Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door martineD
#2316649
Mijn kat heeft net een varkensbraadworst van het aanrecht gejat, die daar lag te ontdooien :(. (stom, de deur niet goed dicht gedaan)
Zakje kapot gebeten en zeker de helft van de worst is op. De hond stond er ook bij, maar ik weet niet zeker of zij ook wat op heeft. Zij is erg kieskeurig en de kat laat zich niet zo makkelijk iets afpakken.
Kan dit erg veel kwaad? En waar moet ik op letten?
Ik baal hier zo van. Mn man is boodschappen gaan doen en ik wist niet dat er vlees op het aanrecht lag, dus ik heb er niet zo op gelet.
Door casandra
#2316679
Ik wist tot voor kort niet eens dat varkensvlees zo slecht was en heb mijn honden regelmatig wel eens wat gegeven, nu zal ik dit dus niet meer doen maar er is er nog geen een ziek van geworden. Het zal zo´n vaart wel niet lopen denk ik.
Door Lizzy
#2316905
tessa schreef: Geen paniek hoor, in principe kan het geen kwaad.
Da's wel heel kort door de bocht! We bevelen niet voor niets aan om geen varkensvlees te geven.

OK OK, toegegeven dat de kans waarschijnlijk groter is dat je de Staatsloterij wint dan dat je kat of hond de ziekte van Aujesky oploopt vandaag de dag, ik zou er toch voor willen pleiten niet net te doen alsof er helemaaaaal niks aan de hand is, voordat mensen massaal rauw varkensvlees aan hond/kat gaan voeren.
Door Anne in Zweden
#2321784
martineD schreef: Onze kat is gisteren plotseling overleden. Heeft waarschijnlijk niets met het varkensvlees te maken, maar toevallig is het wel :'(
Jeetje, wat een dreun in één keer! Ik zou zeker even laten onderzoeken waaraan ze is gestorven!

Heel veel sterkte in ieder geval.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2321828
Oh jee...
Had ze enige symptomen? Iets dat je aan haar opmerkte?  Braken, overgeven, lusteloos?
Er zit wel veel tijd tussen, dus dat het van het varkensvlees zou komen, is vrij onwaarschijnlijk (kans was al klein).
Hoe oud was ze?

Heel veel sterkte gewenst.  :'(
Door martineD
#2323958
Zijn geschatte leeftijd was tussen de 15 en 18 jaar (ex asielkat), dus een mooie leeftijd. Verder hebben we helemaal niets aan hem gemerkt, de dag ervoor sprong hij nog jolig een boom in. Die ochtend stond hij gewoon te zeuren om zijn eten, hij heeft heerlijk zijn bakje leeg gegeten, ging in de vensterbank liggen slapen en een paar uur later was hij er niet meer.
Waarschijnlijk een hartstilstand. Ik acht de kans klein dat het door de worst komt, maar het spookt toch even door je hoofd.
En nu is het kaal aan het voeteneind van mn bed.... :(
Gebruikersavatar
Door koekje
#2324064
Dood door Aujezsky is binnen 48 uur dacht ik, dus dat zal het niet geweest zijn.
Ik wist niet dat hij al zo oud was, dan zou ik ook geen sectie meer laten plegen. Ik denk dat hij niet geleden heeft en mocht dat onverhoopt wel het geval zijn geweest, dan maar heel kort.
Door Mevroi Kruim
#2324611
Ach jee  :'( verdrietig  :'(

Nee, zal niet van het varkensvlees zijn, dat gaat niet zo snel en daar zie je wel verschijnselen van. Het heet ook wel pseudo-rabies, dus je kunt je er wel iets bij voorstellen.

Sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door