Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door velduil
#2320168
Hoe ver moet het eten voor je hond ontdooit zijn

Volledig
Bijna helemaal
mag ook bevroren zijn
anders

Ik heb weer eens iets te laat het eten voor de hond uit de diepvries gehaald ( parelhoenkarkas ) en nu is het nog steeds niet helemaal ontdooit

Wat is wijsheid?
Door Nynke
#2320177
ChantalKrijn schreef: Als ik het te laat eruit heb gehaald gaat het in een ziplockzakje in een bak met warm water, dan is het met een kwartiertje/halfuurtje wel ontdooid
Hier ook !!

Er zijn honden die goed kunnen tegen eten wat net uit de koelkast komt, maar er zijn ook honden die dan ruzie in hun maag krijgen  :-\ 

Ik voer zelf op kamertemperatuur.
Door velduil
#2320183
Mooi dan zal ik de witte dame niet langer hongerige blikken naar me late werpen, de karkassen zijn nog koud maar volgens mij goed te doen.

Toch lekker dit soort snelle antwoorden, het bevestig vaak wat ik al had bedacht maar liever gevraagd dan verkeerd gedaan
Door miik
#2320186
Soms houd ik het even onder lauwwarm stromend water om de ergste kou eruit te krijgen...
Het ligt ook heel erg aan hoe je hond erop reageert ! Sommige verdragen het niet als het erg koud is en gaan dan spugen !
Zomers als het erg warm is dan geef ik ze soms expres iets wat nog bevroren is.
Door deja
#2320199
ChantalKrijn schreef: Als ik het te laat eruit heb gehaald gaat het in een ziplockzakje in een bak met warm water, dan is het met een kwartiertje/halfuurtje wel ontdooid
Wat is nou een ziplockzakje.
Door Nadia
#2320209
Afbeelding

Ontdooien in koud water gaat idd net zo snel dan in warm en is beter voor het vlees.

Wat betreft koud eten in de zomer. Ik twijfel wel eens of dat wel goed is. Bij mensen raden ze ook aan om in de zomer water te drinken op kamertemp. ipv. ijskoud. Ivm te groot warmte verschil.
Door Paula1976
#2320266
Hier eten ze af en toe wel eens een bevroren eendagskuiken of eten wat nog koud is, geen probleem. Als de maag het niet verdraagt zal je hond het waarschijnlijk uitspugen en weer opnieuw opeten, geen probleem!!

Maar euhhh.....als je het te laat eruit hebt gelegd, dan laat je ze anders toch een dagje vasten?? Is ook helemaal geen probleem hoor!!
Door smulpaap
#2320278
Ik heb geen idee hoe ze hier zouden reageren op te koud vlees , geef altijd op lichaamstemperatuur . En als het nog te koud is dan wachten ze maar
Door tycolaika
#2320283
ik doe et ook altijd in warm water , wist nie dat koud ook kon , is dat even snel dan ?
ja en ik lees dat et beter is , dus dat spreek me dan meer aan als warm water
Door velduil
#2320309
Grinnik, dat dagje vasten hoor ik wel vaker, dat dat geen kwaad kan voor honden,,maar dan kijk ik er met mijn menselijke blik tegen en dan vind ik het "zielig " ok ok ik weet het het is een hond maar toch... komt ook bij dat mijn hond toch wel regelmatig van dat gele slijm uitkots als ze lang niet heeft gegeten en ik heb geen idee of dat komt door te weinig voedsel of door iets anders maar dan lijkt vasten niet gezond ( zonder enige onderbouwing of kennis op dit vlak ) 
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2321380
velduil schreef: Grinnik, dat dagje vasten hoor ik wel vaker, dat dat geen kwaad kan voor honden,,maar dan kijk ik er met mijn menselijke blik tegen en dan vind ik het "zielig " ok ok ik weet het het is een hond maar toch... komt ook bij dat mijn hond toch wel regelmatig van dat gele slijm uitkots als ze lang niet heeft gegeten en ik heb geen idee of dat komt door te weinig voedsel of door iets anders maar dan lijkt vasten niet gezond ( zonder enige onderbouwing of kennis op dit vlak )
Das gal en is inderdaad van te weinig eten.  Er zijn dieren die daar gevoelig aan zijn. Als je hond gemakkelijk gal spuwt, zou ik niet gaan vasten.  Ik heb er zelf gemakkelijk last van als ik ziek ben en niets binnenhoudt, en het voelt alsof je je ingewanden eruit kotst, echt een heel onaangenaam gevoel (zacht uitgedrukt), dus ik zou het zoveel mogelijk vermijden.  En als ze het heeft, toch zo snel mogelijk iets kleins en snel verteerbaars geven. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door