Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door faya
#2319855
Bij mee even vraagje over zalm als complete maaltijd. Mijn teefje  die de gemalen zalm krijgt dus - is nu drachtig en nu voer ik haar elke week gemalen zalm ipv 1x per 14 dagen. Zie aan reacties uit topic zalm wat hier ook net besproken werd dat veel van jullie dit zien als complete maaltijd -zo heb ik dat ook altijd gegeven. Maar begreep nu ook dat dit opgeteld wordt bij "bot%" Bedoelen jullie met compleet dat jullie deze maaltijd gewoon als 10% vismaaltijd compleet tellen en wordt dit niet bij bot of vlees of orgaan opgeteld?
Dus zeg maar in mijn geval met drachtige teef ( woensdag 25/4 7 weken dus 2e helft / einde dracht ): 30% bot, 10%-15% koolydraatrijke groente, met zilvervliestrijst, geweekte havervlokken, 10% vette vis, 20% orgaan,  20% vlees, 5-10% eitjes, zuivel of betekent deze 10% vis = gemalen zalm dat ik dit bij bot op moet tellen? Neem aan dat hierover verschillende meningen zijn, ben benieuwd.
Door ulla
#2319981
Ik weet niet wat er in de gemalen zalm zit, maar ik reken een zalmkop als vleesbot en zalmfilet als spiervlees.
Een kop is niet compleet een hele zalm met alles erop en eraan wel.
Door faya
#2320050
ik maal zalmstaart dus niet de kop ( zal niet lukken in de simpele blender van mij ) dit reken ik dus gewoon als 50% bot / 50% spiervlees en als dit portie dus zo'n 10% van totale weeksamenstelling wormt zit ik dan goed en ja, uiteraard orgaan op andere dagen geven.
Gebruikersavatar
Door pike
#2320454
Zalmlijf gaat hier als spiervlees in de bak. Daar zit echt geen 50% bot in. Ik geef er altijd bot bij, ofwel zalmkop ofwel bot van een andere diersoort.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door