Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Spanielgek
#231645
Ik heb even een vraagje ,Esther heeft een wat schilferige huid en ook heeft ze een wondje io haar poot.
Daar likt ze steeds aan en het is nu helemaal kaal,en op een paar plekjes waar die schilfers zitten is haar huid nu erg rauw[geen open wondjes hoor].
Nu las ik dat Tes Tree olie daar erg goed voor was.
Dat heb ik vanmiddag gekocht bij de apotheker ,het is 100%TeaTree olie.
Nu dacht ik te hebben gelezen dat je dit er niet puur op mag doen.
Hoe moet ik dat nu doen ,moet ik dat verdunnen met water of zo,kunnen jullie dat even makkelijk voor mij uitleggen,bv zoveel druppels op zoveel water.
Alvast bedankt.
Door Lizzy
#231665
Spanielgek schreef: Ik heb even een vraagje ,Esther heeft een wat schilferige huid en ook heeft ze een wondje io haar poot.
Daar likt ze steeds aan en het is nu helemaal kaal,en op een paar plekjes waar die schilfers zitten is haar huid nu erg rauw[geen open wondjes hoor].
Nu las ik dat Tes Tree olie daar erg goed voor was.
Dat heb ik vanmiddag gekocht bij de apotheker ,het is 100%TeaTree olie.
Nu dacht ik te hebben gelezen dat je dit er niet puur op mag doen.
Hoe moet ik dat nu doen ,moet ik dat verdunnen met water of zo,kunnen jullie dat even makkelijk voor mij uitleggen,bv zoveel druppels op zoveel water.
Alvast bedankt.
Volgens mij mag je tea tree bij een hond wel puur gebruiken (een druppeltje op het plekje). Bij een kat niet.
#237047
Hoi,

Wij gebruiken zelf ook vaak Tea Tree op een wondje. Altijd puur.
Maar onze honden vinden het verschrikkelijk (stank?)
De ene kijkt ons drie dagen niet meer aan, de andere is uren aan het wrijven en schuren om het eraf te krijgen.
Misschien een suggestie om te kijken of je het vanuit inwendig op kunt lossen. Bijvoorbeeld met Groene Leem door het eten. Theelepeltje per dag, twee weken, dan een week stoppen. Dan weer twee weken.
Je kunt het ook als een papje op de poot doen. Beschermt en als ze het oplikt, prima.
Zilverwater uit- inwendig kan ook een optie zijn.

Succes, Sas
Door Peet
#240218
Ik zou eerder voor Calendula creme gaan dan voor Tea Tree. Tea Tree gebruik ik alleen verdund als afweer tegen vlooien en teken, maar niet op geirriteerde huid. Het kan een branderig effect hebben en mijn honden vinden de geur afschuwelijk.

Daarbij is Tea Tree gevaarlijk als het bij de slijmvliezen komt. Dit kan heftige reakties veroorzaken, varierend van rode zwellingen en braken (net 2 gevallen op een ander forum gehad). Dus als er een kans is dat de hond er aan gaat likken, zou ik absoluut niet voor Tea Tree kiezen.
Door Viv
#240450
ik gebruik tea tree alleen verdunt; ik maak een demakup watje nat, knijp 'm uit en doe er een drupper tt-olie op. Zo is t genoeg verdunt.
ik kan me voorstellen dat sommige honden er heftig op reagerenwant het is zeer sterk spul. Daarom gebruik ik het alleen verdunt. Mocht één druppel op een vochtig watje niet genoeg werken, kan je misschien twee of drie druppels proberen.
Even wachten wat het resultaat is met een druppel en als ze goed reageerd, kan je twee druppels proberen etc etc.

sterkte!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door