Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2325275
Ze zit nu 13 weken na het begin van haar loopsheid en de afgelopen tijd heeft ze weer erg veel stress. Nu zag ik bij het aaien ineens haar haren aan elkaar geplakt zitten bij haar tepeltje, toen ik daar wreef kwam er vocht uit haar tepel, ook uit andere tepels komt waterig witte vloeistof. Het zou een verklaring van haar enorme dip zijn de laatste weken, maar is dit niet enorm laat na de loopsheid en moet ik hier iets mee doen?
Laatst gewijzigd door hannabelgje op za 28 apr 2012, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
#2325407
Dit zou het eind van de fase van schijndracht zijn qua tijdstip. Klachten nemen in de loop van die periode toe. Mijn ervaring is dat als ze helemaal aan het eidn wat melk gaan produceren, dit na enkele dagen vanzelf over is, n.a.v de virtuele bevalling. Dat zou ik dus even afwachten.
In aktie komen t.b.v. afleiding en één maal daags even controleren hoe het met de tepels gaat.
Door hannabelgje
#2325461
Ik ga voor alle zekerheid zometeen toch maar even met haar naar de dierenarts. Even voelen of haar baarmoeder normaal voelt enzo. Ik vind het toch een beetje eng om alleen af te wachten  :-\
#2325609
Tja.. Ik ben geen arts, maar ik zou zelf niet aan het allereinde van een schijndracht deze gaan behandelen met medicatie, aangezien het in de lijn der verwachtingen ligt dat deze over pakweg 2 dagen vanzelf voorbij is.
Castreren is een overweging. De kans dat ze een volgende keer weer schijnzwanger wordt is behoorlijk en de kans dat het steeds verder zal toe nemen idem (maar er zijn ook voorbeelden waarbij het niet zo verloopt). Ook nog een optie volgende keer te proberen in hoeverre e.e.a. middels homeopatische behandeling (op maat) te beperken is, bijv. onder begeleiding van Tannetje.
Persoonlijk verkies ik castratie boven levenslang 2 maal per jaar enkele maanden 'in een dip' zitten.
#2325633
Ze zal sowieso in de zomer nog een keer loops worden. Als ik besluit om haar te laten steriliseren dan zal dat in september worden omdat ik dan een paar weken vakantie heb. Ik ga er wel voor zorgen dat ik voor haar loopsheid al iets in huis heb om te voorkomen dat het weer zo heftig wordt. Ik geef de pillen nu wel omdat ik toch wel graag heb dat het weer vlug over is. De melk spuit er gewoon uit.
De volgende keer gaan we het zeker anders aanpakken in elk geval.
#2325650
Puur Schijnzwanger proberen volgende keer? Kijken of ze er dan nog zo'n last van heeft? Heeft ze naast het melkgeven nu (wat ik best heftig vind) ook alle andere symptomen van schijndracht? Zo ja, dan zou ik het wel in overweging nemen om haar te castreren, als de Puur bv. niets helpt.
#2325681
Ze is al maanden van het padje af, slecht eten, raar gedrag, veel stress. Ik dacht dat ze na een hele goede periode een enorme dip had. Ik denk dat het door de schijndracht komt. Wel fijn dat dat waarschijnlijk de verklaring is. als er een volgende loopsheid komt gaan we inderdaad op tijd beginnen met puur schijndracht of zoiets dergelijks.
#2326713
In de bijsluiter staat dat ze onrustig kunnen worden van de pillen, nou ze loopt heel de tijd piepend rond en kan geen rust vinden. we zijn weer wezen lopen, maar dat helpt dus ook niet.  :-\
Volgens haar lijf is ze al bevallen en heeft ze puppies.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door