Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door youp
#232378
Youp wil vanaf gisteren niet meer eten. Dit is extra vervelend omdat hij al een hele slechte start heeft gehad. Hij is nu 5 maanden.
Ik heb hem net getemperatuurd en hij heeft wel wat koorts, 39.5.
Wat kan dit zijn en wat doen we er aan?
Moet ik naar de dierenarts?
Laatst gewijzigd door youp op za 01 jan 2005, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ilse
#232382
Hallo Youp,

Vervelend he als je hondje ziek is :'(
Wat het allerbelangrijkste is vocht, hij zal veel moeten drinken. Ik geef mijn honden altijd een gekookte kippenpoot (zonder bot) en ik doe er heel veel van dat kookvocht bij (bouillon). Dat vinden ze hartstikke lekker en het is ook een beetje zout. En meestal gaan ze daar wel goed van drinken. Later zou je er wat gekookte rijst en toe kunnen voegen. Koolvisfilet vinden ze vaak ook lekker.
Maar ga jezelf maar na, als je zelf griep hebt, heb je ook geen zin in eten en wil je alleen maar drinken.
Geef eventueel wat kleinere porties en dat verdelld over de dag. Heel veel succes en ik hoop dat hij snel weer beter is de arme ziel.
Oja en de beste wensen :D

Groetjes van Ilse
Door Lizzy
#232388
youp schreef: Youp wil vanaf gisteren niet meer eten. Dit is extra vervelend omdat hij al een hele slechte start heeft gehad. Hij is nu 5 maanden.
Ik heb hem net getemperatuurd en hij heeft wel wat koorts, 39.5.
Wat kan dit zijn en wat doen we er aan?
Moet ik naar de dierenarts?
Heeft Youp verder nog ziekteverschijnselen? Is hij sloom? Heeft hij diarree of moet hij overgeven?
Door tweedy
#232402
Indien het aanhoudt toch dringend naar de dierenarts ( van wacht ?)
Er kan een splinter of een beentje zijn die de darmen blokkeert.
Neem geen risiko's.
Door Lupa
#232406
het zou ook kunnen zijn dat je hondje een beetje in de stress is door het vuurwerk?
kijk het even aan als het lang duurd zou ik zeker naar de da gaan.
Door youp
#232462
Bedankt voor alle reacties.
We zijn al bij de da geweest. Daar had hij zelfs 39.8! Ze kon zo geen duidelijke oorzaak vinden. Het was trouwens niet onze eigen da. Ze heeft hem echt heel grondig onderzocht, dat heb ik van mijn eigen da nog nooit gezien.
Hij heeft uit voorzorg een kuurtje gekregen en een spuit tegen de koorts.
Ik denk dat we toch verder gaan zoeken naar de oorzaak. We hebben al een keer een afspraak gemaakt in Wageningen maar deze hebben we op het laatste moment afgezegd omdat het toen heel goed met hem ging.
Elke keer gaat het een paar weken goed en dan valt hij weer terug. Hij komt 5 kilo aan en valt dan weer 1 of 2 kilo af.
Volgens de fokker heeft hij niets, alleen een flinke achterstand. Hij haalt die achterstand alleen niet in.
Volgens de fokker moeten we het diertje niet verder pesten met allerlei onderzoeken maar gewoon goed aan het eten krijgen.
Hij is ook al getest op een levershunt. Onze da dacht toen dat hij dat had. Gelukkig niet het geval.
Ik word er wel heel moedeloos van.

Die tabletjes daar staat op 3/4 tablet per dag. Dat is dan toch 3 kwart en niet 3 tot 4 tabletten per dag?
Het zijn wel hele kleine teabletjes.
Door Lizzy
#232469
Oh, dit is al vaker gebeurd? Jeetje... nou ik geef je groot gelijk dat je hem verder laat onderzoeken! Doe maar gewoon wat jouw hart je ingeeft. Overigens, wat voor tabletten praat je over? Heb je deze nu van de dierenarts gekregen? Bel voor de zekerheid anders even voor de juiste dosering.
Door youp
#232478
Koorts heeft hij eigenlijk nog nooit gehad.
Hij is wel altijd al een slechte eter geweest. Hij heeft met 11 weken een E.coli bacterie gehad. Veel diarree met bloed. Hij is 3 weken aan de diarree geweest voordat hij aan het infuus ging. Dit heeft achteraf veel te lang geduurd.
Een echt zorgenkindje dus.
Ik denk ook dat we weg gaan bij onze huidige da. De da waar we vandaag zijn geweest leek me erg goed. Ik heb hier ook erg goede verhalen over gehoord. Ik zag dat ze ook homeopathische geneesmiddelen verkopen, dat maakt natuurlijk meteen al een goede indruk.
Zij stuurde meteen aan op bloed en urine onderzoek. Denk dat ik maandag maar wat ochtendurine langsbreng.

Ik heb trouwens al gebeld voor de dosering. Het is een soort paracetamol.
Door qyan
#232486
youp schreef: Bedankt voor alle reacties.
We zijn al bij de da geweest. Daar had hij zelfs 39.8! Ze kon zo geen duidelijke oorzaak vinden. Het was trouwens niet onze eigen da. Ze heeft hem echt heel grondig onderzocht, dat heb ik van mijn eigen da nog nooit gezien.
Hij heeft uit voorzorg een kuurtje gekregen en een spuit tegen de koorts.
Ik denk dat we toch verder gaan zoeken naar de oorzaak. We hebben al een keer een afspraak gemaakt in Wageningen maar deze hebben we op het laatste moment afgezegd omdat het toen heel goed met hem ging.
Elke keer gaat het een paar weken goed en dan valt hij weer terug. Hij komt 5 kilo aan en valt dan weer 1 of 2 kilo af.
Volgens de fokker heeft hij niets, alleen een flinke achterstand. Hij haalt die achterstand alleen niet in.
Volgens de fokker moeten we het diertje niet verder pesten met allerlei onderzoeken maar gewoon goed aan het eten krijgen.
Hij is ook al getest op een levershunt. Onze da dacht toen dat hij dat had. Gelukkig niet het geval.
Ik word er wel heel moedeloos van.

Die tabletjes daar staat op 3/4 tablet per dag. Dat is dan toch 3 kwart en niet 3 tot 4 tabletten per dag?
Het zijn wel hele kleine teabletjes.
Goh, wat klinkt me dat toch bekend in de oren van die fokker >:(
Fokker van Qyan heeft dat ook ooit gezegd, mankeerde ook iets van pup afaan, en ik heb gewoon doorgezocht, gelukkig maar!
Als je echt het idee hebt dat er iets mis is, gewoon zoeken hoor. fokker lekker laten lullen ;)

Maar kan het niet door het vuurwerk komen, of toonde je hondje niet echt angstig?
Qyan had gister ook koorts en niet gegeten, pure angst.
Laatst gewijzigd door qyan op za 01 jan 2005, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door youp
#232523
Youp is gelukkig absoluut niet bang voor vuurwerk. Hij kijkt niet op of om.
Hij was de hele week ook al iets minder goed te pas.
Moest hem soms overhalen om wat te eten.

Het gaat nu al weer een stuk beter. Hij heeft geen koorts meer en heeft een klein beetje gegeten.
Ik heb de cb heel even gekookt in wat kippebouillon.
Dat vond hij erg smakelijk.
Ik geef hem hele kleine beetjes.
Door Eidos
#232538
Ben je toevallig in Kortenoord Kliniek geweest ??? Als dat zo is kan ik inderdaad alleen maar blij voor je zijn als je je hondje daar onder behandeling laat zetten ;). Ik ga daar zelf ook heen en vind het echt een goeie kliniek!!

Beterschap met je hond! :-*
Door youp
#232986
Nee ik ben bij dierenkliniek Enschede geweest.
Onze eigen da is dierenkliniek Twente.

Hij is al weer wat beter te pas maar we brengen morgen toch een beetje ochtendurine en we laten bloedonderzoek doen.
Het zit me niet lekker.

Je kunt het ook meteen aan hem zien dat hij een paar dagen niet gegeten heeft. Het is nu net zo'n hondje uit een derdewereld land.
Door gonny
#232997
youp schreef: Nee ik ben bij dierenkliniek Enschede geweest.
Onze eigen da is dierenkliniek Twente.

Hij is al weer wat beter te pas maar we brengen morgen toch een beetje ochtendurine en we laten bloedonderzoek doen.
Het zit me niet lekker.

Je kunt het ook meteen aan hem zien dat hij een paar dagen niet gegeten heeft. Het is nu net zo'n hondje uit een derdewereld land.
ach gossie.....en hij heeft t zó nodig!! héél veel sterkte met Youp!! :-*
Door Eidos
#233099
youp schreef: Nee ik ben bij dierenkliniek Enschede geweest.
Onze eigen da is dierenkliniek Twente.

Hij is al weer wat beter te pas maar we brengen morgen toch een beetje ochtendurine en we laten bloedonderzoek doen.
Het zit me niet lekker.

Je kunt het ook meteen aan hem zien dat hij een paar dagen niet gegeten heeft. Het is nu net zo'n hondje uit een derdewereld land.
Ohw sorry, had ik je verkeerd begrepen ;) ;D.

Wat verder onderzoek lijkt me inderdaad wel verstandig ja... Helemaal omdat het nog zo'n jong manneke is. Ik hoop dat ze wat vinden waar makkelijk wat aan te doen is! Sterkte en knuffel voor Youp! :-*
Door DiNero
#233392
He wat vervelend dat Youp weer ziek is :(
En het is al zo iel maar zo'n ontzettend lief mannetje! Dat tekent dan gelijk als ze ziek zijn, naar is dat.

Dierenkliniek Enschede heb ik ook goede ervaringen
mee. Hopelijk vinden ze de juiste oorzaak en kan er goed gericht behandeld worden.

Hoe gaat het inmiddels met hem?
Beterschap voor hem en een extra knuffel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door