Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#2330168
Vraagje aan de dierenartsen en deskundigen: de da die de bult verwijderd en de teen geamputeerd heeft wil het verband dagelijks verschonen. Dit om te kijken of er geen infectie is ontstaan, daar is ze nl zorgelijk over omdat het haast niet schoon te krijgen was daar tussen de tenen met haar en vieze zolen enzo. Heer K vindt dat eigenlijk maar raar omdat vaker verband wisselen de genezing vertraagt en ook weer kans op nieuwe infectie geeft. Wat vinden jullie?

Voor de goede orde: ik doe het volgens voorschrift van de da hoor.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2330206
Tja stel dat het inderdaad gaat ontsteken, dan zie je dat misschien te laat, pas als de stank door het verband door komt.
Misschien vertaagd het wel de genezing maar ik zie weinig andere mogelijkheid om het in de gaten te houden.
Door Mevroi Kruim
#2330291
We hebben net het verband gewisseld, het ziet er prima uit, wel raar zo zonder die teen maar nauwelijks gebloed en mooi schoon. Morgen iig nog een keer bij de da en dan zien we wel.
Door Lizzy
#2330312
Ik zou het wel verwisselen. De enige keer dat mij geadviseerd werd dit niet te doen, rotte Whoofer d'r teen nog net niet in het verband weg. De poten van Ziva (van Sam, die pas aangereden is) moeten ook steeds opnieuw verbonden worden.
Door Mevroi Kruim
#2330465
Ja, ik hou me gewoon aan wat de da zegt. De wond zit keurig dicht gehecht en lekt vrijwel niet dus de kans op schade door verwisselen is klein. En ik kan me nog herinneren hoe Kruimel d'r pootje na 8 dagen onder het verband vandaan kwam  :-X
Door Annemarie Rijnveld
#2330502
Hier ging het weliswaar om een paard en dan niet zijn voet, maar een operatie aan bot en pees in zijn been:
ik moest iedere dag het verband eraf halen, wond goed behandelen, nieuw verband erop.
Geen enkele infectie opgetreden, wond keurig geheeld.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door