Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#2320196
Axl begint weer in de rui te komen en is weer eens flink misselijk en aan het kotsen en gras eten.
Hebben jullie katten in de rui weken ook altijd minder eetlust ? Hij eet aanzienlijk minder hier
en af en toe moet ik er zelfs wat gourmet rommel doorheen mengen om het hem toch te laten eten.
Hij heeft dit altijd in het voor en na jaar tijdens de rui gedurende een maand soms anderhalf ..

Pasta geef ik niet meer want heb totaal niet het idee dat het ook maar iets helpt.. ik zorg voor vers zebragras en
verder goed kammen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2320915
Heel veel borstelen?
Om te zorgen dat hij minder haar binnen krijgt.

Ik merk er nooit wat van, maar ja, ik heb kortharen...(al heeft mijn rode wel een iets langere en fluffier vacht en veel meer ondervacht dan normale kortharen, en die verliest ook merkelijk meer haar dan de anderen.) 
Ik borstel ook wel een keer in de week in de rui, maar als je kat er zoveel last van heeft, zou ik het wel 3 keer durven doen. Afhankelijk van hoeveel haar hij nog verliest.  Enkel in de rui. 
Ik weet niet of je dat nu doet?
Hier scheelt het ook gewoon erg in de rondslingerende plukken in huis en geen last van haarballen of dergelijke...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op ma 23 apr 2012, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2321421
Ot heeft ook zeer slechte eetlust bij haarballen. Ik merk het dat voordat het kotsen begint, ze zeker 2 dagen minimaal eet.
Ik geef ook niet doorlopend haarbalpasta, wel als er weer zo'n moment aankomt. Ik probeer het wel voor te zijn met borstelen. Dan is Ot niet eens een langhaar, maar heeft wel een langere en andere vacht dan Sien.
Door *Yvje*
#2323124
Ik kam zo eigenlijk bijna dagelijk met een gewone zachte varkenharen borstel omdat ze het zo heerlijk vinden maar
ik kam ze dan normaal gesproken ook zo'n twee keer in de week met een hardere haren borstel en een metalen
kammetje voor de klitjes en nu eens in de twee week even de Furminator erdoor. Op zich lijkt het nog mee te vallen met de haren
( of het komt doordat ik net een nieuwe stofzuiger heb en vaker de stofzuiger erdoor haal ). :D
Maar Axl heeft weer meer last dus ik vermoed dat er toch aardig wat ligt ..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door