Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marije Lei
#2324122
Hallo allemaal!
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Marije en woon met mijn mannetje, 2 franse bullen en een yorkshire terrier in NH. Onze eerste fb bleek allerlei allergieen te hebben en na een lange zoek tocht naar het juiste voer kwam ik bij carnibest eend. Daarna waren de klachten zo goed als verdwenen! Ik ben mij in die periode steeds meer gaan verdiepen in voeding en heb hier ook aardig wat gelezen. Toch vond ik het zelf samenstellen, als vegetarier, toch wel lastig en daarbij vond mijn mannetje het smerig.
Vorige week, na de komst van onze derde hond, ben ik over stag. Ik kan, goedkoper, biologisch samenstellen dan dat ik aan carnibest kwijt ben per week en daarbij eten ze hier gemiddeld 2 minuten op een dag, alles wordt heel door geslikt....

Van de week heb ik dus de barf handleiding door gespit, een grote vriezer gekocht en vanmiddag de eerste lichting kippennekjes zodat ze kunnen oefenen met kluiven.
Voor mijn menu ben ik nu aan het zoeken welke producten hier goed te krijgen zijn. Er zijn veel goede sites maar ik woon wat dat betreft in een uit hoek en val dus buiten de bezorgdienst, oa van versvoer.nl waar ook biologisch vlees te krijgen is. Heel Nederland afrijden voor het voer heb ik geen tijd voor dus ik ben nu in de buurt op zoek. Alles van kip is hier goed aan te komen en ik kan via een kennis biologisch hert krijgen. Nu ligt daar voor mij meteen een vraag, organen en spiervlees van hert is denk ik prima maar botwerk? Zeker nu ze nog niet gewend zijn om harde dingen te kluiven begin ik daar nu nog niet aan. Mochten ze in de toekomst dit wel kunnen welke botten zijn dan geschikt?

Omdat ze nog niet veel gewend zijn dacht ik in eerste instantie aan sardientjes als vis, wanneer het kluiven goed gaat en ze zijn gewend om rauwe vis te eten ga ik andere dingen proberen.

Ik was benieuwd of er mensen in de buurt, zo tussen Den Helder en Purmerend, goede adresjes kennen om vlees van andere dieren te halen? De verzamelplaats is voor mij nog een beetje een chaos, kan er nog weinig wijs uit worden  :D

Ben ik een beetje de goede richting op zo? Zal mij benieuwen wat ze morgen met de kippennekjes uit gaan halen :)

Alvast bedankt voor alle info!
Groetjes Marije
Door Marije Lei
#2324336
smulpaap schreef: Ik bestel ook regelmatig  bij Versvoer  juist omdat ze vaak bio producten hebben , en kom ook uit N-H , dus dat begrijp ik niet helemaal ?
Oh top! Ik zag op de site dat ze niet verder dan 100km buiten hun plaats leverde. Als ze dit wel doen is het probleem opgelost!
Door smulpaap
#2324354
Dat denk ik ook , er is bij Versvoer veel mogelijk hoor , en met meerdere honden zit je al snel boven de 75 euro ook . Ik heb hier o,a een oude Bulldog die nog wel barft , maar wel zachter vleesbot krijgt en ik weet dat dat bij haar altijd voorradig is . En als je tijdig een seintje geeft zorgen ze dat het er voor je is .
Door Lizzy
#2324459
Marije Doedens schreef: Hallo allemaal!
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Marije en woon met mijn mannetje, 2 franse bullen en een yorkshire terrier in NH. Onze eerste fb bleek allerlei allergieen te hebben en na een lange zoek tocht naar het juiste voer kwam ik bij carnibest eend. Daarna waren de klachten zo goed als verdwenen! Ik ben mij in die periode steeds meer gaan verdiepen in voeding en heb hier ook aardig wat gelezen. Toch vond ik het zelf samenstellen, als vegetarier, toch wel lastig en daarbij vond mijn mannetje het smerig.
Vorige week, na de komst van onze derde hond, ben ik over stag. Ik kan, goedkoper, biologisch samenstellen dan dat ik aan carnibest kwijt ben per week en daarbij eten ze hier gemiddeld 2 minuten op een dag, alles wordt heel door geslikt....

Van de week heb ik dus de barf handleiding door gespit, een grote vriezer gekocht en vanmiddag de eerste lichting kippennekjes zodat ze kunnen oefenen met kluiven.
Voor mijn menu ben ik nu aan het zoeken welke producten hier goed te krijgen zijn. Er zijn veel goede sites maar ik woon wat dat betreft in een uit hoek en val dus buiten de bezorgdienst, oa van versvoer.nl waar ook biologisch vlees te krijgen is. Heel Nederland afrijden voor het voer heb ik geen tijd voor dus ik ben nu in de buurt op zoek. Alles van kip is hier goed aan te komen en ik kan via een kennis biologisch hert krijgen. Nu ligt daar voor mij meteen een vraag, organen en spiervlees van hert is denk ik prima maar botwerk? Zeker nu ze nog niet gewend zijn om harde dingen te kluiven begin ik daar nu nog niet aan. Mochten ze in de toekomst dit wel kunnen welke botten zijn dan geschikt?

Omdat ze nog niet veel gewend zijn dacht ik in eerste instantie aan sardientjes als vis, wanneer het kluiven goed gaat en ze zijn gewend om rauwe vis te eten ga ik andere dingen proberen.

Ik was benieuwd of er mensen in de buurt, zo tussen Den Helder en Purmerend, goede adresjes kennen om vlees van andere dieren te halen? De verzamelplaats is voor mij nog een beetje een chaos, kan er nog weinig wijs uit worden  :D

Ben ik een beetje de goede richting op zo? Zal mij benieuwen wat ze morgen met de kippennekjes uit gaan halen :)

Alvast bedankt voor alle info!
Groetjes Marije
Hoi Marije,
Welkom op Barfplaats!
Cool dat je toch zelf gaat samenstellen. Welkom bij de club van zelfsamenstellendevegetariers :biggrin2: :biggrin2:
Van hert zijn alle botten die niet hebben gedragen geschikt. Dus nek, ribben, schouderblad. Alhoewel je altijd weer even moet kijken hoe hard de ribben (etc) uiteindelijk zijn, qua hardheid. Ik heb ribben gehad die ik door kon knippen met een huishoudschaar en ik heb ribben gehad die ik met niks door kon knippen en die knikker ik dan in de kliko.

Qua vis is zalmkop voor de meeste beginners ook prima hoor. Nu zijn die voor jouw honden erg groot maar ze zijn door midden te knippen met een goede huishoudschaar. Maar, sardientjes, pan-haring, kleine makreeltjes: allemaal prima geschikt. Overigens zou ik niet ineens teveel vette vis voeren. Sommige honden worden er misselijk van, van teveel vette vis en als ze er 1 keer misselijk van zijn geworden, vreten ze het vaak nooit meer. Ik zou dus 1 makreel verdelen over 3 honden. En zelfs een sardien kun je in eerste instantie verdelen over 2 honden.
Door Isa
#2324692
:hi: op BP,

zou zeggen kijk even bij de verzamelhoek Noord- Holland, staat bij vraag en aanbod Barf..
Daar staan vaak leuk Barf aanbiedingen, en lijntjes naar NH toe..
Is een topic gestard door Bordie, en die heeft ook vaak zalm koppen en lijven  ;)
Laatst gewijzigd door Isa op vr 27 apr 2012, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ramses1
#2325046
Hoi, Marije Welkom op Barfplaats!

Wat leuk, je woont vlakbij mij, ik laat mijn honden altijd in Andijk ;) Vooroever/Koopmamnspolder
Mocht je vragen hebben of iets willen uitproberen, ik heb volle vriezers en kan je wel kleine hoeveelheden laten proberen.
Ik heb zelf net een hond erbij die begint met Barfen en heb dus redelijk veel beginnersbot in huis.

Laat maar iets horen. Leuk!

Groetjes Jess
Door Marije Lei
#2325056
Ramses1 schreef: Hoi, Marije Welkom op Barfplaats!

Wat leuk, je woont vlakbij mij, ik laat mijn honden altijd in Andijk ;) Vooroever/Koopmamnspolder
Mocht je vragen hebben of iets willen uitproberen, ik heb volle vriezers en kan je wel kleine hoeveelheden laten proberen.
Ik heb zelf net een hond erbij die begint met Barfen en heb dus redelijk veel beginnersbot in huis.

Laat maar iets horen. Leuk!

Groetjes Jess
Hoi Jess,

Bedankt voor het aanbod! Wij zijn bijna dagelijks bij de vooroever te vinden. Als het goed is komt dinsdag m´n vriezer en dan kan het inslaan beginnen!

Groetjes Marije
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door