens steeds de slappe lach van. Dus ik dacht, vraag eens na.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2330265
De borrelende buik wordt zelden of nooit gevolgd door winden of diarree. En ook niet door braken. Piepen doet ie ook niet, nooit eigenlijk. Hij doet eigenlijk gewoon precies als altijd, alleen hij borrelt als een gek.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2330294
Dat geeft niet! Ik ben blij met jullie reacties. Ik neig erg te denken dat het niet erg is dat zijn buik rommelt, aangezien niets van wat jullie beschrijven (piepen, winden, diarree enz) erbij komt kijken. Het is alleen zo gek dat het zó luid en ook heel lang rommelde. Hij is vandaag bijvoorbeeld vanmorgen rond een uur of negen begonnen en het begint nu stiller te worden.
Door Lizzy
#2330310
Smakken, gras-eten, onrustig heen en weer lopen, diarree, braken.

Vraagje, is dit vooral na het eten van grote vleesbotten en vlees als geit? (zo ja: dan is het daarvan :biggrin2:)
Door Irish
#2330317
Als Kaatje misselijk is, is ze onrustig, heen en weer lopen, smakken/tongelen, gras eten en vlak voor dat ze kotsen trekt ze haar mondhoeken helemaal naar achter en steken haar ribben uit.

Kaat heeft ook wel is een rommelende buik, vaak is het weg als ik haar eten geef..
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2330363
Lizzy schreef: Smakken, gras-eten, onrustig heen en weer lopen, diarree, braken.

Vraagje, is dit vooral na het eten van grote vleesbotten en vlees als geit? (zo ja: dan is het daarvan :biggrin2:)
Ik geef elke dag ongeveer even veel vleesbot. Gister heeft hij 2 stukken konijn gehad. Eerder minder, dan meer als normaal.

De symptomen van misselijkheid herken ik totaal niet bij hem. Eten geven kunnen we wel een keer uitproberen. Vandaag niet, hij is inmiddels stil en ik ga na het eten nog een lange wandeling doen. Volgende keer eens zien of dat helpt!
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2331812
Gentle ( mijn laatste schotje) had dit HEUL erg! Die maag kon rommelen en doen! ik lag regelmatig dubbel van het lachen. Hij had er verder totaal geen last van. Ja behalve dat hij er wel eens wakker van werd als het heel luid was en dan vol verbazing naar zijn buik stond te kijken. Pijn had hij echt niet maar wel gewoon een luidruchtige maag.  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door