Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Cherry
#232495
Mijn honden gaan over twee weken voor één week naar een pension, ik heb het geluk dat de pensionhouders hen Duck Kompleet willen geven.
Ik moet nu de hoeveelheid ook melden wat ze per dag nodig hebben maar daar zit ik nu een beetje mee ::) moet ik dezelfde hoeveelheid aanhouden dan volledig vers of kan ik iets minder opgeven?
Als wij een weekend met de honden weggaan neem ik ook Duck mee en geef ik hen dezelfde hoeveelheid dan vers maar dat is dan hooguit 3 dagen maar voor 8 dagen weet ik het niet zo goed.
Ze krijgen elk 1000 of 1100 gram per dag en ze wegen iets meer dan 30 kilo.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#232548
Het komt overeen met de hoeveelheid die ik nu geef, ik was altijd in de veronderstelling dat Duck meer "calorieen" bevatte dan volledig vers.
Gebruikersavatar
Door Binno
#232554
[quote="Cherry"]
Het komt overeen met de hoeveelheid die ik nu geef [/quote]

Hoe oud zijn jouw honden? Voor een volwassen hond van 30kg moet je iets meer dan 700gr per dag geven (2e kolommetje). 1000gr lijkt me dan toch wat veel. ;)
Gebruikersavatar
Door Cherry
#232561
[quote="Binno"]
Hoe oud zijn jouw honden? Voor een volwassen hond van 30kg moet je iets meer dan 700gr per dag geven (2e kolommetje). 1000gr lijkt me dan toch wat veel. ;)
[/quote]

De jongste is ruim 10 maanden en de andere is 16 maanden, ik heb bij het derde kolommetje gekeken omdat ze nu ook allebei evenveel krijgen.

kolom 3 : Voor een jonge hond van half volwassen gewicht tot volwassen gewicht

Ik dacht dat er in Duck Uitmuntend (hierboven zei ik Kompleet, foutje) granen zaten en dus meer calorieen?
Gebruikersavatar
Door Binno
#232580
Cherry schreef: De jongste is ruim 10 maanden en de andere is 16 maanden, ik heb bij het derde kolommetje gekeken omdat ze nu ook allebei evenveel krijgen.
kolom 3 : Voor een jonge hond van half volwassen gewicht tot volwassen gewicht
Oh, ja Binno heeft ook lang in het derde kolommetje "gezeten" maar 'k weet niet meer precies tot welke leeftijd.
En... als het toch wat teveel zou zijn, het is maar voor één weekje.... Dat worden dan gewoon wat extra wandelingen of wat minder eten als je weer terug bent. ;)
Ik dacht dat er in Duck Uitmuntend (hierboven zei ik Kompleet, foutje) granen zaten en dus meer calorieen?
Zitten inderdaad wel granen in, maar hoe het daardoor dan juist zit met die calorieën, geen idee eigenlijk. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door