Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2319968
Ik vroeg me af welke klachten en aandoeningen vaak een relatie hebben met (verkeerde) voeding. Ik dacht zelf aan de volgende dingen:
huidproblemen: jeuk, schilfers, vachtproblemen: overmatig verharen, stinkende vacht, snel grijs worden, oorontsteking, maagdarmkanaal: buikpijn, stinken uit de bek, veel vieze scheten, slechte weerstand, ontstoken tandvlees, tandplak, anaalklierproblemen, groeipijnen, slechte ontlasting: veel of vaak poepen, dunne ontlasting, suikerziekte, overgewicht, blaasgruis, slecht functionerende organen: nierfalen, leverproblemen.

Klopt dit? En zijn er nog meer dingen?
#2320119
charmed schreef: Pancreasproblemen bij brokkenhonden
Ja, is daar echt een relatie? Ontstaan er bij honden open rauw geen of bijna nooit pancreasproblemen? Ik snap de relatie  pancreas en verteringsenzymen, en ik kan me goed voorstellen dat die relatie er is, maar kon er niks over vinden op internet.

Tussenteenontsteking, kende ik nog niet, en oorsmeer, ook een goeie.
#2320287
Meike en Daisy schreef: Ja, is daar echt een relatie? Ontstaan er bij honden open rauw geen of bijna nooit pancreasproblemen? Ik snap de relatie  pancreas en verteringsenzymen, en ik kan me goed voorstellen dat die relatie er is, maar kon er niks over vinden op internet.
Dat vraag ik me dus ook af , mijn hond is er aan overleden . Nu was het wel een hond van ruim 14 jaar . Op zulke momenten staat je hoofd er verder niet naar om dat aan de D.A te vragen . Nu moet ik er wel bij zeggen dat er ook nog wel aan kanker is gedacht , maar dat is verder niet meer onderzocht .

Tussenteenontsteking, kende ik nog niet, en oorsmeer, ook een goeie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door