Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2318925
Ik twijfel al een tijdje om een Brita waterkan aan te schaffen, voor gefilterd water.
Wij hebben hier redelijk veel kalk ik in het water. Water uit de Brita kan smaakt echt beduidend lekkerder dan uit de kraan. Ondanks dat wij hier best lekker drinkwater hebben..

Maar, op internet lees ik ook veel dat er ook de goede stofjes uit het water gefilterd worden. Das natuurlijk niet de bedoeling.

Wie weet hier meer over of het idd zo goed is als beweert word?
Laatst gewijzigd door Nadia op za 28 apr 2012, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2318928
Ik heb jaren 3 Britta kannen gebruikt, maar ben overgestapt naar een systeem in de waterleiding. Dat bevalt me vele malen beter dan de Britta kan. Vooral de zoektocht naar filters en de kosten van die filters van de Britta, maakten dat we overstapten. Dus onder de douche, met de was, met koken ook gefilterd water.
Mijn thee is weer lekker, de koffie ook.
Ik heb de kannen nog op zolder, maar die heb ik voor vakantie
Door Lil
#2318934
Als kind hadden we al een Brita kan. Toen ik op mezelf ging wonen, heb ik er geen gehad. Een paar maanden terug heb ik er eentje overgekocht van een vriendin, aangezien zij ook een apparaat op haar leiding heeft laten zetten.

Ik weet niet hoe het zit met goede stofjes. Ik weet wel dat je schadelijke delen eruit haalt. Ik voel me vitaler als ik Brita water drink dan kraanwater. Op het werk hebben we ook Brita en ik vind dat nog beter dan sommig water uit de fles.

Er blijft nog kalk over na het filteren van Brita, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je te weinig kalk binnen krijgt.
Door Alba
#2318937
Wij hebben ook een Britta, ik heb de filter-waterkoker die helaas volgens mij niet meer te koop is. Geen enkel probleem met vinden van filters, zijn gewoon te koop bij De Tuinen en het Kruidvat.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2318942
Ik vind het uit zo'n kan juist minder lekker, water gaat er heel plat door smaken.
Toen ik in A'dam ging wonen, had ik er wel 1tje willen hebben. Het water hier scheppen ze uit de Amstel ofzo, het smaakt iig niet lekker. Ik heb een lange tijd water uit de supermarkt gedronken en ben toen langzaam gaan overstappen op kraanwater (eerst alleen tandenpoetsen, dan alleen kraanwater koken, dan halfhalf in je glas, etc) en nu drink ik al weer een tijdje ook kraanwater in A'dam en heb ik geen kan meer nodig.

Lijkt me niet dat je alle mineralen met zo'n kan eruit filter, dat lukt niet met het filter dat erin zit.
Door sella
#2318943
Het probleem dat ik heb met het vinden van filters zijn dat ze altijd uitverkocht zijn, en stad en land moeten afzoeken. Ze horen er wel te zijn, maar lege schappen.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2318954
Ik bestel ze altijd via de groothandel, scheelt toch in prijs, je kan van die starterspakketten kopen, kan plus een jaar lang filters, zo zijn de filters goedkoper dan losse :) Ik vind het water echt wel lekkerder en gebruik het ook om koffie en thee mee te zetten, scheelt ook kalkaanslag. Enige 'goede' stofje dat er een beetje uit wordt gefilterd is kalium uit mijn hoofd, staat wel in het boekje dat er bij zit...
Door Nadia
#2318973
Het probleem van de filters zal hier denk ik niet zijn. Bij de kruitvat liggen idd altijd filters op voorraad. Bij de natuurwinkel ook. En anders idd via de groothandel.
Zo'n systeem op het leidingwater zou ik ook wel willen, maarja, dat zal nog wel even op zich laten wachten.

Kalium. Hmm.. Dat geeft wat meer houvast om eens gericht te gaan zoeken.
Over smaak valt niet te twisten denk ik. Het feit is natuurlijk dat wij in Nederland gewoon goed drinkwater hebben.. Dus ik ben nog in twijfelmodus of het wel echt een toegevoegde waarde heeft.

Voor onderweg en op werk wilde ik me zo een aanschaffen.
http://www.waterbobble.nl/bobble.html

Maarja, weer de zelfde vraag.. Zou het werken?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2318979
Zo'n meeneem-fleske heb ik ook al over zitten nadenken. Niet zozeer vanwege de smaak, maar vanuit recycleerbaar oogpunt. Kleine flesjes die je op het station koopt, gooi je op een gegeven moment toch weg. Zelfs in de vaatwasser krijg ik ze niet helemaal lekker schoon en gaan ze uiteindelijk raar ruiken aan de binnenkant.
Ik zou natuurlijk ook bij de Blokker een blije Dora-schoolbeker dan kunnen aanschaffen, maar ik hou niet van Dora.
Door Nadia
#2318984
Ze hebben ze ook vast wel met leuke poownies erop :)

Ik hergebruik de petflessen ook wel. Maar idd op een gegeven moment zijn ze op. Daarnaast zitten deze ook vol met troep. Wat in je drinkwater komt.
Door Alba
#2318985
Ik merk dat Alba het water ook lekkerder vind als het uit de filterkan komt. En dat was vroeger bij de honden bij m'n ouders ook al zo. Ik vind het water zelf ook lekkerder. En dat terwijl we idd echt prima kraanwater hebben in Nederland, maar toch.

Doet me eraan denken dat ik het filter wel eens mag vervangen ::). Dát is het enige 'nadeel', dat ik dat vaak vergeet ook al zet ik 't op de kalender.
Door Alba
#2318993
:shy: Wil je het politiek correcte antwoord of het echte?
Je moet ze geloof ik elke 4 weken vervangen, maar ik denk dat het bij ons eerder 8 weken is. Ik kan het wel zien, aan hoe snel/langzaam het water doorloopt of het weer tijd ervoor is. En op mijn waterkoker zit een schermpje wat het aangaf maar da's kapot (is ook al best een oud ding maar ik vind het zo handig dat het én filet én waterkoker is).
Door Nadia
#2319000
Dat lijkt mij idd behoorlijk handig ja.

Ik heb alleen nog niet helemaal door hoe zo'n kan nu werkt. Is het water erin kiepen en klaar?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2319001
Volgens mij moet je dan ook nog op een knopje drukken om hem aan te zetten, maar dat kan ook alleen bij het model zijn wat ik ooit in mn handen heb gehad.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door