Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Naära
#2325217
Ik vroeg vandaag bij de visboer op de markt of hij wat snijafval had voor Phoenix. Hij zei dat hij koppen en huiden had. Dus ik gevraagd of ik wat huiden mocht, ik wil die graag drogen en met koppen voeren heb ik helemaal geen ervaring. Kom ik thuis, zitten er 3 vellen in de zak en 5 koppen..... Zucht...

Wat kan ik hier nou mee? Het zijn 3 koppen van ongeveer 5 cm en 2 van ongeveer 10 cm. Geen idee welke vis het is en ik durf het ook niet goed aan Phoenix te voeren. Die koppen voelen zo hard aan, volgens mij krijgt ze dat nooit goed weg...
Had haar net wat orgaantjes en vis"vlees" gegeven wat ook in de zak zat maar daar trekt mevrouw haar neus voor op. Dat wil ze echt niet. Dus denk eigenlijk dat ze die koppen ook niet aanraakt.
Door miruske
#2325393
als het kabeljauw is eten veel honden het niet maar zalm wel
ik heb een staffie van zestien kilo en ik knip de koppen in twee of
ik sla ze met een bijl in stukken maar de eerste keer gaf ik haar een
hele en dat is teveel geweest en toen kwam het eruit
daarna heb ik de stukken vastgehouden met een zak om mijn hand en toen had ze het knagen
zo door en dan gaan ze er zo doorheen hoor

mijn advies: sla de koppen in stukken en houd ze de eerste paar keer vast
bied het een paar keer aan of schakel over op zalm
en laat je hondje effe buiten mocht het verkeerd vallen ligt het
niet op je bank

voor de hardheid hoef je je geen zorgen te maken als je hond al wat harde dingen gewend is
Door Naära
#2325501
Ze krijgt kvv dus hele harde dingen is ze niet gewend. Kippenekjes werkt ze wel regelmatig weg, dat gaat prima.
In stukken slaan... ik heb geen bijl ofzo, hoe kan je dan nog meer doen?

De whippet van een vriendin van me eet wel eens zalmkoppen. Zou de koppen dus ook aan haar kunnen geven. Maar was benieuwd of ik er zelf wat mee kon.
Je kan ze zeker niet drogen? Gedroogde vis vind ze heerlijk!
Door Nadia
#2325676
Kun je een foto van de koppen maken? Zalm of kabeljouw koppen zullen het niet zijn, daar zijn ze te klein voor. Koppen drogen lukt niet nee.

Misschien zijn het de koppen van een forel/makreel/panharing! Dat vinden ze meestal wel lekker. Niet wegdoen hoor. Zonde.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2325886
Ons vis "afval" bestaan altijd uit 20% zalmlijven/zalm- en kabeljauwsnijlingen en voor de rest diverse koppen van allerlei soorten vis en visvlees.
Soms zitten er ook hele partijen sardines/panharig en makreel bij (ideaal die complete visjes  :biggrin2:) en ik voerde alles !
Hoewel, er is 1 vis (rode poon) waarbij scherpe dingen aan de kop zitten, en die gooi ik weg want dat vind ik eng en ook de kabeljauwkoppen gooi ik weg want die vind ik te hard !
Inmiddels ben ik wel verwend, en haal alleen de vette vis en hele (complete) vissen uit het afval  :shy:

Maar zoals Nadia al zei, je kan even een foto maken van de koppen, en dan kunnen mensen hier misschien herkennen wat het is, want weggooien is idd zonde !!
Laatst gewijzigd door Monique77 op za 28 apr 2012, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door