Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door TanyaT
#2327275
Hey,

We zijn sinds Februari overgestapt op KVV voor onze Franse bulldog (4jaar oud). Ze weegt nu rond de 15 kilo, maar we willen er nog wat vanaf hebben.
Ze wordt elke dag 4 keer uitgelaten, waarbij we dan minimaal 1x een wandeling van een half uur maken, als het kan vaker. De rest is dan 10 minuten tot een kwartier, afhankelijk van wat ze zelf wil (soms wil ze het liefst gewoon weer naar huis, en soms wil ze lang lopen haha. Ligt aan het weer)

Ze krijgt nu per dag ongeveer (moeilijk snijden met die worsten) 200 gram Carnibest Light, vaak met een groentepapje erdoorheen. Soms krijgt ze ook Smuldier pens compleet of vlees compleet, want Carnibest is wel vrij duur.

Het probleem: als ze alleen carnibest of smuldier krijgt, zonder groente, dan heeft ze nog echt honger en gaat ze lopen struinen.. Ze gaat dan ineens vogelpoep eten, en eigenlijk alles wat ze op straat vindt. Ontzettend vervelend, maar als we er dan groenten doorheen gooien hebben we hier niet echt last meer van.. Dus we kunnen haar niet nòg minder voer geven.

Ik wil binnenkort ook beginnen met 1 of 2 dagen vismix geven, moet alleen nog even uitzoeken waar dat hier in de buurt te verkrijgen is.. We hebben namelijk maar een kleine vriezer ingebouwd in de koelkast, en geen ruimte voor een aparte vriezer helaas..

Ik hoor graag jullie tips!
Door M@rina
#2327332
Volgens mij heeft een hond meer beweging nodig dan 1x een half uur en 3x 10 minuutjes. 1x per dag toch zeker wel een uurtje los rennen is mooi andere wandelingetjes tch zeker 20 miuten tot een half uur.
200 gram CB light vind ik voor haar gewicht extreem weinig, logsch dat ze gaat struinen.

Neem haar ideale lichaamsgewicht (bijv 13 kilo x 20 gram per kilo lichaamsgewicht =260 gram per dag (al vind ik 2 kilo afvallen vrij veel voor een klein hondje)

Ik zou hiermee gaan beginnen, 260 gram per dag en de beweging opvoeren.
Door TanyaT
#2327709
Nog even een feit dat ik vergeten was: we kunnen niet meer met haar lopen, op het moment dat we dat doen gaat ze mank lopen.. Heb het weleens geprobeerd, maar ze heeft iets van een hernia oid.. Nog een reden om haar meer te laten afvallen..
Door M@rina
#2328163
Ow okay ja dan is meer bewegen inderdaad geen optie. Is de Hernia vastgesteld door een DA?

Ik zou dan iets onder de 20 gram per kg lichaamsgewicht gaan zitten, maar niet teveel, langzaam afvallen is veel beter.
Zo rond de 220 gram per dag en geen light versie maar de gewone carnibest of smuldier.

En daarnaast even goed uit laten zoeken wat er aan haar rug of poten mankeert, het is niet normaal dat een jonge hond zo kort kan wandelen.
Door TanyaT
#2328237
DA heeft dat toen ter tijd vastgesteld.. Ik ben er zelf niet helemaal zeker van, maar om 100% zekerheid te hebben moet je volgens mij een CT scan laten maken, dat is een beetje overdreven.
Moet wel zeggen dat het de laatste tijd veel beter met haar gaat, maar ik twijfel nu idd wel over de hoeveelheden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2329283
[quote="TanyaT"]
DA heeft dat toen ter tijd vastgesteld.. Ik ben er zelf niet helemaal zeker van, maar om 100% zekerheid te hebben moet je volgens mij een CT scan laten maken, dat is een beetje overdreven.
Moet wel zeggen dat het de laatste tijd veel beter met haar gaat, maar ik twijfel nu idd wel over de hoeveelheden.
[/quote]

Zou het niet slim zijn om je hond nog eens na te laten kijken voor zijn rug? Mogelijk dat een osteopaat al heel veel kan betekenen. Het is niet normaal dat je hond niet langer dan een half uur kan lopen zonder te gaan manken. Ik zou daar toch echt iets mee doen, waarschijnlijk heeft ze voordat ze gaat manken ook al pijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door