Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2317498
Ik heb mezelf een slow juicer cadeau gedaan, en nou lijkt het me handig de pulp (op dagen dat ik die niet door de smoothie doe) aan de honden te geven bij wijze van groentemix. Maar zitten er na het slowjuicen nog wel voldoende voedingsstoffen in de pulp, of geef ik ze daarmee alleen maar vezels? De pulp is niet überüberkurkdroog, maar het sap zit natuurlijk voor het grootste deel in mijn glas.

Of is het idee van de groentemix sowieso dat het vooral vezels levert, en gaat het minder om de voedingsstoffen?
#2317812
Hier ook een heel blije slowjuicer sinds kort  8)
Ik heb een Greenstar en deze bevalt super goed.(als je tenminste de tijd hebt om alles te juicen ,want het gaat wel stukken langzamer dan een sapcentrifuge)

Het sap is meer dan super super lekker en de pulp gooi ik erbij voor de hondjes.
Ik kan er alles mee malen ,ook van die slappe bladgroente en tarwegras.
#2317854
Ja ! De meeste onderdelen zijn in een vloek en een zucht schoongespoeld onder de kraan.
Het zeefje helaas niet .Daar moet ik met het bijgeleverde borsteltje veel mee prutsen
om alle prut eruit te borstelen  :-X
Dat is het enige nadeel.
Maar misschien heb ik de juiste zeef-borstel- pruts-techniek nog niet helemaal onder de knie  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door