Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Schylge
#2323037
Een inactieve lezer zit met het navolgende probleem en leg dit graag voor om te kijken of er nog mensen zijn die met mij hun ervaring willen delen.

Onze labrador heeft een ED verleden. Hieraan is hij 2 jaar geleden succesvol geopereerd, maar helaas is er nu ook een dubbele hernia geconstateerd.

In eerste instantie hebben wij bij de Tweede Lijn controlefoto's laten maken en hieruit ontstond het vermoeden van een hernia onder in de rug. Volledige garantie konden ze niet geven, dat kan eigenlijk alleen met een mri-scan. We zijn een periode ingegaan van rust en gecontroleerde en regelmatige beweging, wat inhoud dat hij de afgelopen weken alleen aan de riem uitgelaten is en als ondersteunende medicatie hebben we gabapentine meegekregen. Een humane medicatie, die voor deze aandoening goede resultaten zou geven.  Maar helaas, het mocht niet baten. Zagen we in eerste instantie nog goede vooruitgang, hij gaf namelijk geen pijn meer aan en trok niet meer met zijn linkerachterpoot (een terugkerend symptoom), gaf hij helaas sinds een week weer pijn aan.

We hadden dus geen andere keus dan de mri te laten doen en hieruit bleek duidelijk de dubbele hernia, waarvan één hernia dusdanig op de zenuwbaan drukt dat dit door rust niet meer goed kan komen. We hebben dus het besluit genomen om te opereren.

Nu vroeg ik me af of er meer mensen ervaring hebben met een hernia operatie bij de hond. Welke medicatie werd daarbij gebruikt; en is PUUR Hernia een goed alternatief geneesmiddel en kan dit misschien als ondersteuning bij de chemische medicatie zijn. Jullie mening wordt zeer op prijs gesteld. Alvast bedankt daarvoor.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2323044
Geen ervaring met een hernia bij honden, maar ik ken wel iemand die regelmatig honden behandeld die een hernia hebben (gehad)
Misschien kan je eens op haar site kijken voor ervaringen ? http://www.kreupeldier.nl

Succes !
Door Lil
#2323118
Geen ervaring met een operatie. Hier gelukkig alleen maar een lichte hernia gehad. Hond met uitvalsverschijnselen (dubbeltreden, alleen telgang kunnen en niet willen lopen/liggen/opstaan).
Ik kon gelukkig naar een fysiotherapeut, tevens osteopaat voor paarden en honden. Het heeft toen lang geduurd, maar is helemaal goed gekomen.

Puur hernia lijkt me een goed idee.

Veel succes!
Door Schylge
#2323676
Wij zitten bij de Tweede Lijn in Wilhelminaoord. Over deze praktijk heb ik een positive vibe, ook gezien de behandeling in het verleden van de ED. Deze keuze is dus al gemaakt. Thx anyway  :)
Door star
#2324375
Mijn hond heeft een hernia gehad.
Dierenarts rade aan te opereren maar omdat de kans op herstellen klein is en het revalideren pijnlijk en veel stres opleverd heb ik gekozen om eerst naar kreupeldier.nl te gaan.
Paar maanden later weer foto's laten maken en alles zag er zo mooi uit da ze zelfs mag door sporten (knpv) helaas had ze al artrose op die plek en zal het wel altijd een zwakkere plek blijven maar ik ben blij dat ik niet voor operatie heb gekozen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door