Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Krullebol
#2317036
Casimir is zo'n 300 gram te zwaar en moet dus iets minder rond worden.
Hij is een propje van zichzelf en zal niet al te dun worden, maar op 135 gram deed hij het goed en stabiliseerde zn gewicht naar 5.5 kg.

Nu wil ik dus serieus weer terug naar een wat gezonder gewicht voor de bullekrol.
Maar hoe doe ik dat precies?
Ik lees wel overal dat de overschakeling naar vers voer zou helpen, maar aangezien hij juist dik is geworden op vers, zal dat niet helpen ;)
Hij eet geen kvv maar barf.

Moet dat net als met brokken, elke week 0,5-2% van het gewicht er af? Dus elke week minder geven? Of moet dat langzamer? Ik wil leververvetting graag vermijden ;)
Door Krullebol
#2318272
Bij brokken worden die percentages gehanteerd. Meestal valt de kat 1% af. Dus 60 gram voor een kat van 6 kg. Hoeveel voer dat is, geen idee. Ze eten hier samen. Op is op. Dus weet niet wat hij per dag eet. Kan alleen uitrekenen hoeveel hij op basis van zijn gewicht nodig zou hebben 175 gram. En hoeveel genoeg is 135 gram.

Er staat me iets bij van 85% geven van het oude voer. Maar kan dat ff niet vinden.
Jullie dus ook geen idee. Dan ga ik hem op 150 gram zetten
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door