Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gytha
#2320842
Mijn cairn terrier heeft 2 problemen. Zij drinkt heel veel en is 's morgens heel vaak misselijk. De dierenarts heeft mij het advies gegeven om haar op een waterbeperkt dieet te zetten wat het vele drinken betreft. De eerste week 500 ml. en de week daarna 400 ml. Dit omdat zij steeds meer ging drinken. Ik heb zelf het idee, dat zij ook veel drinkt vanwege maagzuur. Zij krijgt om 9.00 uur 50 gram Carnibest, om 16.30 uur 50 gram en om 24.00 uur 60 gram. "s Morgens wil zij echter vaak niet eten. Zij voelt zich ziek, wil alleen gras eten en veel drinken. Galspugen doet zij echter nooit. Ik geef op vaste tijden eten en heb gelezen, dat het beter is van niet. Ik zou alleen niet weten hoe ik dit moet veranderen. Dit omdat die ochtendmisselijkheid niet overgaat als zij niets eet. Nu prop ik haar eten naar binnen en een half uur later voelt zij zich dan weer goed. Eten proppen is echter ook niet alles. Ik ben bang dat als zij ´s morgens niet eet, zij later op de dag ook niet eet, want dan zal zij alleen maar meer maagzuur krijgen. Ik heb een tijdje Zitac gegeven tegen maagzuur, maar dat is ook niet iets om altijd te geven. Wat moet ik doen?
Door Lizzy
#2320895
Ik neem aan dat er een bloed en urine onderzoek is gedaan om te kijken of de nieren goed functioneren? Als het antwoord daarop NEE is: dan zou ik dat eerst laten doen. Als het antwoord daarop JA is:

Ik ben geneigd je een advies te geven waarvan je waarschijnlijk stijl achterover slaat en denkt "dat mens is gek". Maar ik ga het toch geven. Ik zou haar namelijk subiet overschakelen op 1 keer per dag voer. Door haar -tig keer per dag te voeren belast je haar inwendige systeem iedere keer weer. En daar maak je het probleem in de regel alleen maar erger mee. Ik zou haar dus serieus van de een op de andere dag overzetten op 1 maaltijd per dag. Ik zou haar gewoon vanaf morgen maar 1 maaltijd per dag geven. In de ochtend. En tussendoor gaf ik niks. Nada. Noppes. En als ze de eerste dag de maaltijd weigert? Haal je het subiet weg. En schenk je er geen aandacht aan. En geef je de volgende ochtend pas weer opnieuw eten. Je kunt haar de eerste ochtenden wel heel goed Okugest van VSM geven, tegen de misselijkheid.

Ja, ik kan me best voorstellen dat je dit leest en me echt getikt vindt.

Maar ik heb inmiddels dik 15 jaar ervaring met galspugende misselijke honden en in de regel maak je het met meer maaltijden per dag, nog een hapje eten voor het slapen gaan, een hapje eten midden in de nacht, snel eten in de ochtend alleen maar erger.........

En als bovenstaand na een paar weken niet werkt (meestal werkt het dus echt fantastisch), dan kun je altijd 's morgens geitenmelk met honing gaan geven. En 1 maaltijd KVV per dag. En voor het slapen gaan weer geitenmelk met honing. Maar, ik zou dat dus niet doen voordat je eerst geprobeerd hebt maar 1 maaltijd per dag te geven.
Door gytha
#2321159
Tja, dat is een heftig advies. Er is inderdaad bloed en urine onderzoek gedaan en daar is niets uitgekomen. Ik heb vandaag naar die okugest gekeken. Het is ook tegen diarree, maar dat heeft zij niet. Bij homeopathie krijgen ze dan toch juist diarree als je het geeft als ze het niet hebben? Hoeveel en hoe vaak zou jij okugest geven? Zij weegt 7 kg. Maakt het ook nog uit of ik een lichtverteerbaar carnibest geef (kip) of de gewone natuur of lam? Moet ik op wisselende tijden geven 's morgens of maakt het niet uit.

En bedoel je geitenmelk uit de supermarkt en welk soort honing? Ik heb nu thijm, maar misschien is acacia beter en hoeveel geitenmelk en hoeveel honing? Zoals je leest, word ik er zo lanzamerhand erg onzeker van.

Dank je wel voor het meedenken!
Door Lizzy
#2321331
gytha schreef: Tja, dat is een heftig advies. Er is inderdaad bloed en urine onderzoek gedaan en daar is niets uitgekomen. Ik heb vandaag naar die okugest gekeken. Het is ook tegen diarree, maar dat heeft zij niet. Bij homeopathie krijgen ze dan toch juist diarree als je het geeft als ze het niet hebben? Hoeveel en hoe vaak zou jij okugest geven? Zij weegt 7 kg. Maakt het ook nog uit of ik een lichtverteerbaar carnibest geef (kip) of de gewone natuur of lam? Moet ik op wisselende tijden geven 's morgens of maakt het niet uit.

En bedoel je geitenmelk uit de supermarkt en welk soort honing? Ik heb nu thijm, maar misschien is acacia beter en hoeveel geitenmelk en hoeveel honing? Zoals je leest, word ik er zo lanzamerhand erg onzeker van.

Dank je wel voor het meedenken!
Okugest werkt ook heel goed bij misselijkheid zonder diarree en pas als het middel heeeeel extreem goed past, zou het in theorie dezelfde problemen kunnen veroorzaken als waar het tegen werkt. Ik zou daar met deze verdunning en met dit middel niet bang voor zijn. Ik zou maximaal 4 tabletten per dag geven, maar vooral op de momenten dat ze misselijk is.

Nee, het moet niet uitmaken welke Carnibest je geeft. Ik zou zoveel mogelijk smaken geven. En desnoods ook verschillende merken. Ik zou beginnen in de ochtend te gaan voeren. En als ze van dit probleem verlost is, dan kun je ook op wisselende tijden gaan voeren.

Het liefst geef je rauwe geitenmelk van de boer. En als je dat niet kunt krijgen, biologische geitenmelk. Qua honing geef je het beste rauwe honing. Koud geslingerd. Dus uit de natuurvoedingswinkel. De Traay heeft rauwe honing.
Door gytha
#2321923
Vanochtend was ze dus weer misselijk en wilde gras eten. Dat gras eten heb ik verhinderd. Ik heb toen om 11.00 uur 1 tablet Okugest gegeven. Haar maag ging na een uur als een gek tekeer!! "s Middags om 14.30 uur met haar gewandeld en ik had toen een lamsrib op het aanrecht liggen om te ontdooien. Zij was er niet meer bij weg te slaan, dus heeft zij die rib gehad en heb het aangevuld met Carnibest tot haar dagportie. Alles ging schoon op! Nu vind ik het wel heel spannend hoe zij hierop reageert. In plaats van 3 porties heeft zij dus vandaag 1 hele grote portie gehad.
Door Lizzy
#2321944
gytha schreef: Vanochtend was ze dus weer misselijk en wilde gras eten. Dat gras eten heb ik verhinderd. Ik heb toen om 11.00 uur 1 tablet Okugest gegeven. Haar maag ging na een uur als een gek tekeer!! "s Middags om 14.30 uur met haar gewandeld en ik had toen een lamsrib op het aanrecht liggen om te ontdooien. Zij was er niet meer bij weg te slaan, dus heeft zij die rib gehad en heb het aangevuld met Carnibest tot haar dagportie. Alles ging schoon op! Nu vind ik het wel heel spannend hoe zij hierop reageert. In plaats van 3 porties heeft zij dus vandaag 1 hele grote portie gehad.
Dat is niet erg hoor! Laat maar even rommelen.

Nou, mooi is dat ze in 1 keer alles opgegeten heeft, zonder te trutten. Nu kan het zijn dat ze morgenochtend weer misselijk is hoor. Soms heeft dit even tijd nodig.

Heeft ze veel gedronken vandaag?
Door gytha
#2322052
Zij heeft vóór haar eten wel behoorlijk wat gedronken, maar na het eten met die volle buik maar een klein beetje. Zij ligt nu al sinds 15.30 uur diep in slaap. Ik moet haar straks nog wakker maken om haar uit te laten ;).
Door gytha
#2322085
O, en nog iets. Met welk ander voer kan ik de carnibest het best afwisselen zonder problemen? Hier in de buurt zit ook Lotgering, Energique en Darf, maar ik lees daar verschillende meningen over.
Door Lizzy
#2322157
gytha schreef: O, en nog iets. Met welk ander voer kan ik de carnibest het best afwisselen zonder problemen? Hier in de buurt zit ook Lotgering, Energique en Darf, maar ik lees daar verschillende meningen over.
Ik zou het gewoon lekker uitproberen!
Door gytha
#2322800
Lizzy, ik kan je wel zoenen :)!!!!!! Vanochtend was zij tot mijn verbazing niet misselijk. Zij heeft na de wandeling zo'n klein buffelhuid staafje opgegeten. Om 14.45 uur ben ik weer met haar gaan wandelen en toen was zij nog steeds niet misselijk. Zij heeft nu net om 15.30 uur eten gehad en dat is schoon opgegaan. Uiteindelijk heeft zij alleen gisterochtend 1 tablet Okugest gehad en daarna niet meer. Wat mij nu ook opvalt, is dat zij nu niet zo obsessief zit te drinken. Zij heeft al wel aardig wat gedronken, maar ik heb nu sterk het idee dat dat meer uit gewoonte is en omdat zij toevallig in de keuken was. Niet het gelijk racen van de kamer naar de keuken om te drinken. Als dit zo blijft, dan ben ik dolblij!!!
Door Lizzy
#2322809
gytha schreef: Lizzy, ik kan je wel zoenen :)!!!!!! Vanochtend was zij tot mijn verbazing niet misselijk. Zij heeft na de wandeling zo'n klein buffelhuid staafje opgegeten. Om 14.45 uur ben ik weer met haar gaan wandelen en toen was zij nog steeds niet misselijk. Zij heeft nu net om 15.30 uur eten gehad en dat is schoon opgegaan. Uiteindelijk heeft zij alleen gisterochtend 1 tablet Okugest gehad en daarna niet meer. Wat mij nu ook opvalt, is dat zij nu niet zo obsessief zit te drinken. Zij heeft al wel aardig wat gedronken, maar ik heb nu sterk het idee dat dat meer uit gewoonte is en omdat zij toevallig in de keuken was. Niet het gelijk racen van de kamer naar de keuken om te drinken. Als dit zo blijft, dan ben ik dolblij!!!
Hihihihi :biggrin2:

Hee, maar dit is super goed nieuws!! Ze doet het snel en heeft het snel door, die slimme meid van jou! Met buffelstaafjes zou ik zelf wel uitkijken. Die dingen worden vaak gedroogd in de landen waar ze het niet zo nauw nemen met allerlei voorschriften :-X. Bovendien wekken ze ook wel eens misselijkheid op bij honden. Ik weet niet of je zelf een droger hebt? Want dan zou je zelf wat pens kunnen drogen!

Maar goed, met een beetje mazzel went ze snel aan haar nieuwe patroon van eten/drinken en gaat ze vanzelf minder drinken.

We gaan er gewoon vanuit dat dit zo blijft maar vanzelfsprekend hoop en duim ik met je mee. En als ze nou een paar dagen stabiel is, dan zou ik voorzichtig iets meer op verschillende tijden gaan voeren. Eerst een half uurtje vroeger. Dan een half uurtje later. En als dat nou een weekje goed gaat, een keer een uurtje vroeger en daarna een uurtje later.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2323327
voordat ik met Noa over ging van 2x naar 1x voeren heb ik haar smorgens ook alleen een zelf gedroogde snack gegeven omdat ze anders s`morgens schuim en gal over gaf ,
hier heb ik rond de 2 a 3 weken over gedaan , nu eet ze alleen na de laatste ronde sàvonds.
heeft ze de dag ervoor veel gerend/actief geweest , dan krijgt ze smorgens ook wel een gedroogd stukje vlees zodat ze sneller fit is
Door gytha
#2323752
Helaas was zij vanochtend weer misselijk en had een rommelbuik. Gek genoeg heeft zij nog nooit gal gespuugd. Ik heb haar weer Okugest gegeven. Misschien ging het de tweede dag zo goed omdat zij de dag ervoor een lamsrib met carnibest had gehad. Die tweede dag alleen carnibest. Zou zo'n rib veel langer in de maag blijven zitten dan het vlees? Ik heb nu maar weer een rib uit de vriezer gehaald, maar ben bang dat als ik dat te vaak doe, de verhoudingen niet meer goed zijn, omdat ik het aanvul met carnibest. Zelf eten maken zie ik niet zitten. Die rib heb ik uiteindelijk toch niet gegeven, want die bestond uit heel veel kleine stukjes bot en veel vet. Ik heb haar haar gewone carnibest natuur gegeven en dat heeft zij om 15.30 uur lekker opgegeten. Ik denk dat ik, als zij 's morgens misselijk is, maar standaard die tablet Okugest moet gaan geven. Misschien dat die ochtendmisselijkheid toch een keer overgaat. Zij reageert gelukkig héél erg goed op Okugest. Bovendien blijft het maagzuur in tact (hoop ik), en dat is beter met een vlees etende hond dan die maagzuurremmer Zitac die zij 2 weken heeft gehad.
Laatst gewijzigd door gytha op do 26 apr 2012, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door