Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door TessaThomas
#2320602
Wij hebben een Duitse Herder teef van bijna 3 jaar. Ze weegt +/- 26 kilo. We hebben haar sinds augustus vorig jaar en sinds september krijgt zij KVV. Van halverwege september tot begin februari kreeg zij alleen Smuldier, andere soorten die makkelijk te krijgen waren at ze niet. In februari kon ik een paar pakjes Lotgering proberen van een kennisje, dit ging er goed in. Eind februari zijn we verhuisd en hebben we een grote vriezer, dus bestellen we nu Lotgering en wisselen we dit af met 2 a 3 dagen Smuldier.

Nu wil ik langzamerhand naar 2 a 3 dagen BARF, de smuldier zal dan alleen nog incidenteel gegeven worden. Maar ik heb jullie hulp nodig met het menu.

Ze krijgt nu deze versies in één week:
Lotgering Vis, rund, lam
Lotgering Pens, Rund, Lam
Lotgering eend, kip
Smuldier pens/vlees
Smuldier vlees
Smuldier kip

Maar dat is natuurlijk wel heel erg weinig afwisseling. Ik dacht zelf deze versies van Lotgering te bestellen volgende keer:
Lotgering WILD Haas Fazant Hert Lama Konijn
Lotgering Rund,Lam,Kip 
Lotgering met extra kip
Lotgering 50% eend 50% rund OF 50% eend 50% lam

Maar ik twijfel over de versie met extra kip. Dit zit er al zoveel in, maar als ik die wissel voor de versie met vis, krijgt ze weer veel lam/rund? Vooral als beginner zou ze ook nog kippennekken en eendennekken krijgen en daarnaast nog pens en wat spiervlees op de andere dagen. Ik dacht namelijk aan zo'n soort menu:

Weekmenu
Dag 1:
500 gram Lotgering WILD Haas Fazant Hert Lama Konijn
Extra: 1 ei

Dag 2:
500 gram Lotgering Rund,Lam,Kip 

Dag 3:
300 gram kippennekken
200 gram lamspens
Extra: Een visje

Dag 4:
500 gram Lotgering 50% eend 50% rund OF 50% eend 50% lam

Dag 5:
500 gram Lotgering Rund,Lam,Kip 
Extra: 1 ei

Dag 6:
300 gram eendennekken
200 gram runderpens
Extra: Een visje

Dag 7:
500 gram Lotgering met extra kip

Krijgt ze zo niet teveel pens binnen? Ik wil ook nog wat spiervlees geven op de barf dagen, maar wat voor? (nu nog 2 dagen, straks misschien 3 of 4, kijken hoe het bevalt) Moet er op de BARF dagen nog orgaan bij? Of is dat niet nodig door de kvv?
Laatst gewijzigd door TessaThomas op ma 23 apr 2012, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2321323
De meeste KVV's zijn ruim voorzien van orgaanvlees. Dus voor die paar dagen dat je barf geeft, zou ik daar niet extra orgaan bij doen. Ja, ik denk dat dit wel wat veel pens wordt. Ik zou dat vervangen door iets van geitenvlees. Of paardenvlees. Verder zit er in je menu genoeg afwisseling zo hoor. Prima!
Door TessaThomas
#2321511
Kan konijnenvlees oid ook? Geitenvlees kan ik lastig aankomen, alleen weer in KVV vorm, dus weer met orgaan en bot. Paardenvlees geef ik liever niet, gaat een beetje tegen mijn principes in.  :-[
Door Lizzy
#2322724
[quote="TessaThomas"]
Kan konijnenvlees oid ook? Geitenvlees kan ik lastig aankomen, alleen weer in KVV vorm, dus weer met orgaan en bot. Paardenvlees geef ik liever niet, gaat een beetje tegen mijn principes in.  :-[
[/quote]

Aha. Ben je ook, net als ik, een Penny meisje?  :biggrin2: :biggrin2:
Konijn is ook prima. Kalkoen is prima. Waar jij goed aan kunt komen.
Door TessaThomas
#2323807
[quote="Lizzy"]
Aha. Ben je ook, net als ik, een Penny meisje?  :biggrin2: :biggrin2:
Konijn is ook prima. Kalkoen is prima. Waar jij goed aan kunt komen.
[/quote]

Ja  :biggrin2: En hoewel ik ook konijnen heb, blijft paard toch een soort no-go  ;D
Door Lizzy
#2324466
[quote="TessaThomas"]
Ja  :biggrin2: En hoewel ik ook konijnen heb, blijft paard toch een soort no-go  ;D
[/quote]

Heel herkenbaar dus :biggrin2: :biggrin2:
Ik heb kippen hier. En ik vind ze zooo lief. Maar die voer ik ook (niet mijn eigen kippen dan). Maar een paard....? Nee, ik kan het ook niet, ik wil het niet en zeg nooit nooit maar ik voer al heeeeeeel lang vers en heb nog nooit paard gevoerd. Zie niet gebeurend dat ik het ooit ga voeren.....
Door faya
#2324533
hoi Tessa, zag je berichtje over KVV en Barf - interessant voor mij, want ik heb eigenlijk ook meestal gecombineerd met deze 2 soms noch afgewisseld door wat dagen Farmfood brok op vakantie bijvoorbeeld. Vraagje over de Lotgering KVV - is dit een beetje van goede kwaliteit naar jouw idee? Op het moment is mijn dametje drachtig en voer ik helemaal BARF, heb me er nu ook meer in verdiept en vind het hartstikke leuk - heb er ook de tijd voor. Als pups er zijn wil ik eigenlijk bij moedertje met BARF doorgaan en pups afspenen met KVV en BARF en daarna zal het bij mij voor Faya ook wel weer een combinatie worden van KVV en BARF, ben dus wel nieuwsgierig naar jouw ervaringen met Lotgering heb zelf als ik KVV smuldier en fokkersworsten besteld via Richard Versvoer / Henk, kan wel wat meer afwisseling in KVV gebruiken en daarom kwam ik bij Lotgering uit.
Door TessaThomas
#2324591
Lotgering gaat er hier heel goed in, ze doet er langer over dan over Smuldier. Het is alleen flink vet, dus moet ik even aankijken hoe het blijft gaan over een aantal maanden. Tessa mag wel wat vetter eten hebben, ze wordt snel dun, maar ik weet nog niet of het ook nadelen heeft. ;)
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2357661
heeee merel  :biggrin2:

ik ga even mee spieken want ik wil ook meer gaan barfen naast mijn lotgering :D fijn dat tessa het lekker vind! doet ze het er ook goed op?
een super tip van lizzy geloof ik, dat je op de barf dagen dan geen orgaan hoeft te geven, thanks :D *leest verder mee*

groetjes esther
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door