Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2322837
ik las ergens dat er werd geschreven, over mn lijk dat mn hond brokken zou eten..
maar wat zou je doen als het er echt toe komt?
als het levensverlengend is, als je hond echt niet anders kan hebben?
als ie anders dus gewoon het niet zou redden...
Door **Jolanda**
#2322844
Ellen, ik mag hopen dat jij niet twijfeld over de keuze die je hebt moeten maken!
Er zijn nou eenmaal honden die geen vlees kunnen verdragen. Tja, dan liever brok voeren en nog jaren genieten van de hond, dan de hond in te laten slapen omdat ie geen vers verdragen kan.

Is het nou iets wat misschien op een ingewikkelde manier op te lossen is met vers, ja dan vers, is het iets wat niet op te lossen is met vers, omdat vers het probleem juist is, tja dan brokken.
Door Lizzy
#2322847
vanaalst schreef: ik las ergens dat er werd geschreven, over mn lijk dat mn hond brokken zou eten..
maar wat zou je doen als het er echt toe komt?
als het levensverlengend is, als je hond echt niet anders kan hebben?
als ie anders dus gewoon het niet zou redden...
Wat is 'als het er echt toe komt'? Want wat kan een brok fabrikant dat ik zelf niet kan?
Door Lizzy
#2322848
**Jolanda** schreef: Ellen, ik mag hopen dat jij niet twijfeld over de keuze die je hebt moeten maken!
Er zijn nou eenmaal honden die geen vlees kunnen verdragen. Tja, dan liever brok voeren en nog jaren genieten van de hond, dan de hond in te laten slapen omdat ie geen vers verdragen kan.

Is het nou iets wat misschien op een ingewikkelde manier op te lossen is met vers, ja dan vers, is het iets wat niet op te lossen is met vers, omdat vers het probleem juist is, tja dan brokken.
Kun je niet vegetarisch zelf koken voor je hond?
Door Esther Q
#2322856
Ik ben met Lizzy eens dat ik niet geloof dat een brokkenfabrikant iets kan maken dat ik zelf niet kan maken. En ik denk dat zelf koken dan vele malen beter is dan brok voeren. Maar als het echt niet anders kan, om het theoretisch te houden (en trouwens voor mijzelf ook in de praktijk, want wij kunnen soms ook niet anders, wat niet helemaal waar is, we zouden kunnen koken voor de honden, maar met 34 honden is dat voor ons om meerdere redenen niet realistisch, kun je natuurlijk minder honden nemen, om niet in die situatie te komen, maar zo zie je maar, dat iedereen eigen keuzes maakt en eigen definities hanteert), afijn, ik zou er niet te moeilijk over doen. Als het niet anders kan volgens jouw eigen inzichten/ervaringen, dan zou ik brok voeren. Ik zou wel bewust kiezen voor een bepaalde brok, want de ene is de andere niet.
Door smulpaap
#2322862
Ik zou voor mijn honden in zo,n geval echt zelf moeten kokkerellen , ze verdommen het om brok te eten vrees ik . Ze pakken bv geen hondenkoekje meer aan van iemand die ze iets wil geven , en ook het voor vele honden zo aantrekkelijke frolic brokje is blehe

Iets geheel anders waar ik weleens aan denk , stel je moet je hond herplaatsen . Dan zou je met hetzelfde kunnen komen te zitten . En een keuze moeten maken ?
Een nieuwe baas die ook barf voert , of een baas die brok gaat voeren . Lijkt mij net zo moeilijk als je daar voor komt te staan
Al is er natuurlijk meer van belang om een hond een goed leven te geven , maar ik zou er dus absoluut niet gelukkig van worden als mijn hond bv bij een eigenaar terecht zou komen die brok voert
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2322887
neuh ik twijfel niet, door die keuze te maken loopt ie hier nog rond...
vegetarisch koken, maar dan nog zou je van alles toe moeten voegen lijkt mij?
Lizzy schreef: Wat is 'als het er echt toe komt'?
dat je dus je hond uit ziet gaan.....dat ie zo ziek is dat ie het niet redden zou...
Lizzy schreef: Want wat kan een brok fabrikant dat ik zelf niet kan?
geen idee, maar wat ik wel weet is dat die het met die van mij weer goed gaat...
Laatst gewijzigd door me and my boys op wo 25 apr 2012, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2322913
vanaalst schreef: neuh ik twijfel niet, door die keuze te maken loopt ie hier nog rond...
vegetarisch koken, maar dan nog zou je van alles toe moeten voegen lijkt mij?
Zeker moet daar vanalles bij, maar dat is net als met een barfmenu samenstellen. Even lezen en rekenen en over 3 maanden is het kinderspel. Maar dan heb ik wel de wetenschap dat ik geen straffe anti-oxydanten zit te voeren of andere discutabele ingrediënten.  MIjn oudste heeft haar laatste levensjaar gekookte meuk gegeten, rauw werd niet meer goed verdragen. Gekookt ging dus wel goed en brok is nooit een optie geweest, al was het maar omdat ze die dingen niet te vreten vond. Na een vette operatie wil ik best buigen voor een blikje HIlls, maar brokken doen hier gewoon niet mee bij de mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2322919
ik was het spul ook aan het koken, maar dan nog reageerde die er niet goed op...
weet je, ik krijg af en toe een beetje naar onderbuik gevoel..
ik was echt niet te overtuigen, vers was het en niet anders!
begon er maar niet over tegen me als brokvoeder want ik lulde iedereen plat...
totdat...en goddank eet ie dat wel
maar wat maakt een blikje hills beter dan sommige brokken?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2322959
vanaalst schreef: ik was het spul ook aan het koken, maar dan nog reageerde die er niet goed op...
weet je, ik krijg af en toe een beetje naar onderbuik gevoel..
ik was echt niet te overtuigen, vers was het en niet anders!
begon er maar niet over tegen me als brokvoeder want ik lulde iedereen plat...
totdat...en goddank eet ie dat wel

Als deze oplossing voor jou nou wel werkt en je bent er tevreden mee. Waarom zoek je dan toch iedere keer bevestiging voor je beslissing als anderen zeggen dat ze pertinent weigeren dat spul te voeren. Want volgens mij is deze discussie al wat vaker voorbij gekomen. :-\



maar wat maakt een blikje hills beter dan sommige brokken?
De geconcentreerdheid, zodat je na een pittige operatie waarbij je maar een klein hapje kunt/mag eten toch iets binnen krijgt wat boordevol iets zit. Dat is dan meestal voor een paar dagen, dus daar komen we dan ook wel overheen.
Door siempie73
#2323027
Voor mijn kvv/ barftijd sprak ik iemand die haar honden een tijd kvv had gevoerd.
Er was een die het er niet goed op deed. Die hond kreeg te weinig energie, had geen fut, was lusteloos enz.

Ze heeft ze toen alledrie maar weer teruggezet op brokken.
Zij raadde mij dus toendertijd af om te beginnen met kvv.

Gelukkig ben ik eigenwijs.... 8)

edit, typo
Door ulla
#2323154
Ik ben een 100% overtuigd rauw voerder.
Voor 1 van mijn honden ben ik ook gaan koken en eierschalen gaan malen.
Ook daarop poepte hij drek .
Weer op zelf samen stellen, gewoon weer begonnen met een pup menu, bot verteerde hij heel slecht of niet.
Gemalen bot gaan geven, verse pancreas geprobeerd.
Onderzoeken wilde ik met hem niet meer aan beginnen,hij was 8 1/2 en niet lang daarvoor aan een testikel tumor geopereerd.
Bij hem heb ik op het punt gestaan om brok te proberen.
Als jouw hond het goed doet op brok, en ik heb toen dat hele topic mee gelezen, tja hoe lullig ook, dan bleef het bij brok voor hem.

of er moet hier iemand zijn die voor mij een passend menu kan maken, waar hij het goed op zou doen, ik heb voor Björn voor mijn gevoel alles uitgeprobeerd,brok heeft hij niet gekregen, die kans kreeg ik niet meer.
Hij is overigens niet aan maag/darm toestanden overleden, maar aan een hersenbloeding.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2323163
Uiteindelijk is het simpel. Leven op brok of dood/zwaar zwaar ziek op vers, dan brok. Maar ik denk echt dat het uitzonderingen zijn en zo moeten ze ook bekeken worden. Voor bijna alle problemen is een verse oplossing. Malen, percentages aanpassen, zelfs koken of bakken. Dus ik denk dat je in 99% van de gevallen daar ver genoeg mee komt.
En dan is het gewoon zwaar k*t als jij die ene hond hebt waar het niet mee uit komt, maar dat is dan maar zo.
Door Martine-Tom
#2323169
Tja...ik weet het niet, nu zeg ik van niet, maar als ik alles geprobeerd heb en mijn hond valt nog om van ellende en ik zie geen andere oplossing..tja dan maar brok.
Maar uitteraard word mijn hond gewoon kern gezond een jaar of 17 en overlijd gelukzalig op mijn schoot van ouderdom  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door