Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Limpy
#2320907
Blixa produceert sinds kort nogal vies ruikende drolletjes. Ze zien er netjes uit als barfdrolletjes qua formaat en substantie maar de lucht lijkt wel van een brokkendrol, bah.
Ik zie ook geen rare dingen in en aan de poep maar zouden dat evt toch wormen/amoeben kunnen zijn?
(ik zie dus geen wormen maar heb de drollen nog niet uitmekaar gepulkt)
Ze eet gewoon normaal en is verder ook heel tierig.
Door Limpy
#2321166
Nope, das juist het rare: ze is gewone mn malle aardappeltje zoals ze altijd is..
Ze heeft normale eetlust, niet ineens meer of minder eten en spelen doet ze ook net als altijd.
Door Martine-Tom
#2321171
Mss de poep even laten onderzoeken op wormen ed?
Door Limpy
#2321192
Ga deze week idd eens de 2 holistische da´s hier in de buurt eens bellen of zij dat evt zelf doen.
Wat dat betreft baal ik dat ik niet meer bij mn vorige werkgever zit, had ik dr drolletje mee kunnen nemen om door medische coördinator onder microscoop te laten bekijken (dierverzorger zijn is dan zoooo handig, zij deed dat ook regelmatig met de drollen van dr honden voordat ze evt deed ontwormen)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2321420
Heb je andere dingen dan normaal gevoerd?
Ik zou namelijk bij een stinkdrol niet acuut aan wormen denken, maar eerder aan iets minder (of juist te sterk; extra fermentatie in de darm zeg maar) verteren van het eten. Eet ze sneller of langzamer dan normaal? Of meer of minder? Meer of minder dorst? Plant gesnoeid, uit de pannen gegeten?
Door Limpy
#2321998
Nope, voer gewoon hetzelfde als anders (alleen paardenvlees van andere leverancier)
Haar drolletjes zien er verder ook normaal uit, dus geen onverteerde stukjes bot of pluis van kuikens e.d te zien
Wellicht zit ik nog teveel met apendrollen in mn achterhoofd, die konden wel anders meuren als ze last van amoeben hadden maar een omnivoor verteerd natuurlijk anders dan een carnivoor.
Ga ik gewoon maar eens opletten wat ze de dag ervoor gegeten heeft als ze er weer eens zo´n aromatisch keuteltje produceert...
Gebruikersavatar
Door koekje
#2322027
baby-Sien had een dikke wormenbuik en van de lucht van haar drollen, ging hier de halve straat over de nek. Maar dat was pre-barf.
Toen ze daarna geen wormen meer had en een normale buik, had ze nog steeds beerputluchten. Dat is pas minder geworden met barf en nooit helemaal weg.

en je maakt niet per ongeluk je porties orgaan net even iets groter dan eerst?
Sien heeft op maandag altijd meer stink dan op andere dagen; op zondag eet ze namelijk lever. Niet dat de maandagse drol per definitie platter is, maar meer stinken meestal wel.

Sien heeft overigens ook stinkdrollen als ze stress heeft, maar dan zijn ze ook sneller platter.
Ot ruik ik eigenlijk nooit.

Ik vrees dat je vrij weinig aan mn antwoord gaat hebben  :-\
Zo'n wormenkit van Het Woud kan je natuurlijk ook doen. Kan je gewoon online bestellen en dan opsturen dacht ik.

Overigens hoef je bij een worminfectie niet altijd wormen of delen in de drollen te vinden dacht ik. Ik heb bij Sien ook nooit een worm gevonden, zelfs niet in haar kots toen ze de wormenbuik had.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door