Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eira
#2322587
Een paar weken geleden heb ik een klein vrieskistje gekocht maar (zoals al gezegd werd :P) kom je er snel achter dat je meer vriesruimte wil hebben. Groot inkopen is gewoon goedkoper dus ik zit te twijfelen om er nog een kistje bij te nemen of de kleine kist weg te doen en een grotere te kopen (ligt er een beetje aan wat ik op Marktplaats voor een redelijk bedrag kan vinden).

Eira eet op dit moment zo'n 650 gram per dag dus ik doe al 2 maanden met wat ik nu in de vriezer kwijt kan. Maar het zou wel fijn zijn om wat meer grote hoeveelheden van verschillende diersoorten kwijt te kunnen en dan kan ik ook wat vaker gebruik maken van de mooie aanbiedingen hier op BP. :D

Dus ik vraag me af hoe lang je, zonder al te veel kwaliteitsverlies, de vleesjes in de vriezer kunt bewaren. Ik kan nu zo'n 45kg. kwijt en wil uiteindelijk iets van 200 liter er bij zodat ik ongeveer 90kg. kwijt kan. Blijft het vlees dan niet te lang in de vriezer zitten of is een maand of 3 tot 4 geen probleem bij -20?
#2322611
De kwaliteit gaat stap voor stap achteruit, dus het is steeds beter het niet te lang te laten zitten, maar echt slecht wordt het er niet van.  De meesten hier laten vlees wel een aantal maand zitten, denk ik. Of toch wel de minder courante zaken. 
Orgaan zal waarschijnlijk het snelst achteruit gaan (en laat dat nu net het minst nodig zijn  ::)).

Ikzelf heb een verbruik van zo'n 400gr per dag, dus dat schiet ook niet erg op. Ik heb een vriezer waar ik 80kg in kwijt kan en dat vind ik prima.  Dat heb je dan ook wel nodig.  Pas als je 20kg of meer per keer besteld is het voordelig, anders lopen de eigen vervoerskosten zo hoog op, dus dan is 80kg al snel ingenomen.  Het gevolg is dat als ik per 5 of 10kg bestel, het inderdaad ook tot een half jaar in de vriezer ligt omdat ik niet steeds hetzelfde wil voeren maar veel wil afwisselen...  Ik denk dat als je maar steeds wat nieuwere en wat oudere zaken afwisselt (dus de bestellingen laat overlappen), dat wel goed is. 
#2323219
Maar je weet toch ook niet hoe lang het bij een leverancier al in de vriezer ligt ? Zelf let ik er wel op dat ik bv eerst mijn oude konijn opmaak ipv de meest nieuwe maar hou nou niet precies bij hoelang een levering in de vriezer ligt  ;)
#2323440
oeh daar droom ik van...een vrieskist.. :biggrin2: had gister per ongeluk de deur vd vrieskast op een kier laten staan...pfff ijs weggebikt en sneeuw weggeveegd. De boel afgedroogd en strak dicht gedaan. Ging goed. Deur gaat nog open :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door