Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door faya
#2317251
Vraagje over het voeren van runderstrotten en luchtpijpen. Is dit 50/50 bot/vlees? Bij mij veel vlees eraan en weinig bot, of is dit gewoon puur kraakbeen? Neem aan dat luchtpijp kraakbeen is? Vind mijn jongste hond lekkerder dan strot zelf, zeker dat rare vettige/ zenige fliebertje wat aan strotten zit, vind ze geen succes. Is kraakbeen net zo gezond als bot of ...? Kipkarkas toch ook veel kraakbeen?
Door Lizzy
#2317282
Nou, wat mij betreft niet. Kraakbeen bevat geen calcium. En dus is strot geen bot. En kan als zodanig niet meegerekend worden. En kipkarkas bevat ook veel kraakbeen (het hangt er ook vanaf hoe je karkas eruit ziet, hoe het uitgebeend is). Als je alleen dat dunne doorzichtige rug-flubbeltje is, kun je dat idem niet ideaal meerekenen tot vleesbot alhoewel er in dat kraakbeen meer verbening heeft plaats gevonden dan in strot. Hoe minder verbening, hoe minder calcium en de minder je het kunt rekenen tot volwaardig vleesBOT.

Barfplaats wordt gesponsord door