Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irene Schildkamp
#2328345
We barfen nu ongeveer een maand, voor die tijd gaf ik carnibest met soms wat brokken: taste off the wild.
Sinds we barfen zien de honden er super uit, de mest is prima, ze eten bijna alles met plezier.
De Oud Duitse Herder heeft wat last van traanogen , de Boxer is eindelijk verlost van de huidallergie.
Maar wat me zorgen baart is Daila, de herder.
Ze hijgt als een malle, ook voor het warme weer begon.
En ze stinkt als de ziekte. Naar verrotting, zo iets viezigs...Zou dat door ontgifting kunnen komen?
Ze is wel gewoon fit, beter als ooit.....speelt ook veel.
Kan/ moet ik iets doen of laten?

Graag jullie mening....
Door Lizzy
#2328419
Mmmm. Ik zou zelf daar toch even mee naar de DA gaan. Het kan een gist op de huid zijn. Het kan van alles zijn. Ik zou even een gezondheidscheck laten doen.

En als er niks loos is met haar, zette ik haar op een goede ontgiftkuur. Ik zou zelf eerst beginnen met Drainage Compositum. Gelijk gevolgd door chlorella. En daarvan zou ik 2 keer per dag 1 tablet geven. Na een paar dagen dit ophogen naar 2 keer per dag 2 tabletten. Na een paar dagen ophogen naar 2 keer per dag 3 tabletten. Net zo lang totdat je 10 a 15 tabletten geeft. En dit even volhouden voor een week of 2 a 3. En dan eens kijken hoe het gaat.
Door Martine.
#2329587
Ik heb ook één hond die een zwaardere lijflucht heeft als de andere. Ik weet niet of je vette vis in je menu hebt? Sinds ik het percentage vette vis heb opgeschroefd is het bij haar in elk geval stukken minder. Misschien toeval hoor want ik heb haar hierna niet meer teruggezet onder de 10% maar misschien het proberen waard. Vette vis is tenslotte heel goed voor de huid. 
Door Irene Schildkamp
#2329681
We zijn inmiddels bij de DA geweest... alles ok.
Hij gaf het advies niet zo rigoureus te barfen. dus eerst de helft brokken helft vlees, en dan na een aantal maanden 1/4 brokken en 3/4 vlees.

Daila krijgt nog geen vis, maar wel lamsstaart waar ze niet zo graag in hapt. Misschien is dat toch een teken dat dat nu voor haar te vet is of zo.
dat zou natuurlijk maar zo kunnen. goed idee van je Martine....
Ze krabt ook meer. Er is geen vlo te bekennen, ook geen schimmel of zo te zien, ook niet met een microscoop.
Ze heeft ook geen wormen, dat heb ik pas laten onderzoeken.

In ieder geval kan ik beginnen met Drainage Compositum en Chlorella.
Wat vinden jullie van het advies om de helft brokken te geven? Heeft iemand daar ervaring mee?
En ik kan de lam weglaten....eend is ook vet, misschien dat ook??

groet, Irene
Door Borke
#2329694
Je zegt het zelf al, sinds je barft is ze fitter dan ooit.
Ik zou dus gewoon deze goede barf weg blijven volgen.
Probeer haar ook vette vis te geven en volg de tips van Lizzy op en houd ons op de hoogte!
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2329788
Irene Schildkamp schreef: We zijn inmiddels bij de DA geweest... alles ok.
Hij gaf het advies niet zo rigoureus te barfen. dus eerst de helft brokken helft vlees, en dan na een aantal maanden 1/4 brokken en 3/4 vlees.

Daila krijgt nog geen vis, maar wel lamsstaart waar ze niet zo graag in hapt. Misschien is dat toch een teken dat dat nu voor haar te vet is of zo.
dat zou natuurlijk maar zo kunnen. goed idee van je Martine....
Ze krabt ook meer. Er is geen vlo te bekennen, ook geen schimmel of zo te zien, ook niet met een microscoop.
Ze heeft ook geen wormen, dat heb ik pas laten onderzoeken.

In ieder geval kan ik beginnen met Drainage Compositum en Chlorella.
Wat vinden jullie van het advies om de helft brokken te geven? Heeft iemand daar ervaring mee?
En ik kan de lam weglaten....eend is ook vet, misschien dat ook??

groet, Irene
Dat vind ik persoonlijk geen goed advies. Het verteren van brokken of rauw spul werkt nou eenmaal gewoon anders, dus het lijf moet dan steeds switchen. Zeker als ze al een maand helemaal op barf staat zou ik niet weer met brokken gaan prutsen... Wat heeft de da allemaal onderzocht?? Is er een bloedonderzoek gedaan? Tanden zijn neem ik aan ok?
Door Irene Schildkamp
#2329853
Onderzocht zijn de banale zaken, huid, temperatuur, ogen...longen en hart geluisterd. tanden zijn ok, ze ruikt ook niet sterk uit de bek.
Ze oogt ook inderdaad fitter als voorheen, dus dat is een geruststelling.
Het gekke is ook dat ze de ene dag meer stinkt als de andere.

Ik ga de tips van Lizzy eens opvolgen, en kom dan terug met de ervaringen....
En blijf barfen. bedankt voor de tips en feed back.
Door Lizzy
#2329957
Waarom zou je weer brokken gaan geven? Weer een beetje terug gif er in stoppen zodat het ontgiften ophoudt? Ik volg de logica niet. Maar er zitten dus geen gisten op de huid? Hoe heeft je DA daarop gecontroleerd?
Door Irene Schildkamp
#2330021
Hij heeft tussen de vacht gekeken en er een schraapsel vanaf gehaald en dat onder de microscoop bekeken. Hij heeft het niet over een kweek gehad..... misschien een andere DA eens laten onderzoeken?
Zijn idee van brokken was om de overgang rustiger te doen verlopen.  Eigenlijk dus symptoom bestrijden....ik had dus ook mijn twijfels omdat ze eigenlijk al een tijdje vlees eet. voordien vaak carnibest.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door