Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2325061
Vandaag met Sammy naar de DA geweest voor bloedonderzoek en waar ik toch een beetje bang voor was kwam inderdaad naar voren.
Haar nierwaardes zijn niet goed  :'( :'(

Haar crea is 130, mag 100 zijn.
Haar urea is 30,5 en mag max 9 zijn.

De DA gaf aan dat het eventueel een bacterie zou kunnen zijn die dit veroorzaakt, dus ze wilt graag een punctie doen en dat op kweek zetten, daar moet ik even een afspraak voor maken. Maar het kan ook gewoon zijn dat haar nieren achteruit gaan  :-X

Ik ga haar iig op het nierdieet zetten, maar misschien hebben jullie nog tips of advies waar ik rekening mee kan houden  :-*
Laatst gewijzigd door Sammy1980 op do 16 aug 2012, 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door keetje
#2325075
Tjee,....het is te hopen dat het 'maar' een bacterie is.
Heel veel sterkte met de punctie en het wachten op de uitslag.

Ik neem aan dat je zelf gaat samenstellen, daar kan ik je niet verder mee helpen. Keet heeft een tijd op het nierdieet van Bandit gezeten.
Door Lizzy
#2325077
Mmm, dat valt "mooi" tegen :-\. En wat nu, wat gaat de DA nu doen?
Crea valt nog wel mee. Urea is hoog. Was ze nuchter?
Ja, ik zou het nierdieet gaan geven. En Solidago tabletten van A Vogel.
He, potverdomme  :(
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2325098
keetje schreef: Tjee,....het is te hopen dat het 'maar' een bacterie is.
Heel veel sterkte met de punctie en het wachten op de uitslag.

Ik neem aan dat je zelf gaat samenstellen, daar kan ik je niet verder mee helpen. Keet heeft een tijd op het nierdieet van Bandit gezeten.
Ja ik ga het zelf samenstellen, tenminste eerst even goed inlezen en dan mijn menu neerzetten  :P
Lizzy schreef: Mmm, dat valt "mooi" tegen :-\. En wat nu, wat gaat de DA nu doen?
Crea valt nog wel mee. Urea is hoog. Was ze nuchter?
Ja, ik zou het nierdieet gaan geven. En Solidago tabletten van A Vogel.
He, potverdomme  :(
Valt inderdaad tegen, maar ik had er wel rekening mee gehouden  :-[
Ze was inderdaad nuchter, tenminste ze had vanmorgen voor het laatst gegeten en bloed is geprikt om 4 uur.

Omdat Sammy weer zo lek is als een mandje en dat gigantisch stinkt wilt ze dus via een punctie kijken of het toch geen bacterie is.
Moet ik nog even een afspraak voor maken, maar als dat uitgesloten is dan zijn haar nieren gewoon minder en dan denk ik dat we gewoon onder controle blijven staan  :-[

Ik zal de solidago tabletten ook gaan halen!!
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2325306
*Dorothea* schreef: Ik vind de ureum wel echt veel hoger in verhouding met de creatinine. Is er ook urineonderzoek gedaan?
Nee nog niet, maar dat gaat dus wel gebeuren.
Was ook het eerste wat de DA zei, dat ze dat ook nog wilde doen  :)

Mag ik vragen wat jij uit de urine zou onderzoeken??
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2325319
Sammy1980 schreef: Nee nog niet, maar dat gaat dus wel gebeuren.
Was ook het eerste wat de DA zei, dat ze dat ook nog wilde doen  :)

Mag ik vragen wat jij uit de urine zou onderzoeken??
Ik zou het soortelijk gewicht willen weten en de hoeveelheid eiwitten. Verder zou ik willen weten of er cellen van de nieren inzitten. En inderdaad heel belangrijk een kweek van de urine.
Drinkt Sammy veel?
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2325325
*Dorothea* schreef: Ik zou het soortelijk gewicht willen weten en de hoeveelheid eiwitten. Verder zou ik willen weten of er cellen van de nieren inzitten. En inderdaad heel belangrijk een kweek van de urine.
Drinkt Sammy veel?
Oke dank je wel!!, dit was inderdaad wat mijn DA ook al zei, maar goed om deze dingen dus ook zeker te vragen!!

Ze drinkt niet mega veel, maar wel meer dan dat ze normaal deed.
Het zijn iig niet hele bakken water die ze weg drinkt, maar ze loopt nu meerdere keren per dag naar de bak om wat slokken te nemen.
#2325396
*Dorothea* schreef: Had jij haar nou ook op de previcox?
Namens sammy1980, ja sammy staat sinds een paar maanden op previcox.

Is er een relatie hiertussen? Jesse van mij krijgt nu een jaar previcox. :-\
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2325405
Cindy de Wolf schreef: Namens sammy1980, ja sammy staat sinds een paar maanden op previcox.

Is er een relatie hiertussen? Jesse van mij krijgt nu een jaar previcox. :-\
:-* :-*

Ja Sammy staat nu sinds januari op een halve previcox per dag.

Daarvoor kreeg ze al (even uit mijn hoofd, weet het niet precies) een jaar, anderhalf jaar carprodyl.
Ik ben ook wel benieuwd of er een eventueel verband tussen is  :-\ :-[
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2326188
Ik heb nu 2 keer meegemaakt bij Sita dat wanneer ik met de previcox stopte, ze heel veel ging drinken en zo lek was als een mandje.
Eén keer toen bloed afgenomen en toen was het ureum heel hoog. Toen ik weer begon met de previcox was het vele drinken meteen stukkken minder. Er was iemand anders op bp die hetzelfde had meegemaakt, dus vandaar mijn vraag.  ;)
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2326443
*Dorothea* schreef: Ik heb nu 2 keer meegemaakt bij Sita dat wanneer ik met de previcox stopte, ze heel veel ging drinken en zo lek was als een mandje.
Eén keer toen bloed afgenomen en toen was het ureum heel hoog. Toen ik weer begon met de previcox was het vele drinken meteen stukkken minder. Er was iemand anders op bp die hetzelfde had meegemaakt, dus vandaar mijn vraag.  ;)
Oke dank je wel voor je uitleg  :-*

Sammy heeft al die tijd op de previcox gestaan, dus dat hoeft dan geen relatie met elkaar te hebben??
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2326498
Sammy1980 schreef: Oke dank je wel voor je uitleg  :-*

Sammy heeft al die tijd op de previcox gestaan, dus dat hoeft dan geen relatie met elkaar te hebben??
Nou ja pijnstillers zijn natuurlijk niet goed voor de nieren, maar zonder is hier ook geen optie.  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door