Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Larkin
#2317789
Even een vraag....mijn broer zijn hond bijna 14 jaar (hollandse herder) is sinds een maand of 6 over op kvv (energique) ivm vermoedelijk alvlees klier problemen....
Sinds 2 week is hij over op Tammenga KVV en daarbij krijgt hij ook een lading macaroni verdeeld over 3 maaltijden.....dit kreeg hij voorheen ook alleen vlees is veranderd. Nu heeft hij vanaf de overgang een grijzige kleur ontlasting en is dit vrij hard en poept meer. De macaroni krijgt hij omdat het een hongerlap is en anders de vuilnisbakken plunderd of de kasten open breekt.......
Nu heb ik het advies al gegeven om de macaroni achter wege te laten en dit te vervangen door een portie vlees....hij krijgt dan 3x daags 250 gram. Ze gaan dit nu proberen maar ik vroeg me af of iemand dit herkent.
Ik heb van dezelfde levering vlees liggen en mijn hondje heeft er geen last van.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2317793
Maar jouw hond heeft geen alvleesklierprobleem, dus enig vergelijk gaat niet op. Ik zou weer terug tappen naar de Energique en dan kijken wat er gebeurd. Kan natuurlijk oed dat de Tammenga vetter is dan de E en daar reageert een hond met alvleesklierprobleem wel heftiger op.
Door Larkin
#2317797
[quote="Angelique"]
Maar jouw hond heeft geen alvleesklierprobleem, dus enig vergelijk gaat niet op. Ik zou weer terug tappen naar de Energique en dan kijken wat er gebeurd. Kan natuurlijk oed dat de Tammenga vetter is dan de E en daar reageert een hond met alvleesklierprobleem wel heftiger op.
[/quote]

Tammenga is juist magerder dan Engergique zijn we achter gekomen vandaar ook de overgang
Ik dacht in eerste instantie teveel bot maar dan zou mijn hond er ook last van moeten hebben...
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2317839
[quote="Larkin"]
Tammenga is juist magerder dan Engergique zijn we achter gekomen vandaar ook de overgang
Ik dacht in eerste instantie teveel bot maar dan zou mijn hond er ook last van moeten hebben...
[/quote]

Dat is niet gezegd hoor, de ene hond kan meer bot aan als de andere, het lijkt mij dat een alvleesklierprobleem meer in het plaatje past !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door