Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lizzy
#232294
Sinds enkele maanden schreeuwt onze Snuf. En sinds enkele weken schreeuwt ze vooral 's nachts en 's morgens heel vroeg. Ik dacht dat het van de honger was en ben haar meer eten gaan geven, maar het helpt niet. We slapen geen nacht meer goed door. Ze blert ZO hard dat ik zelfs bang ben dat de buren het horen..... Zij woont overigens benenden, wij slapen op zolder maar ze schreeuwt zo hard dat het lijkt alsof ze naast je hoofdkussen staat.

Snuf is 17 jaar en ziet eruit als een kat van 6. Ze is levendig, vreet als een monster, drinkt normaal, is zeer levendig. Ze lijkt dus bijv. geen pijn te hebben. Wordt ze dement? Iets anders? Heeft iemand een tip? Weet iemand raad?
Door lekker kort
#232310
laat eens een lichtje branden, als ik een schreeuwer in pension heb laat ik 's nachts wat meer licht branden vaak is het geschreeuw wel minder, het valt te proberen
#232334
Mijn oude Theemuts, 18 jaar, heeft ook van die "buien"...
Ze maauwt/schreeuwt niet zo hard als jij beschrijft maar wel hard! Ik vermoed dat het een kombinatie is van doofheid en dementie. Ze kan soms 's nachts, midden in de kamer gaan zitten roepen. Als ik dan naar haar toe ga dan zie ik gewoon aan haar doen en laten dat ze echt niet weet waar ze is en wat ze doet. Sterker nog, soms slaapt ze gewoon terwijl ze zo maauwt...Ik praat dan rustig tegen haar en zie dat ze langzaam "terugkeert".
Ik heb er nog niet zo'n last van dat ik echt opzoek ben naar dingen die kunnen helpen maar wie weet is er in de homeopathie iets te vinden wat bij dementie kan helpen?!
#232431
Als het dementie is dan kun je het een heel eind tegengaan met homeopatische middelen, als ik thuis ben zal ik even kijken welke middelen je dan moet geven (het zijn er twee, plumbum metallica en nog 1)
#232700
Hitam schreef: Cholodin is daar goed voor. Het verbetert de hersenfunctie en met name bij schreeuwende katten heb ik er goede ervaringen mee.
Ik zag het bij puur natuur staan maar kan het daar helaas niet bestellen (om mij onduidelijke redenen). Maar wat is het eigenlijk?

Licht aan heeft helaas niet geholpen....
#232711
De kat van de overburen deed dat ook .......
Gelukkig haalden ze hem 's nachts naar binnen, want die ging meestal gewoon in de tuin op zijn gat zitten en dan maar blèren .............
Die was trouwens ook doof en blind geworden .........
Hij deed alles op zijn reuk .................
Een vreemde had dat niet eens in de gaten ...
Heb je enig idee of jouw kat nog goed ziet en hoort ??
Laatst gewijzigd door K@rin op za 01 jan 2005, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#232861
Karin & Pyrs schreef: De kat van de overburen deed dat ook .......
Gelukkig haalden ze hem 's nachts naar binnen, want die ging meestal gewoon in de tuin op zijn gat zitten en dan maar blèren .............
Die was trouwens ook doof en blind geworden .........
Hij deed alles op zijn reuk .................
Een vreemde had dat niet eens in de gaten ...
Heb je enig idee of jouw kat nog goed ziet en hoort ??
Ja, ze ziet en hoort nog als een speer. Je zou haar ook echt geen 17 geven hoor. Ze ziet eruit als een jonge deerne! Ze steekt, bij het bleren, ook al haar snorharen naar voren en trekt een puntbekkie. Tis geen smoel ;D. Maar goed, blijkbaar/misschien gaat ze dus toch geestelijk achteruit? (eigenlijk kan ik dat gewoon haast niet geloven...).
#233051
Het is mij nooit helemaal duidelijk waarom ze het doen. Ik dacht altijd dat het met doofheid te maken had. Ik beschouw het als een soort dementie, omdat het altijd bij oude katten voorkomt, meestal vertonen ze ook andere kenmerken van dementie.

In Cholodin zit, zo uit mijn hoofd, want ik ben nu thuis: phosphatidylcholine en verschillende B vitamines. Phosphatidylcholine en -serine zijn stofjes die de hersenfunctie verbeteren. Het wordt bij mensen geadviseerd met last geheugenstoornissen.
#233119
[quote="An"]
Miss is ze eenzaam? neem der is een nachtje mee naar boven? De kater van mijn ouders wil ook plot niet meer alleen zijn vanaf hij 16 is geworden...hij moet mee de kamer in ;)
[/quote]

Jaaaaa, we zullen haar vetmesten ;D.

Maar serieus, ik wil geen kat op de slaapkamer.... Leo is allergisch en ik vind het gewoon niet prettig, een kat in bed. Ze gaat ook hele nachten op het dekbed staan 'melken' en dan doe ik ook geen oog dicht....

Snuf vertoont nog geen andere verschijnselen van dementie Tannetje. Maar ja, wat niet is kan nog komen. Hoe kom ik aan Cholodin. Kunnen we dat bij jou kopen?
#233122
[quote="sylvia"]
Ik heb mijn oude shih tzu jaren kunnen redden met deze middelen.

barium carbonicum D6 3x daags
en
plumbum metallicum D12 2 x daags
[/quote]

Hee Syl, dank je voor deze middelen. Die ga ik dan ook maar eens proberen bij ons wijfke.....
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door