Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2323507
Omdat Sammy toch al een wat oudere dame is en de laatste 2 jaar al dagelijks op pijnstilling staat  :-[ wil ik haar bloed laten controleren.

Maar wat is slim om allemaal te onderzoeken.
In ieder geval haar nieren en lever, maar wat nog meer??
#2323523
Ik denk het standaard onderzoek. Het hangt er af van de apparatuur die je DA heeft maar meestal onderzoeken ze op BUN, CREA en dingen die iets zeggen over de lever, verder calcium, glucose en informatie over rode/witte bloedcellen/plaatjes.
#2323566
Lizzy schreef: Ik denk het standaard onderzoek. Het hangt er af van de apparatuur die je DA heeft maar meestal onderzoeken ze op BUN, CREA en dingen die iets zeggen over de lever, verder calcium, glucose en informatie over rode/witte bloedcellen/plaatjes.
Oke dank je wel, dit zijn volgens mij inderdaad de dingen die zij standaard onderzoeken.
Maar dan weet ik dat dat voor nu even voldoende is  :-*
#2323621
Ja, als daar rare dingen uit rollen, gaan ze meestal verder kijken. En als je natuurlijk specifieke gezondheidsproblemen hebt, kunnen ze op specifieke dingen zoeken, ik noem maar wat, allerlei schildklierwaardes. Maar dat lijkt me nu voor Sammy allemaal niet aan de orde.
#2323747
Lizzy schreef: Ja, als daar rare dingen uit rollen, gaan ze meestal verder kijken. En als je natuurlijk specifieke gezondheidsproblemen hebt, kunnen ze op specifieke dingen zoeken, ik noem maar wat, allerlei schildklierwaardes. Maar dat lijkt me nu voor Sammy allemaal niet aan de orde.
Dat klopt inderdaad, voor nu heeft ze niet echt specifieke klachten.

Tja, haar vacht die echt anders is en ze drinkt voor mijn gevoel ietsjes meer, maar verder niet echt.
Dus ik wil sowieso haar nieren laten controleren  :)
Door Lil
#2323769
Mijn da kent een leuke aanbieding die ze seniorencheck noemen. Urine-onderzoek en een iets groter bloedonderzoek dan standaard zat bepaalde schildklierwaardes ook bij (en hart luisteren etc, maar ja dat doen ze altijd als je binnen stapt). Volgend jaar wil ik die weer eens laten doen voor mijn geruststelling.

Kent jou da ook zo iets? Toen ik apart bloedonderzoek vroeg, kostte dat even veel als de seniorencheck. Gelukkig ken ik de paraveterinair en die wees mij op die aanbieding en veranderde dat meteen.
#2323771
Lil schreef: Mijn da kent een leuke aanbieding die ze seniorencheck noemen. Urine-onderzoek en een iets groter bloedonderzoek dan standaard zat bepaalde schildklierwaardes ook bij (en hart luisteren etc, maar ja dat doen ze altijd als je binnen stapt). Volgend jaar wil ik die weer eens laten doen voor mijn geruststelling.

Kent jou da ook zo iets? Toen ik apart bloedonderzoek vroeg, kostte dat even veel als de seniorencheck. Gelukkig ken ik de paraveterinair en die wees mij op die aanbieding en veranderde dat meteen.
Ik heb daar wel vaker van gehoord, maar ik weet niet of mijn DA die heeft.
Ik heb morgen een afspraak dus zal het eens navragen.

Ik weet wel een andere praktijk die het zeker doet, maar ik vind mijn eigen praktijk eigenlijk heel prettig en met een hele bange hond blijf ik liever gewoon daar  :)
Door Lil
#2323842
Sammy1980 schreef: Ik heb daar wel vaker van gehoord, maar ik weet niet of mijn DA die heeft.
Ik heb morgen een afspraak dus zal het eens navragen.

Ik weet wel een andere praktijk die het zeker doet, maar ik vind mijn eigen praktijk eigenlijk heel prettig en met een hele bange hond blijf ik liever gewoon daar  :)
Dat moet je zeer zeker doen! Ik vind vaak ook andere dingen belangrijk(er) dan locatie of geld.

Dacht alleen ik geef even een tip, want ik had er tot vorig jaar nooit van gehoord en was bijna "buiten de boot gevallen".  ;)
#2323960
Lil schreef: Dat moet je zeer zeker doen! Ik vind vaak ook andere dingen belangrijk(er) dan locatie of geld.

Dacht alleen ik geef even een tip, want ik had er tot vorig jaar nooit van gehoord en was bijna "buiten de boot gevallen".  ;)
Ja, mijn DA weet dat Sammy erg bang is en ze zijn daar ook heel rustig met haar en nemen ook de tijd, en dat is zoveel belangrijker dan geld of locatie!!

Maar ik vind het zeker een hele lieve tip van je  :-* Ik ga het nog wel even aan ze vragen  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door