Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2329401
veranderen (slechter worden) als je over een stuk vleesbot kokend water giet en dan nog  weer naar kookpunt en 1 minuut laten koken en dan in water laten afkoelen.

Waarom vraag ik dat?
Boy ga vanaf volgende week dus zijn spiervlees en orgaan zo krijgen hij eet het dan gewoon goed (al paar x uitgetest).
Nu wil ik hem dus ook aan ander vleesbot gaan laten wennen. Kippennekken eet hij wel, maar daar blijf het bij.
Ik had nu een stuk eend van eendekarkas. Ik denk van bij de kop (zonder kopof nek ) Ontdekte daar erg weinig bot wel vrij veel vet/vel. Dus ik heb dat zo gedaan als hierboven beschreven en wil hem dat straks geven.
Ik weet dat gekookte bot slecht is  Maar hier zit zo weinig bot in dat ik het wel durf te proberen.
Daarbij weet ik dat Boy erg goed alles kauw. Zelfs 1 brokje werd altijd fijn gekauwd. En laatst spuugde hij een kippennek uit die er 3 minuten daarvoor ingegaan was en dat was helemaal fijn dus geen hele stukken.
Tenzij jullie heel hard gillen van niet doen. ???
Gebruikersavatar
Door Thea
#2329463
Met vlees heb ik dat wel eens gedaan en at hij het wel, maar gooide ook stukjes ernaast. Dus dat wil ik nu weer na het koken gaan proberen.
Wil ik ook eerst wel even een aparte goedkope pan ervoor gaan aanschaffen.
Door Lizzy
#2329466
Ik zou het niet koken. Bot moet je serieus niet verhitten. Je kunt het op 40 graden een tijdje in de oven laten "sudderen", scheutje olijfolie erover maar verder dan dat zou ik niet gaan. Het wordt te hard als je het kookt.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2329568
Hij heeft het niet opgegeten.
Nou weet ik ook wel dat eend een speciale smaak heeft, maar hij heeft er wel op gekauwd. Was trouwens maar 1 stukje met bot andere waren vlees en vel met wat vet.
Bency heeft het zo opgegeten.
Dus dan zal ik het eens in de oven proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door