Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door booster
#2327297
Ik heb hier een naakthondje sinds enkele weekjes.
Toen ik hem kreeg woog hij 3.2 kilo maar zijn normale gewicht moet tussen de 4 - 5 kilo zijn denk ik ongeveer ( is hondje van 24 cm)
Ik geef hem 150 gram per dag kvv. (dierenwinkel waar ik de kvv koop zei 20-30 gram per kilo gewicht)
is dit genoeg of moet het meer of minder?
Hij moet nog iets dikker worden en weet zijn recente gewicht momenteel niet maar hij is wel dikker als toen die hier kwam.
Laatst gewijzigd door booster op ma 30 apr 2012, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2327320
Hoe oud is je hondje? Puppen moeten nameoijk 40 tot 60 gram per kilo lichaamsgewicht krijgen, volwassen honden inderdaad 20 tp 30 gram per kilo lichaamsgewicht.
Door M@rina
#2327337
Okay! Dan zou zit je met die 150 gram op een redelijk grote maaltijd voor je nakerdje. Kan hoor, als het een heel actief hondje is dan verbruiken ze ook gewoon meer energie en is de hoeveelheid voer groter.

Wel uitkijken dat als hij op gewicht is (en dat kan je het beste voelen, niet wegen) dat hij niet door schiet naar iets te dik.
Door booster
#2327341
Het is een erg actief hondje die veel rent en speelt en we wandelen om de 2 uur en dus ook veel in beweging.
ik had die 150 gram gepakt omdat hij moest aankomen, hij is nog niet hellemaal goed op gewicht je ziet nog een beetje zijn ribben en heel licht zijn kontbotjes en als die weg zijn dan kijk ik even of die 150 gram te veel is of dat hij dan toch naar 130 gram bv moet.
Door M@rina
#2327371
Lijkt me een goed plan, de éne hond verbruikt nu eenmaal meer dan de ander die 20 á 30 gram is maar een richtlijn
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door