Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2319009
Tjaaa... Laten ze nou net 3 keer per week op het menu staan  ::)

Konijnkk vindt hij (de shar pei) lekker, het geitenvlees dat bij de eendennekjes zit ook, het vlees van de eendennekjes ook, maar als er iets te veel bot in zit spuugt hij ze uit? Terwijl de konijnkk ongeveer even goed bevleesd is en ik de eendennekjes in kleine stukjes geknipt heb.

Het gaat om een beginnende barfer, dus ik heb zelf al bedacht het een paar dagen bij geit, kip en konijn te houden en het daarna nog eens aan te bieden. Heeft iemand nog foptips en komt dit vaker voor? Anders moet ik namelijk heeeel snel gaan regelen dat ik mijn eend kwijtraak en daarna ergens konijn vandaan halen  :o
#2319055
Xerox schreef: Het konijn heb ik ook in kleine stukjes geknipt. Was dat niet zo handig?  ??? Hij eet het zo in ieder geval wel..
Tja, ligt eraan wat voor een eter je hebt.
Ik zou het persoonlijk liever plat meppen dan in kleine stukje knippen, omdat ze kleine stukjes makkelijker door zouden kunnen slikken i.p.v. te kauwen.
Als je het plat slaat, maar wel aan één stuk laat, moet hij toch kauwen/scheuren om er een stuk af te krijgen, maar het bot is dan al wel gekneusd/ gebroken.
Maar je moet gewoon ff kijken wat bij jou hond het beste werkt en hoe hij eet.

de jongste kan ik hier bij wijze van sprekenn een botje van 3 cm geven en daar kauwt ze uitvoering op.
De oudste laat ik alles zo groot mogelijk, want die zou zo'n stukkie zo doorslikken.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2319062
Ik vind konijnkarkas toch een stukje zachter dan eendennek. Sien eet zonder pardon en vrolijk loeiend ('ik heb hem gevangen!') een stuk konijnkarkas, een halve eendennek is stevig knagen.
#2319082
Xerox schreef: Hij kauwt heel zorgvuldig op de stukjes! Ik vraag me alleen af waarom wel op de konijnkk en niet op de eendennekjes  :-\
Dan misschien toch ook de stukjes plat slaan omdat hij het nog vreemd vindt om hard te moeten kauwen op een vleesbot.
Nijn is inderdaad vaak wel zachter.
#2319127
Ik denk ook dat de eendennekjes nog wat te hard zullen zijn voor hem en je het beste nog wat kan meppen.
Mijn katten zijn ook beginners en krijgen konijnenkarkas wel weg, maar eendennekken daar wacht ik nog wat mee. Dat zal zelfs platgemept nu nog wat te veel van het goede zijn. ;)  Maar katten zijn natuurlijk wel een stuk kleiner dan honden, jouw hond zal ze platgemept vast wel kunnen eten.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2319189
En met platmeppen bedoelen jullie gewoon: in een zakje en er met een hamer op timmeren? Kan ik datzelfde doen met kipkk of is dat nog helemaal uit den boze? Ik vind die kippenbotjes zo scherp aanvoelen!
#2319800
Xerox schreef: En met platmeppen bedoelen jullie gewoon: in een zakje en er met een hamer op timmeren? Kan ik datzelfde doen met kipkk of is dat nog helemaal uit den boze? Ik vind die kippenbotjes zo scherp aanvoelen!
Yep, dat bedoelen we met plat meppen  ;) en vergeet vooral het zakje niet, want anders vliegen de spetters je om de oren  :D
Je kan met Kipkk inderdaad hetzelfde doen. Kip is een beginnersbot en kan echt geen kwaad. Hooguit als je de biokarkassen hebt, die zijn vaak wat harder omdat de kippies ouder zijn voordat ze geslacht worden.
Dus gewoon lekker ook de kipjes voeren.
#2319816
koekje schreef: Die hele enkele keer dat ik vleesbot mep, doe ik om het zakje ook nog een theedoek. Anders mep ik zo ruzie met de buren, hameren klinkt nogal door.
Haha, ja daar moet je ook nog aan denken.
Doe het altijd buiten en heb geen buren die er last van kunnen hebben, dat scheelt.  ;)
Sonja, theedoek dus!!!
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2319928
Theedoek, check  ;D

Vanochtend heb ik stiekem al een stukje kipkk door de konijnenmaaltijd heen gedaan en dat heeft hij gewoon opgegeten. Morgen maar een kipdag houden dus. Ik heb al bedacht dat ik door de geplette eendennekjes met geitenvlees stukjes pens doe, daar is hij namelijk dol op. Misschien stimuleert dat hem net dat beetje extra.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door