Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annet2711
#2319276
Ik ben net even langs de visboer bij ons in het dorp geweest en gevraagd naar zalm,
Nu vraagd hij 3 euro voor een kilo zalmlijfen  vinden jullie dit een beetje een normale prijs
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2319281
Ik weet het niet, als ik bij mijn visboer zalmkoppen haal dan krijg ik de zalmlijven gratis en de zalmkop kost mij 50 cent per kop.
Door PLientje
#2319285
Als ik bij ons in Eindhoven naar de markt ga betaal ik ongeveer €3,- per lijf met kop waar amper vlees aan zit.

Maar in DB heb ik een bevriende visboer van mijn vader, die bewaard het voor me en krijg ik een hele emmer vol voor nop.
Door Anne in Zweden
#2319408
Ik betaal in Duitsland bij de supermarkt 1,99 per kilo voor "restzalm" (koppen, staarten). En Duitsland is duur om te barfen, dus 3 euro voor een kilo lijven lijkt me best veel. 
Door annet2711
#2319569
Monique77 schreef: Hier ook gratis  :biggrin2:
,

Dat is mazzel  :biggrin2:,

Het is de enige visboer in de buurt  dus ik moet het er maar mee doen.
Het zijn ook alleen de lijfen de kop is al voor iemand anders .

Rowan is een beginden de barfer hij kreeg tot nu toe Kvv met wat extra kip nekjes bouten als wat kauwwerk,
ik ga nu binnen kort over op barf (eerst vanalles bestellen ).
Kan ik een zalmlijf dan zo geven is dat een complete maaltijd  of telt dit gewoon voor als erbij?
Gebruikersavatar
Door rupa
#2319622
annet2711 schreef: Ik ben net even langs de visboer bij ons in het dorp geweest en gevraagd naar zalm,
Nu vraagd hij 3 euro voor een kilo zalmlijfen  vinden jullie dit een beetje een normale prijs
visboer ruikt geld in plaats van vis  :naughty:

gr paulien en ruud
Door Jump
#2319651
Ikzelf geef 1 x per week zalmlijf (en/of kop)als complete maaltijd op 1 dag.
En hier betaal ik bij de visboer voor 1 lijf+kop (ongeveer 1 kilo samen) 1 euro
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2319660
Hier geef ik 1x per 2 weken een zalmkop en 1x per 2 weken diverse vis (wat bestaat uit zalmlijven, koppen van andere vissen, sardientjes, makreeltjes ed)
Ook ik geef vis als complete maaltijd
Door nienk
#2319705
ik betaalde bij de visboer op de albert cuyp 1 euro voor een kop.

misschien als je nou een beetje aan het eind van de dag gaat? dan heeft ie wellicht wat koppen e.d. liggen die anders toch weg gaan?
Door annet2711
#2319761
nienk schreef: ik betaalde bij de visboer op de albert cuyp 1 euro voor een kop.

misschien als je nou een beetje aan het eind van de dag gaat? dan heeft ie wellicht wat koppen e.d. liggen die anders toch weg gaan?
.

De koppen geeft hij al aan iemand anders en ik dacht dat koppen nog te hard waren  voor een pup (Bijna 6 maandjes ).

Het is wel jammer dat hij zoveel vraagt mischien kan ik nog wat van de prijs afpraten  :biggrin2:.
Rowan krijgt nu zalm van Naturis die kost 4 euro  de kilo  scheeldt dus zowie zo 1 euri  :biggrin2:
Door nienk
#2319767
annet2711 schreef: .

De koppen geeft hij al aan iemand anders en ik dacht dat koppen nog te hard waren  voor een pup (Bijna 6 maandjes ).

Het is wel jammer dat hij zoveel vraagt mischien kan ik nog wat van de prijs afpraten  :biggrin2:.
Rowan krijgt nu zalm van Naturis die kost 4 euro  de kilo  scheeldt dus zowie zo 1 euri  :biggrin2:
is de hond in je onderschrift nog maar 6 maanden!?  :o dat wordt een flinke jongen dan!

nouja, die ene euro die heb je dus al binnen. ik weet eigenlijk niet wat sardientjes per kilo kosten, maar dat is ook een prima visje om te voeren.
Door faya
#2319771
normaal gezien gaf ik honden 1x per 2 weken zalm, voor de middelste: de kop - die vreet alles ( deze hond krijgt 3,4 dagen BARF en rest brok van Cavom ) de jongste dame krijgt de zalmlijven, maar die moet ik malen, dit doe ik in keukenblender met karnemelk en eitjes. Een vriendin van mij haalt deze bij visboer - waar ze ook voor zichzelf regelmatig komt en vis voor familie inslaat, dus ze is wel goede klant. Soms 2 of 3 euro per emmer, soms gratis.

Even vraagje over zalm als complete maaltijd. Mijn teefje  di-e de gemalen zalm krijgt dus - is nu drachtig en nu voer ik haar elke week gemalen zalm ipv 1x per 14 dagen. Zie aan reacties dat veel van jullie dit zien als complete maaltijd -zo heb ik dat ook altijd gegeven. Maar begreep nu ook dat dit opgeteld wordt bij "bot%" Bedoelen jullie dit met compleet of tellen jullie deze maaltijd gewoon als 10% vis en wordt dit niet bij bot of vlees of orgaan opgeteld, dus zeg maar in mijn geval met drachtige teef ( woensdag 25/4 7 weken dus 2e helft / einde dracht ): 30% bot, 10%-15% koolydraatrijke groente, met zilvervliestrijst, geweekte havervlokken, 10% vette vis, 20% orgaan,  20% vlees, 5-10% eitjes, zuivel
Door Anne in Zweden
#2319773
De kop is denk ik nogal hard voor een pup, zelfs voor een joekel als de jouwe! :D

Maar 3 euro voor een kilo zalmlijven is en blijft veel. Laten we wel zijn, het is voor de visboer puur afval, daar kan hij niets meer mee. Of hij moet nog een andere afnemer hebben die 3 euro wil betalen.

Anderzijds voer je waarschijnlijk maar één keer per week vis, dus dan valt de "schade" nog te overzien. Als ik nergens anders aan zalmbot of hele visjes zou kunnen komen, zou ik het misschien toch wel kopen. Maar je kunt natuurlijk altijd nog proberen te onderhandelen over de prijs. 8)
Door faya
#2319774
sardientjes kosten bij IC slagerij in Rotterdam 2,75 per kilo. Heb ik ook gegeven, maar ook dit moest ik malen, jammer, want is heel handig als je er zo eens een visje bij kan geven en ja, een visje malen doe je niet, dus altijd meer. Geven sommige van jullie ook 2x per week vis - dus 1x zalm en 1x sardientjes - of wordt dit wel erg veel?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door