Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2318168
Hebben jullie ook zo'n moeite om deze te krijgen? Zelfs bij het IC krijg ik te horen dat wat ze hebben voor vaste afnemers is. Ik wordt er een beetje moedeloos van :-\1
Door Cindy de Wolf
#2318202
Ik heb ze net gemaild want ik zou 10 mei gaan voor speciaal de jonge geitenribben maar dan wil ik wel 1000% zeker dat ik ze ook echt jong krijg. Ik laat weten wat het antwoord is.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op vr 20 apr 2012, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door orinake
#2318667
de uitleg die ik bij het slachthuis kreeg:

schapene n geitenlammeren kosten vaak meer geld dan ze opbrengen, daarom gaan ze er minder tijd in investeren ;)
volgens hen is dat de reden waarom wij als barfers zo moeilijk aan echt jonge ribben komen.
al mag ik bij SW niet echt klagen toch :s
Gebruikersavatar
Door pike
#2318677
orinake schreef: de uitleg die ik bij het slachthuis kreeg:

schapene n geitenlammeren kosten vaak meer geld dan ze opbrengen, daarom gaan ze er minder tijd in investeren ;)
volgens hen is dat de reden waarom wij als barfers zo moeilijk aan echt jonge ribben komen.
al mag ik bij SW niet echt klagen toch :s
Bij de slager kostten de echte jonge lamsribjes (zuiglam) anders meer dan de gewone lamsribjes. Zouden die jonge ribjes dus niet gewoon in de winkel terecht komen voor consumptie? Wat de jonge geitjes betreft geen idee. Heb laatst op tv gezien dat daar geen markt voor was in Nederland.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2318689
"Het kost meer dan het opbrengt" 
Dat is ook de reden dat wij minder fokken, van de stamboek(vleesras)schapen zijn we al helemaal afgestapt, zelfs al was die kwaliteit echt top...als je het goed en diervriendelijk wilt doen kost het idd meer dan het opbrengt.

Daarvandaan dat wij enkel nog maar lammeren voor eigen gebruik aanhouden, hetzij om voor ons zelf te laten slachten ofwel om dieren uit de kudde te kunnen vervangen.

We hebben uiteindelijk enkel nog maar de rassen overgehouden die ook geschikt zijn voor de trainingen met de honden.
En ja, de lammeren van een vleesras opfokken voor de verkoop voor slacht doen we ook niet meer  ;)
Je kunt er niet steeds geld op blijven toeleggen onder de noemer hobby.
En ik vermoed dat we beslist niet de enigen zijn die zo denken. Zeker gezien de huidige voerprijzen  :o
Nu hebben wij maar kleinschalig schapen lopen, maar denk dat het op grote bedrijven niet veel anders gaat.
Door tt-tjes
#2318997
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar het IC in Rotterdam had altijd jonge geitenribben, en nu krijg je als antwoord "het is voor de vaste afnemers". Ik ben jaren vaste afnemer geweest maar ik wil wel zeker weten dat ik jonge ribben krijg en geen tandenbrekers.
Die had ik idd ook bij SW, waarvan ze zeiden dat het zachte ribben waren.
Jammer is dan dat je er zo veel km voor gaat rijden, ze betaald en ze vervolgens in de kliko kunt gooien.
Door haba
#2319073
bij ons komen wel eens grote partijen geiten binnen, ook hele jonge, weet niet wat die kosten, wat betalen jullie voor jonge geit per kilo.alleen geitenribben gaat niet lukken.
wil ook wel eens wat geitenvlees proberen
Door orinake
#2319184
tt-tjes schreef: Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar het IC in Rotterdam had altijd jonge geitenribben, en nu krijg je als antwoord "het is voor de vaste afnemers". Ik ben jaren vaste afnemer geweest maar ik wil wel zeker weten dat ik jonge ribben krijg en geen tandenbrekers.
Die had ik idd ook bij SW, waarvan ze zeiden dat het zachte ribben waren.
Jammer is dan dat je er zo veel km voor gaat rijden, ze betaald en ze vervolgens in de kliko kunt gooien.
Voor jouw tibetaantjes zullen ze idd te hard zijn.
Ik heb het geluk rotties te hebben dus die hebben er geen probleem van.
Maar de geitenribben die ik laatst had heb ik gewoon met men handen gebroken :s (en zoveel macht heb ik ook niet ;))
Ik zou gewoon SW bellen en er om vragen en er uitdrukkelijk bij zeggen dat het voor KLEINE hondjes is en dus zeker niet te hard mag zijn ;) (doe ik zo voor mijn medebestellerke ook)
Door Cindy de Wolf
#2319339
Antw vh ic: ze kunnen momenteel niet voorzien in de enorme vraag naar jonge ribben :-\ :-[ het is een kwestie van bestellen en er expliciet bij zetten wat je wilt en dan een dag van tevoren bellen en vragen of het gelukt is.
Door miik
#2319376
Ik kreeg laatst een hele partij aangeboden...
Maar dat waren niet alleen de ribben, daar zat de rest nog aan vast...
Voor degene die meer wil weten kan een pb sturen.
Door tt-tjes
#2322141
orinake schreef: Voor jouw tibetaantjes zullen ze idd te hard zijn.
Ik heb het geluk rotties te hebben dus die hebben er geen probleem van.
Maar de geitenribben die ik laatst had heb ik gewoon met men handen gebroken :s (en zoveel macht heb ik ook niet ;))
Ik zou gewoon SW bellen en er om vragen en er uitdrukkelijk bij zeggen dat het voor KLEINE hondjes is en dus zeker niet te hard mag zijn ;) (doe ik zo voor mijn medebestellerke ook)
Daar heb ik vorige week ook naar toe gebeld, ik krijg daar al maanden hetzelfde antwoord. Dat ze ze niet hebben en niet weten wanneer ze ze wel krijgen.
Door tt-tjes
#2322143
Cindy de Wolf schreef: Antw vh ic: ze kunnen momenteel niet voorzien in de enorme vraag naar jonge ribben :-\ :-[ het is een kwestie van bestellen en er expliciet bij zetten wat je wilt en dan een dag van tevoren bellen en vragen of het gelukt is.
Daar was ik al bang voor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door