Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Twist
#231697
Ik heb vorige week in een echte barfopwelling kippenmaagjes gekocht. Dit stond op jullie ingredientenlijst. Ik vond de stukken erg groot, dus ik wilde ze doorsnijden. Maar wat waren ze hard! Ik ben ermee opgehouden, heb porties gemaakt en heb ze ingevroren. Ik heb ze alleen nog niet durven te geven, omdat:
1 ze zo hard zijn.
2 ze zo groot zijn.
3 het maar rare gevalletjes zijn
4 ik niet weet wanneer ik ze zal geven: als
tussendoortje, of als maaltijd ( lijkt me zo moeilijk eten die harde grote dingen)

Ik heb me toch niet miskocht?
Gebruikersavatar
Door Binno
#231714
Zo hard en groot zijn ze nu toch ook weer niet, je kan ze trouwens makkelijk in stukjes knippen of snijden. Waarschijnlijk had je dus geen goed mes vast. ;) Kippenmaagjes zijn wel harder dan kippenhartjes.
Rare gevalletjes, nou ja, dat went ook wel... ;D
Als je al een kompleet versvlees geeft zou ik er niet teveel van geven omdat daar ook al orgaanvlees inzit, maar af en toe een paar eronder mengen moet kunnen.
Door Lizzy
#231715
Ik geef ze hier heel hoor. Ik vind ze ook vrij hard en taai maar da's goed voor de tandjes ;D!
Door Twist
#231794
Lizzy schreef: Ik geef ze hier heel hoor. Ik vind ze ook vrij hard en taai maar da's goed voor de tandjes ;D!
En geef je ze dan gewoon als maaltijd?
Ik geef afgewisseld: Carnibest compleet en een andere keer weer eens wat zelf in elkaar geproduceerd. Daarvoor heb ik dus de kippenmaagjes gekocht. Ik heb ze in porties verdeeld, zodat ik voor 1 maaltijd maar een diepvrieszakje hoef te ontdooien.
Hoe vaak in de week kan ik ze als maaltijd geven?
Door 202spots
#231874
Twist schreef: En geef je ze dan gewoon als maaltijd?
Ik geef afgewisseld: Carnibest compleet en een andere keer weer eens wat zelf in elkaar geproduceerd. Daarvoor heb ik dus de kippenmaagjes gekocht. Ik heb ze in porties verdeeld, zodat ik voor 1 maaltijd maar een diepvrieszakje hoef te ontdooien.
Hoe vaak in de week kan ik ze als maaltijd geven?
Ik zou ze of als tussendoortje geven,of 1 x per week in combinatie met b.v 'n kippennek of vleugel.
Of met wat groentemix en 'n eitje erbij.
Om alleen maagjes als maaltijd te geven vind ik erg eenzijdig.
Laatst gewijzigd door mahuni op do 30 dec 2004, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Twist
#231884
202spots schreef: Ik zou ze of als tussendoortje geven,of 1 x per week in combinatie met b.v 'n kippennek of vleugel.
Of met wat groentemix en 'n eitje erbij.
Om alleen maagjes als maaltijd te geven vind ik erg eenzijdig.
Ik wil daar idd ook nog groente en rijst of brood bij doen.
Door Lizzy
#232681
Twist schreef: En geef je ze dan gewoon als maaltijd?
Ik geef afgewisseld: Carnibest compleet en een andere keer weer eens wat zelf in elkaar geproduceerd. Daarvoor heb ik dus de kippenmaagjes gekocht. Ik heb ze in porties verdeeld, zodat ik voor 1 maaltijd maar een diepvrieszakje hoef te ontdooien.
Hoe vaak in de week kan ik ze als maaltijd geven?
Nee, ik geef kippenmaag bijv. in een orgaanvleesmaaltijd (ik stel zelf samen) en dan meng ik het met bijv. hart of lever, groente en een botje toe.
Door tieneke
#232799
Twist schreef: Ik wil daar idd ook nog groente en rijst of brood bij doen.
Brood en rijst zijn koolhydraten,overbodig en slecht voor onze hondjes ;)
Groente is wel gezond,rauw en gepureerd!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door