Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#2326561
Ik ben door vreselijke diaree problemen met Deja ruim 14 die nog tot voor 3 weken geleden barfde op KVV gegaan.
Het was geen harden meer ze zat iedere keer helemaal onder de poep ik trok een heel spoor naar het park, en dacht werkelijk dat ze op haar eindje liep.
Maar ze barfde nog stug en at ook alles heel braaf op maar het liep er met de zelfde vaart achter weer uit.
Mede doordat ze ernstige spondylose heeft kan ze niet meer in de poephouding met alle gevolgen van dien dus iedere keer haar hele broek onder, moest dan onmiddelijk naar huis.
Nou ik denk dat jullie wel begrijpen hoe ik me voelde, tot Margot (Jopomo) zei zet die hond is op KVV ik kan aan Tinlo komen fokkersversie zitten 6 soorten in 1 rol.
Ik heb daar wat rollen van gehaald en ook wat rollen naturis.
Drie weken geleden het ik haar van de een op de andere dag overgezet en de dag erop was de diaree over en is tot heden nog niet terug, ze poept weer prachtige drollen.
Dus we gaan met Deja maar niet meer barfen, ze kan er vermoedelijk niet meer tegen het was denk ik te heftig in haar darmen.
Mijn katten ben ik al jaren mee aan het klungelen om ze op vers te krijgen.
Poos geleden gedacht nou ik stop, hen nu meer dan genoeg ondernomen.
Ze krijgen nog wel kippennekken en kuikens, met daar bij brokjes of zakjes of blik dat gaat vrij goed.
Heb nu wat naturis en tinlo voor gezet en in de tinlo zit zelfs lamspens en de bakjes waren leeg was maar een klein beetje hoor, maar wat is nou ong. de hoeveelheid voor katten van ong. 4 kilo.
Dus 2 x hoera.
Laatst gewijzigd door deja op ma 30 apr 2012, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ramses1
#2326569
Oww geweldig nieuws!

Super voor Deja en super voor jou. Geen blubber meer schoonmaken, meid wat heb je getobt en heerlijk dat het nu zoveel beter gaat.
Je schreef een paar weken geleden al dat het beter ging op kvv en ik ben heel erg blij voor jullie dat het zo goed blijft gaan.
Door deja
#2327067
Ja ik ben er ook heel blij mee, ze is op zich ook best wel opgeknapt en haar koppie is ook weer wat voller ze werd er zo mager van en dat is nu weer een beetje bij getrokken. Ik geef haar ondanks dat er 6 soorten in zitten ook nog iedere avond wat spiervlees erbij, en geef haar dan vleesjes die niet in de Tinlo zitten als hert paard en kalkoenvlees. Dit gaat uitstekend.
Door BAC
#2327551
Super Marjan, ik weet nog wel dat ik je een paar weken geleden aan de foon had en je het huilen nader stond dan het lachen, en je een week later weer sprak en het zo goed ging op de KVV, wat fijn!!
Ik snap alleen niet wat de logische verklaring hierachter is, want wie weet hoeveel leed je jezelf had kunne besparen!
Door Lizzy
#2329143
Nou, fijn voor jullie :-*

Ik dacht eigenlijk dat het na de L-Glutamine "kuur" (voor lekke darmen) veel beter ging?
Door deja
#2329313
Lizzy schreef: Nou, fijn voor jullie :-*

Ik dacht eigenlijk dat het na de L-Glutamine "kuur" (voor lekke darmen) veel beter ging?
Nee Lizzy dat is Beau, die heeft wel 4 maanden aan de L-Glutamine gezeten maar die is daar enorm van opgeknapt, en heb nu ook nog zijn menu gewijzigd in s'morgens spier en s'avonds groente of pens of orgaan met bot/vlees en het lijkt nou helemaal wel top te gaan.
Maarmijn oudste hond had die problemen met diaree en dat kan ook best te maken hebben met dat is s'morgens orgaan of groente gaf of mss het botvlees te heftig ik weet het niet maar sinds ze op KVV staat is het helemaal top geen diaree meer en ik ga ook niet meer sleutelen aan haar eten zij blijft op KVV staan want dat gaat goed en wil dat graag zo houden, want heb een vreselijke tijd achter de rug met haar, ik had het ook zo met haar te doen dan zat ze helemaal onder en moest ik snel weer huiswaarts op haar helemaal weer schoon te poetsen.
Door Lizzy
#2329507
deja schreef: Nee Lizzy dat is Beau, die heeft wel 4 maanden aan de L-Glutamine gezeten maar die is daar enorm van opgeknapt, en heb nu ook nog zijn menu gewijzigd in s'morgens spier en s'avonds groente of pens of orgaan met bot/vlees en het lijkt nou helemaal wel top te gaan.
Maarmijn oudste hond had die problemen met diaree en dat kan ook best te maken hebben met dat is s'morgens orgaan of groente gaf of mss het botvlees te heftig ik weet het niet maar sinds ze op KVV staat is het helemaal top geen diaree meer en ik ga ook niet meer sleutelen aan haar eten zij blijft op KVV staan want dat gaat goed en wil dat graag zo houden, want heb een vreselijke tijd achter de rug met haar, ik had het ook zo met haar te doen dan zat ze helemaal onder en moest ik snel weer huiswaarts op haar helemaal weer schoon te poetsen.
Aha, OK, sorry voor de verwarring aan mijn kant!
Door deja
#2329746
Geeft niet hoor je heb ook zoveel honden hier op barfplaats, kan me voorstellen dat je dat niet altijd uit elkaar kunt halen.
Door BAC
#2329848
Ben nogmaals heel erg blij voor jullie Marjan dat het allemaal zo goed op zijn pootjes terecht is gekomen! :thumbup:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door