Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#2318344
Ik heb 2 honden die last hebben van onrustige darmen.
Bij Ijuba hoor je elke keer geluiden van haar darmen en ze wil naar buiten om gras te eten.
Bij Asani is zijn buik heel hard en hij loopt met een kromme rug van de pijn,ook hij wil graas eten.
Ik heb hem vanmiddag okugest gegeven en het lijkt iets beter te gaan.
Hij heeft er al een paar dagen last van en het is zo zielig als hij zo'n pijn aanval heeft.
Ik let op wat ik hem geef dus niet te vette vlees soorten.
Heeft er nog iemand tips voor mij.
Ik heb al gezocht op internet maar er is best veel te krijgen maar wat werkt er ook echt.

Groetjes Rian
Door hannabelgje
#2318766
IK zou probiotica geven. Het was bij Frank een wondermiddel. Hij stonk giga uit zijn bek, liet heel veel scheten en hij borrelde continu. Met de probiotica ging het heel veel beter, geen borrelen meer en veel minder tot geen scheten meer. Ook minder meur uit zijn bek.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2318803
Hier toevallig ook 2 honden die daar last van hebben op het moment.
Ik geef niet te veel eten en ze krijgen nu allebij maagcompostitum van Groene Os.
Door Fynn
#2318809
Ze krijgen hier elke morgen kefir .
En ik ga ze ipv 1x per dag eten geven voorlopig op 2x per dag zetten want dat helpt misschien ook wel wat.
Merk jij wel verschil sinds je maagcompositum gebruikt?

Groetjes Rian
Door Fige
#2318814
Ik heb ook een teefje die met enige regelmaat van die buikpijn heeft. Afgelopen week ook met diarree erbij. Heel zielig. Ik geef dan ook Okugest. Zal ook eens Probiotica gaan proberen. Welk merk gebruiken jullie?
Zij eet KVV.
Door Lizzy
#2318819
Ik neem aan dat je de kefir bent gaan geven vanwege de onrustige darmen? Ik zou het toch voorlopig weer eens weghalen. Ik heb zulke bagger ervaringen met kefir. Probeer eens een probiotica dat niet op basis is van zuivel! Bijv. Acidopilus van Arkopharma. En verder zou ik zelf graag verder/dieper kijken naar de oorzaak. Hoe lang hebben ze dit al? En wat eten ze precies? Hoe vaak komt dit voor?
Gebruikersavatar
Door Riek
#2319414
Fynn schreef: Ze krijgen hier elke morgen kefir .
En ik ga ze ipv 1x per dag eten geven voorlopig op 2x per dag zetten want dat helpt misschien ook wel wat.
Merk jij wel verschil sinds je maagcompositum gebruikt?

Groetjes Rian
Femke had laatst gastritis, vandaar dat zij maagcompositum kreeg.
Maar sinds een dag of 3 hadden ze beiden geen eetlust, lusteloos en rommelende darmen en gras eten.
Ik geef ze nu allebij die maagcompositum, maar of dit nu hetgene is wat ze hier van af heeft geholpen weet ik niet.
Sinds vanmiddag zijn ze allebij weer helemaal opgeknapt.
Door Fynn
#2320123
De ontlasting is wel goed gewoon zoals ze altijd hebben gehad.
Dan zal ik  stoppen met kefir om te kijken of dat verbetering geeft.
Vandaag ging het goed geen last gehad.
Ik probeer ook te kijken of er een lijn inzit bv of het is nadat ze een bepaalde diersoort hebben gehad ,hoe vaak het voorkomt.
Nu was het best weer al even geleden.

Groetjes Rian
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door