Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door riekie
#2328258
Mijn hondje Boedha is 13 jaar, zij heeft altijd brokjes gegeten, maar is een tijdje geleden erg ziek geweest, toen ik op vakantie was en zij bij mijn  ouders uit logeren was.
Zij had dunne bloederige ontlasting, braken daardoor ernstige uitdrogingsverschijnselen. De dierenarts denkt aan een virus.
Maar goed Boedha is aardig opgeknapt maar eet niet meer zo goed. Ik probeer nu vanalles uit brokjes en  KKv.
Het gekke is dat als ik haar meeneem naar mijn werk zij wel de hele tijd aan het schooien is bij de mensen waar ik voor werk.
Ouderen op een groepsverzorging, dus U begrijpt dat er nog weleens iets op de grond valt, en dat eet zij wel gulzig op.
Maar als ik een paar dagen vrij ben, blijft zij slecht tot niets eten.
Het enige wat zij binnen een minuut op heeft is KKV van farmfood fresh. De brokjes van Farmfood eet zij minimaal en ook andere merken gaan er niet in.
Hoe komt het dat zij FFF wel eet (opschrokt) als het ware en de rest eigenlijk weigert?
FFF kan ik niet in de buurt krijgen dus ik ben op zoek naar een alternatief die ook niet zo duur is. Of een goed voedingsadvies. Boedha weegt 3,9 kilo en is een bastaard terrier- achtig. Trouwens zij verhaard het hele jaar door, ook een issue waar ik vanalles voor geprobeert heb. Ik hoop dat U een goede tip voor mij hebt, vriendelijke groet riekie
Door M@rina
#2328332
Boedha wordt op haar oude dag gewoon een hele slimme meid!!! Kvv; rauw vers vlees is veel lekkerder dan die droge brokken troep. Lekker alleen maar kvv geven en de brokken aan het asiel geven ;)

Bij de meeste supermarkten verkopen ze smuldier, als je de complete versie geeft is het prima 1 of 2x per week de enkelvoudige zonder iets toe te voegen (dat staat namelijk op de verpakking) is ook prima en smuldier is heel goedkoop, iets van 50 cent per 400 gram.

Bij veel dierenspeciaalzaken verkopen ze tegenwoordig ook wel kvv, energique, rodi, carnibest of duck. Carnibest is van deze soorten de beste.Ze verkopen het in kiloverpakkingen en in pondjes, maar die zijn duurder. je kan de kilorollen iets laten ontdooien en dan doormidden (of in 4-en)  snijden. Eén deel verder ontdooien en de andere  terug de vriezer in.

Een hondje van 3.9 eet gemiddeld 80 tot 90 gram kvv per dag. Maar dit is ook afhankelijk van hoe actief een hondje is. Op oudere leeftijd mogen ze ook wel wat meer.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2328334
Volledig stoppen met de brokken en overstappen naar volledig kvv. Als ze het goed doet op farmfood freh kvv is dat prima, maar er zijn nog zoveel meer merken in omloop. Het is uitproberen, kijken wat voor jezelf financeel haalbaar is en uiteraard hoe de hond erop reageert.

Voor het verharen zou ik zelf een kvv kiezen met zalm of makreel. vette vis in ieder geval, minstens 1 dag per week.

misschien heb je hier iets aan: http://voerwijzer.com/
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door