Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2320434
Een aantal weken geleden is een cursist naar mij toegekomen met het verhaal dat haar hond ondanks heeel serieus en goed trainen (ze gebruikt een webcam en babyfoon en oefent echt stap voor stap) haar man er nu helemaal klaar mee is en als de zak voer leeg is (denk nu nog 3 weken...) de hond weg moet  :'( :'(
Ze vertelde dit echt met tranen in haar ogen, omdat ze zoveel vooruit is gegaan het 3/4 jaar dat ze nu bij ons traint, maar haar man wil dat niet zien... Probleem ligt ook bij hem en niet bij de hond, als hij zo zenuwachtig wordt, wordt de hond dat ook... GT raadplegen wil hij dan ook niet..
Nou weet ik dat 3 weken voor zo'n probleem onmogelijk is, maar ik dacht misschien kan een Bach bloesem nog wat voor deze hond betekenen.. Ik lees hier verschillende mogelijkheden, of eentje laten samenstellen specifiek of de hond zelf, of een ''cocktail'' voor verlatingsangst. Wat kan ik deze mevrouw het beste adviseren? Hebben jullie adressen  van goede Bach bloesem therapeuten?
Alvast heel erg bedankt voor de moeite... gaat me aan het hart  :-\
#2320568
Die man trainen dus. En als ik het zo lees komt bij mij het vermoeden op dat het gewoon een smoes is om de hond te lozen. Als je nog te beroerd bent om een GT te raadplegen heb je niet veel hart voor je hond lijkt mij zo.
Je gaat het zeker niet in 3 weken oplossen, zelfs niet in 3 jaar als de man zich zo blijft opstellen. Heel erg sneu voor de hond en de eigenares  :-\
#2320608
lastige situatie!

over de bloesems:

mijn holistisch DA heeft meerdere keren een bloesemremediemix voor Reus samengesteld en dat heeft altijd goed effect gehad. 3 of 4 keer geloof ik, met een ander doel. basis wel altijd hetzelfde, maar net dan weer iets anders er bij. ik merkte met een dag of 3 verschil. Dit was bij Stefan Veenstra, Natuurlijke Gezonde Dieren in Amsterdam. (hij gebruikt overigens geen Bach, maar een andere bloesem reeks, weet niet hoe die heet.) ik zou samen laten stellen. denk dat de ene verlatingsangst de ander nog niet is en dan een bloesem op maat beter zal werken dan een standaard verlatingsangst mengsel. Omdat de hond zo reageert op de mannelijke baas zou het natuurlijk het beste zijn als die meneer tot inzicht komt en zich anders gaat gedragen. maar als dat niet lukt zonder dat meneer eerst resultaat heeft gezien, is er misschien wel met bloesems te zorgen dat de hond er minder gevoelig voor is.

hebben ze DAP al geprobeerd? ik ken meerdere grandioze succes verhalen over de spray, stekker en halsband. (ok, bij andere honden werkt het totaal niet, maar toch het proberen waard.)

nog een dip: bloesem in een spray fles, wat je in de rond sprayt in de buurt van de hond als hij in de stress schiet. onze DA gebruikt die in de behandelkamer en daar was ik zo verbaasd over het resultaat (van volledig strak staand onbereikbaar rondrennen met zo'n obstinaat bekkie, naar uitschudden en onder een stoel gaan liggen uithijgen en kluifje op eten in een seconde of 5.) dat ik hem zelf ook hem gekocht. ik heb de Guardian Sacred Space Spray van Alaskan Essences. ik weet eigenlijk niet of het onder de noemer bloesems valt, maar het werkt in ieder geval. bijkomend voordeel: baasjes worden er ook rustig van. ik spray er mee in de rondte als ik weg ga en aan Reus merk dat ie dat dat eigenlijk een beetje te spannend vindt, maar ook bijvoorbeeld als de bel is gegaan, als er bezoek binnenkomt, etc. Reus vindt het pssst heel vervelend, maar daarna is het prettig.

wellicht hebben ze iets aan bovenstaande!
#2320616
Man aan de bach heb ik ook al aan gedacht :-[

Het is inderdaad een vervelende situatie en ik wil me er niet te veel inmengen omdat ik slechts hun instructrice ben, maar vind het gewoon zo ontzettend sneu voor die hond en die vrouw die zooooo hard aan het werk is....

DAP hebben ze geprobeerd (op aanraden van mij), geen enkel resultaat helaas. Ik heb het idee dat de mensen ook niet heel erg ruim in hun geld zitten, maar dat weet ik natuurlijk niet..

Ik denk dat ik ze het emailadres van Tannetje doorgeef en dan moeten zij de keus maken hoe of wat. Meer kan ik er ook niet aan doen ben ik bang.
Nienk, waar heb je die Gardian Sacred Space Spray van Alaskan Essences gekocht? Ik ga is googlen!
#2320636
Irish schreef: Is het deze?
http://www.bloesemremedies.be/product.p ... oduct=1176

Klinkt wel een beetje zweverig... :-[ en nou sta ik daar wel voor open maar de eigenaren (de man) zeker niet :-X Ik zou als je dat goed vindt Nienk, jouw voorbeeld kunnen geven van Reus. Dat het dus wel kan werken..
jep, die heb ik! ik vond het ook heel erg zweverig klinken, als ik niet gezien had hoe goed het werkte in de praktijk dan had ik het denk ik nooit gekocht. zelf denk ik meer dat het een rustgevende geur is, dan dat het 'beschermend' is zegmaar. het ruikt een beetje naar citronella kaarsjes en iets anders bloemigs, niet heel sterk, gewoon wel prettig. en echt rustgevend en ontspannend. vergelijkbaar met dat sommige mensen ontzettend extra kunnen ontspannen van bepaalde geuren badschuim, bij wijze van spreken.

prima hoor, als je Reus gebruikt. Hij heeft bij vlagen ook moeite met alleen thuis zijn, hij zoekt dan iets wat hij vast kan houden om er op te rijden. heel even maar. (heb het eens gefilmd) ik leg kussentjes e.d. dus weg als ik weg ga, maar soms trekt hij dan zijn bench kussen er uit of gaat met kleren van mij aan de haal (niet op rijden denk ik, gewoon verplaatsen). als ik die spray heb gedaan voor ik weg ga, dan is mn huis bij thuiskomst gewoon nog hetzelfde, geen chaos, geen dingen versleept oid. ik gebruik het ook wel in de trein of auto, ik spray dan voordat ik weg ga wat ervan op Reus zijn kleedje waar hij onderweg op ligt. duidelijk rustiger! laatst gebruikt toen we de oppashond van mn ouders weer zouden zien na een paar weken. Reus reageerde de laatste paar keer heel raar op hem, super onderdanig en bangig, wist zich geen raad, wou niet samen lopen, wou helemaal niet lopen, duurde in huis hele poos voordat ie bij de andere hond in de buurt durfde te komen. terwijl de andere hond echt gewoon normaal deed. Dus vorige week de spray in de hand toen ze elkaar zagen, paar keer naar hem gesprayt toen ze dichter bij elkaar kwamen, en toen ging het een heel stuk beter! nog steeds wel lastig, maar ik merkte aan Reus dat ie beter kon bedenken wat ie wou (bij mij lopen, niet bij de andere hond), ipv maar gewoon te blijven staan bibberen met de staart onder de buik en oren in de nek. binnen in 5 minuutjes weer dikke vriendjes met elkaar, spelen, likken etc. ipv uren later pas even naar hem toe om te snuffelen.

dat even ter illustratie van het effect ervan.

ik heb het gekocht bij de holistisch DA.
#2320705
Irish schreef: Thanks!
Dit hondje gaat heel erg blaffen, al als ze even in een andere kamer is...
Ik zal jouw uitleg plus Tannetjes en Stefan Veenstra's email mee sturen en dan houdt het voor mij op, al is dat lastig te behappen :-X
dan heb jij inderdaad gedaan wat je kan doen. mochten de baasjes hier niet mee aan de slag kunnen, dan is het heel sneu voor mevrouw en erg jammer voor de hond dat hij (weer) aan een nieuwe omgeving moet wennen, maar dan lijkt herplaatsen naar een thuis waar men wel er aan wil en kan werken mij beter... hoe zuur dat ook is, is het soms toch wel de beste oplossing!
#2320815
Irish schreef: Nouja helaas is dat ws niet het geval, dan gaatie terug naar zijn vorige eigenaren die hem een anti blafband omdeden vanwege het blaffen.... Geen wonder datie zo in paniek raakt alsie alleen moet blijven :'( :'(
ohjee, dat is dan inderdaad niet de bedoeling!!
#2321531
Wie heeft de diagnose verlatingsangst gesteld en op basis waarvan is er verlatingsangst als probleem betiteld? Het is vrij essentieel om te weten of de hond "niet alleen kan zijn" of daadwerkelijk "verlatingsangst" heeft en de plan van aanpak daarbij. Hoe hard het ook klinkt: als zij het geld niet willen uitgeven aan een GT is herplaatsing mogelijk een goede oplossing voor de hond om de motivatie van het probleem helder te krijgen...
#2321710
Irish schreef: Ik snap wat je bedoelt, maar kan er helaas geen antwoord op geven..
Oke, dus heel hard gesteld is er waarschijnlijk helemaal geen diagnose gesteld, maar enkel vermoedens. Ik denk dat een bach aanpassen op een interpretatie van een eigenaar bijna onmogelijk is. Wel een hele nare situatie, ik wens de eigenaresse veel sterkte met het africhten van haar man :P
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door