Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2311708
Hoi,

Mijn hond Bo heeft last van jeuk en zwarte huid, zijn al een tijd met hem aan het dokteren vooral in het homeopathische circuit. Al veel dingen geprobeerd wat tot op heden niet hielp, nu heb ik pas geleden een allergietest bij mijn DA laten uitvoeren. Een Artuvetrin test, hieruit kwam dat Bo allergisch is voor vele soorten gras, mijt en planten. De 8 waar hij echt goed allergisch is zijn: Beemdlangbloem, Kropaar, Engels raaigras, Timotheegras, Veldbeemdgras, Corpamijt, Farinaemijt en Meelmijt. Daarnaast nog 5 waar hij bij direct contact een allergische reactie van kan krijgen: Hooimijt, Huisstofmijt, bijvoet, Melganzevoet en Smalle weegbree.

Mijn DA wil verder met de Artuvetrin behandeling door een serum te laten maken met deze allergenen wat geïnjecteerd wordt in Bo zodat zijn lichaam tolerant wordt voor deze allergenen.  Weet iemand wat meer over dit serum? Is dit echt 'troep' is of valt dit wel mee?

Groetjes,

Ralph 
#2311709
Desensibilisatie. Volgens mij zit daar weinig troep in hoor. Het is al deze stoffen in verdunde vorm. En dan zal er een oplosstof-iets inzitten. Maar volgens mij valt het mee. De kans dat het alleen helpt: die is bij mijn weten niet 100% hoor. Hoe groot de kans is dat het wel helpt weet ik niet maar volgens mij niet echt in de buurt van 100%.

Heb je ook Puur Pollen geprobeerd?
#2311729
Lizzy schreef: Desensibilisatie. Volgens mij zit daar weinig troep in hoor. Het is al deze stoffen in verdunde vorm. En dan zal er een oplosstof-iets inzitten. Maar volgens mij valt het mee. De kans dat het alleen helpt: die is bij mijn weten niet 100% hoor. Hoe groot de kans is dat het wel helpt weet ik niet maar volgens mij niet echt in de buurt van 100%.

Heb je ook Puur Pollen geprobeerd?
Ik ben zelf niet zo medisch onderlegd maar dit zit in het serum: aluminium-hydroxide geadsorbeerde (depot-effect) allergenen, opgelost in fysiologisch zout met fenol (0,47%) als conservans. valt naar mijn mening ook wel mee, maar zoveel kijk heb ik er ook niet op.

Dat het niet 100% gegarandeerd is dat het werkt ben ik mij bewust van, maar wil ook niks uitsluiten zonder het geprobeerd te hebben. Puur pollen heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, klinkt misschien gek maar dit kwam ik pas geleden pas tegen en heb dit ook op mijn 'lijstje' staan als mogelijk middel. Ik vraag me wel af of het de allergiën die Bo heeft allemaal aanpakt? Maar ook dit wil ik niet uitsluiten.

Weet iemand trouwens een goed middel tegen die vreselijke jeuk? De DA wil Prednison inzetten, maar daar ben ik zelf niet zo'n voorstander van. Als dat niet anders kan dan moet dat maar, maar het liefst zie ik een ander middel dan Prednison.
#2311738
Wat heb je aan homeopathische middelen al geprobeerd tegen de jeuk? Heb je ook wel eens een hoge dosering visolie geprobeerd? Wat eet Bo eigenlijk?

Dit zit er in Puur Pollen:

acacia, beemdgras, berk, beuk, bijvoet, doddegras, dravik, eik, els, engels raaigras, es, ganzevoet, gerst, guldenroede, haver, hazelaar, hop, jasmijn, kamgras, kropaar, liguster, linde, maïs, iep, olijfboom, paardebloem, plataan, populier, reukgras, rogge, struisgras, tarwe, vlier, vossestaart, weegbree, wilg, witbol, zachte haver, zwenkgras. Bevat tevens meelmijt en huisstofmijt.

En dit is waar jouw hond allergisch voor is:

Beemdlangbloem, Kropaar, Engels raaigras, Timotheegras, Veldbeemdgras, Corpamijt, Farinaemijt en Meelmijt. Daarnaast nog 5 waar hij bij direct contact een allergische reactie van kan krijgen: Hooimijt, Huisstofmijt, bijvoet, Melganzevoet en Smalle weegbree.

Ook geen garantie dat het helpt, maar in theorie zou het heel goed veel verlichting kunnen bieden.
#2311742
Hyposensibilisatie of desensibilisatie werkt het beste als de hond maar voor weinig dingen allergisch is. Als er meer dan 5 stoffen zijn is het effect meestal niet geweldig of is er helemaal geen effect.
Op zich kan proberen geen kwaad, maar verwacht er niet te veel van.
Slagingspercentages varieren van 50-70%.
#2311759
Bo krijgt barf te eten, vooral de volgende diersoorten: Kip, Geit, Lam, rund, schaap, hert, konijn, eend. Hebben een eliminatiedieet gedaan, want niks uithaalde, Bo heeft ook 'enkel' in de lente en zomer last van de allergie. In maart begint het tot oktober, in de koudere maanden heeft hij nergens last van. Visolie heb ik wel gebruikt, maar geen hoge dosering. Welke dosering versta je precies onder een hoge dosering?
#2311761
Hitam schreef: Hyposensibilisatie of desensibilisatie werkt het beste als de hond maar voor weinig dingen allergisch is. Als er meer dan 5 stoffen zijn is het effect meestal niet geweldig of is er helemaal geen effect.
Op zich kan proberen geen kwaad, maar verwacht er niet te veel van.
Slagingspercentages varieren van 50-70%.
hmmm, dan weet ik niet of dit nog een optie is. Denk dat puur pollen en verminderde jeuk medicatie (liefst homeopathisch) een betere keuze is.
Laatst gewijzigd door Ralph op do 12 apr 2012, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2311779
Hier dus de dure hobby van artuvetrin aangegaan. Heeft me in 1 jaar tijd 600 euro gekost (test en 2 maal serum).
In de opbouw is tot twee keer toe iets "mis" gegaan. Dat heet ik heb een zeer zeer zeer sensibele hond. Daardoor is de huid er erger aan toe dan voordat ik begon. Het helpt wel. Na de spuit komt er nu een periode van een week of 3 die jeukvrij zijn. Er gaat elke 4 weken 1 ml in nu. Dat zal wel heel lang zo blijven, want aangezien we nog altijd niet aan afbouwen zitten... zit dat er waarschijnlijk niet meer in. Dus het is erg duur voor een niet verzekerde hond. En achteraf denk ik wel eens.... hoe was het geweest als ik het niet had gedaan? Ze beet eerst alleen maar haar teentjes stuk en krabde wat aan haar bek. Nu gaan wel al 8 maanden haarloos door het leven (4 poten en de halve bek).
#2311894
Onze Golden Retriever heeft dit ook gehad met 0,0% resultaat. Het lijkt zelfs of ze in de loop der tijd meer en erger allergisch wordt. Wij hebben helaas niets anders dan prednison en daar komt het zelfs doorheeen.Wij zijn vanwege deze klachten en ook omdat ze heel vaak vieze en heel veel ontlasting had driemaanden geleden overgestapt op kvv. Met haar buik gaat het nu stukken beter en ook stinkt ze niet meer en wordt haar vacht veel mooier zacht en kleuriger. Helaas helpt het tot op heden niet voor haar allergien. Toch denk ik dat als ik weer een hond met allergieklachten zou hebben hwt wel weer zou proberen hoewel er ook een riante kans is dat het niet helpt.Maar geloof me die prednison wil je indien nodig ook niet.Onze hond heeft nog milde bijwerkingen en zonder gaat ze dood van de jeuk en infecties maar als desensibiliseren een oplossing was geweest had ik daar voor gekozen.

suc6 bij je besluit.


Jenny
#2319106
Mijn reu Buddy heeft een allergie voor 5 mijten en ook wij hebben dit een paar weken ingespoten maar al bij de laagste dosering werdt het van kwaad tot erger en moesten we de de laagste dosering met 50% verlagen dit ook gedaan en nog heel erg last van jeuk dus zijn we er mee gestopt en kreeg hij atopica pillen en dit werkte ook niet en hij ging hier zelfs van trillen en hij wist niet waar hij het moest zoeken dus hier ook mee gestopt.
#2319134
vervelend dat je hond zo'n last heeft van zijn allergieën!

het zou goed kunnen helpen om je hond regelmatig in zee te laten zwemmen. Dit helpt bij veel jeuk hondjes (ook mijn allergische en gevoelige Reus knapt er enorm van op). Ik ken een behoorlijk atopische labradoodle bij mij in de buurt, zijn baasje gaat zo veel mogelijk met hem naar zee en zegt dat hij als ze aan zee gewoond hadden waarschijnlijk nooit had opgemerkt dat zijn hond zo allergisch is. Als je niet makkelijk veel naar zee kunt, kan het ook goed helpen om Bo regelmatig met een plantenspuit met zoutwater in te sprayen, op te laten drogen en dan een tijdje later af te laten spoelen. je doet dat makkelijk met een oplossing van bijvoorbeelde dode zee zout, verkrijgbaar bij een natuurdrogist. die kunnen je vast ook wel de juiste verhouding vertellen. de oplossing doe je in een plantenspuit, en daarmee lekker flink op/tussen/in de vacht sprayen. voorkomen dat je hond er veel van op likt, dats niet zo gezond. (mocht je af en toe wel naar zee gaan kun je ook jerrycans vullen en mee naar huis nemen. niet te lang laten staan.)

de middelen van Puur kan je ook zeker proberen. Puur Pollen zou goed kunnen helpen gezien de allergieën van jou hond. ze hebben ook nog Puur Jeuk en Puur Huid.

ik ben ook wel benieuwd welke homeopatische middelen/behandelingen je ingezet hebt en bij wat voor een iemand je geweest bent? (dat mag ook in PB)

Bij Reus helpt het heel erg goed om hem een pakje aan te trekken wanneer hij veel jeuk heeft. hij heeft dan beduidend minder kriebels (ook bijvoorbeeld aan de pootjes) en als hij wel jeukt, kan hij zichzelf in ieder geval niet stuk krabben. ik gebruik daar een baby rompertje voor (maatje56 van de zeeman), maar er een Medical Petshirt (of hoe heet het?) is wellicht handiger als je hond groter is dan het grootste rompertje. als hij veel jeuk aan de oren heeft doe ik hem sokken aan de achterpoten. kan ie wel jeuken, maar niet wondjes maken die vervolgens weer gaan jeuken.

Tenslotte zou je ook nog kunnen kijken wat een speciale shampoo doet. Ik heb voor Reus de shampoo (en zalf) van Vet Gold Cream. knapt er duidelijk van op zonder dat zijn huid er droog van word of andere nare effecten die andere shampoo's hadden. er is ook conditioner van.

oh, nog 1 ding: allergiën zijn problemen met de weerstand. daarom denk ik dat het bij allergische honden goed is om wat extra aandacht te besteden aan de afweer van de hond. dat kan bijvoorbeeld met pro-biotica, of andere (homeopatische) weerstand verhogende middelen. daar gaat de allergie zelf natuurlijk niet van over, maar het kan naar mijn idee wel helpen de algehele conditie en daarmee de jeuk-gevoeligheid van de hond te verbeteren.

succes!!
#2319165
Mijn reu nu 8 jaar heeft ook een atopische allergie.
Ik heb hem nooit laten testen maar van maart t/m oktober heeft hij last van jeuk en in de winter niet.
Jarenlang van alles geprobeerd en sinds 3 jaar krijgt hij chinese kruiden en de jeuk is nu minimaal.
En dit jaar is hij eigenlijk tot nu toe bijna jeukvrij!!

Ik weet hoe hopeloos je kan worden als je ziet hoeveel jeuk je hond kan hebben. Ik wens je veel succes met het zoeken naar een goede remedie.
#2319756
Kings Spirit schreef: Toevallig heb ik van de week ook over chinees kruiden gelezen en dit ga ik ook proberen voor Buddy en hopen dat dit wel goed werkt.
Reus staat ook al bijna anderhalf jaar op kruiden. soms eens een tijdje niet, maar ik merk toch dat hij het beter doet als hij wel wat krijgt. heleboel verschillende dingen al gekregen ondertussen. wel alles via een holistisch DA, wat wel raadzaam is. geen idee of je als baasje zelf dergelijke dingen kunt komen, maar ik zou er niet mee gaan zitten aanmodderen.
#2319829
Ik heb deze website gevonden van de week en het klinkt wel goed dus is het proberen waard, verder ga ik hem weer terug op Doils skin zetten en dit hielp hem ook erg goed.
Gelukkig is het bij buddy niet zo dat hij zichzelf open krabt maar hij heeft wel zichtbaar meer jeuk dan mijn andere honden en dus ook ongeveer een jaar geleden een allergie test gedaan en daar kwam dus 5 verschillende soorten mijt uit.

Hier even de link van de website misschien dat het hetzelfde is dat meer van jullie gebruiken... http://www.huisdierendokter.nl/allergie-hond.html
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door