Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2320101
Zoals sommige misschien al weten... Daan is in augustus 2010 geopereerd aan beide voorpoten ivm LPC.
Na een lange (en zware) revalidatieperiode hebben we Daan nooit meer mank/stijf zien lopen en kon meneer alles wat een labrador hoort te doen, van uren wandelen in de bossen tot wandelingen op het strand/in de diepe sneeuw !!

Vandaag zijn we met de mannen naar Ridderkerk geweest om te wandelen, en beide heren hebben zich uitstekend vermaakt met alle nieuwe geurtjes en soms even lekker met elkaar oprennen, niets bijzonders.
Op de terugweg rende beide mannen samen op, Kay draaide weg en Daan draaide mee, maar op een rare manier en manlief en ik zeiden direct tegen elkaar "oei!"
Daan liep echter gewoon verder, en liep ook niet anders dus we zijn gewoon rustig terug gelopen.

Eenmaal thuis vielen beide mannen diep in slaap na een lekkere gedroogde runderstrot en toen Daan 2 uurtjes later opstond zagen we direct dat hij niet goed liep... Hij liep mank  :'(
Na 2 passen was het weer weg, maar hij ontlast zijn rechterpoot wel iets....
Manlief heeft zijn voetjes bekeken waar niets te zien was en ook aan zijn poten gaf Daan nergens een reactie. Dus even buiten een stukje gaan lopen maar buiten loopt hij als een zonnetje.

Dit brengt herinneringen naar boven die we liever vergeten... Pffff wat doet het pijn om je kanjer zo te zien  :'(
Morgen bellen we de orthopeed op om overleg te voeren wat te doen, want ik schiet bij dit soort dingen altijd vrij snel in paniek en zie al direct een vervolgoperatie voor me en/of ernstige artrose :-[

Aan de ene kant denk ik, ik stop er wat rimadyl in... Aan de andere kant wil ik hiervoor eigenlijk eerst overleggen met de orthopeed.
Bah, die rotpoten ook altijd  :-\
Laatst gewijzigd door Monique77 op wo 25 apr 2012, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#2320903
Heftig Monique, weet ook wat je doorstaat. Steeds weer kijken naar dat loopje, en het vertrouwen weer winnen. En op een gegeven moment heb je dr gewoon ook weer vertrouwen in als ze alles weer kunnen, en toch....Je blijft opletten/voorzichtig.

Ik hoop dat het meevalt, een flinke verstuiking oid. Mijn Donna heeft na een paar maanden volledig hersteld te zijn ook één enorme terugval geweest, was zo erg dat ik dacht dat er weer wat zat. Ze liep echt heel erg slecht. Ben toen naar Erwin gegaan, en overlegd met de orthopeed. Na een week liep ze weer als een zonnetje.
Ik hoop dat het meevalt voor je, sterkte.
#2322547
Vanochtend konden we terecht bij onze orthopeed en hebben goed en slecht nieuws
Goede nieuws : er is niets kapot!
Slechte nieuws : zijn pees aanhechting is flink geïrriteerd door die misstap dus hij moet 2 weken rust en rimadyl en dan 1 week om de dag rimadyl en rustig opbouwen  :-\
Volgens de orthopeed was dit geen uitzondering bij lpc-honden en kan altijd gebeuren.
Honden met lpc hebben altijd sluimerende ontstekingsindicatoren die met een misstap/klapper/foute beweging getriggerd worden en zorgen voor een ontsteking.
Een hond zonder lpc zou hier een een dag of 2 last van hebben en een hond me lpc gelijk 2-6 weken. Kortom gevalletje pech maar zeker geen grote schade!
Al met al super blij dat ik geweest ben gezien ik nu het verhaal en het LPC traject op langere termijn wat beter snap en als ik zie hoe gek Daan op de orthopeed is en hoeveel kusjes en knuffels er heen en weer gaan ... Ja, we hebben het echt getroffen met onze orthopeed !!
#2322722
Nou, ik vind het eerlijk gezegd best goed nieuws, al hoewel ik natuurlijk begrijp dat je ontzettend baalt! Maar, over een paar weken loopt hij vast weer als een zonnetje :-*

Ik zou hem trouwens zeker Traumeel van -Heel geven. En ik zou hem ook Pees Compositum geven. Van de Groene Os. Ik vind het super spul.

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... um/100903/
#2322729
Lizzy schreef: Nou, ik vind het eerlijk gezegd best goed nieuws, al hoewel ik natuurlijk begrijp dat je ontzettend baalt! Maar, over een paar weken loopt hij vast weer als een zonnetje :-*

Ik zou hem trouwens zeker Traumeel van -Heel geven. En ik zou hem ook Pees Compositum geven. Van de Groene Os. Ik vind het super spul.

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... um/100903/
Bedankt voor de tips! Ik zal ze eens gaan bestellen  :)
#2322739
Super dat jullie zo'n fijne orthopeet hebben, dat is toch wel heel erg belangrijk !
Ook dat je hond er met plezier naar binnen gaat. Het nieuws is natuurlijk niet fijn, maar ik denk dat het wel prettig is dat je nu weet waar je aan toe bent ! En dat je het vooruitzicht hebt, dat het strakjes gewoon weer over is !
Hier ook een hondje met een oude pees blessure, en dat blijft een gevoelige plek...
Sterkte met je mooie man !
#2322879
Ben blij dat het in iedergeval niet stuk is voor Daan en dat dit weer over gaat.

Wel goed om te lezen dat de aanhechtingen een punt zijn om scherp in de gaten te houden, ook bij Bruut straks.

Maar voor nu heel veel sterkte met het rustig houden van Daan  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door