Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Wiekje
#2316860
Mijn chihuahua pup heeft behoorlijk brijiige ontlasting na de enting... vorige keer ook al na de enting, en nu na haar laatste enting ook weer... ik ben ten einde raad!

Vorige keer ben ik met haar naar de DA gegaan, toen heeft ze diarree remmer gehad en antibiotica aangezien de diarree maar niet over ging. Na 3 dagen was de diarree toen over. (zomaar anitbiotica geven vind ik eigenlijk niks, maar ik wist het echt niet meer)

Ik heb 2 weken daarna bij het woud laten testen of ze wormen/giardia had... de uitslag, ontlasting was niks in te vinden.

Ik maak me echt zorgen, en ben er de hele dag druk mee (ook in mijn hoofd), alles schoonmaken met dettol, lara wassen, bench elke keer verschonen, tis ellende.
Ik had nog diarree remmer over en heb haar dit gegeven, maar dit keer lijkt het nauwelijk te helpen. Ik geef haar vaker op de dag een klein beetje eten. Ik ga nu okugest halen, dat lijkt me beter. Ook wil ik probiotica gaan halen maar welke zou het beste zijn?

Maar herkend hier iemand diarree na een puppy enting? Het lijkt alsof haar lichaam het niet zelf kan oplossen...

Lara is een chi van 850 gram, nu 14,5 week oud.
Ze krijgt kvv, tijdelijk alleen rodi (eerder ook carnibest) omdat ik het idee heb dat ze het op rodi beter doet.
Ze is ontzettend levendig, speels, eet heel goed en verder niks te merken aan haar gedrag.
Ze heeft snelle aandrang, en dan komt er brijiige ontlasting (zit enigsinds een vorm aan) maar op het laatst worden het haast sputters (geen water).

Iemand tips wat ik nog meer kan doen? Ik wil anders morgen de DA weer bellen alleen die komt vast weer met antibiotica aanzetten, maar ik denk dat dat de oplossing niet is.
Laatst gewijzigd door Wiekje op wo 18 apr 2012, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2316889
Welke entingen heeft ze precies gekregen?

Heb je al geprobeerd haar probiotica + Okugest van VSM te geven?
Door Wiekje
#2316891
Ik zie door de bomen het bos niet meer wat betreft probiotica, welke is het beste? En vooral ook welke dosering voor een pupje van 850 gram.
Okugest wil ik morgen gaan halen, maar dit beide nog niet gegeven dus.


bij de 2de enting heeft ze gehad parvo levend en leptospirose (Nobivac lepto en nobivac parvo-c)
Bij de 3de enting (maandag) heeft ze parvo levend, hondenziekte, leverziekte, leptospirose en kennelhoest (nobivac dhppi en nobivac Lepto)
Door Lizzy
#2316900
Wiekje schreef: Ik zie door de bomen het bos niet meer wat betreft probiotica, welke is het beste? En vooral ook welke dosering voor een pupje van 850 gram.
Okugest wil ik morgen gaan halen, maar dit beide nog niet gegeven dus.


bij de 2de enting heeft ze gehad parvo levend en leptospirose (Nobivac lepto en nobivac parvo-c)
Bij de 3de enting (maandag) heeft ze parvo levend, hondenziekte, leverziekte, leptospirose en kennelhoest (nobivac dhppi en nobivac Lepto)
:-X :-X :-X :-X :-X

Tja. Als je niet ziek bent, dan wordt je het hier wel van he, van een enting met zoveel ziektes tegelijkertijd en dat ook nog eens terwijl je hondje al een diarree reactie heeft gehad na de vorige enting...... :-\

Dit is een beetje veel, om het subtiel uit te drukken. Het zal inderdaad van de enting komen, de diarree. En als je er nu ook nog antibiotica ingooit, voor de 2de keer, weet je zeker dat je je hondje niet vooruit helpt.

Arkopharma of Solgar hebben prima probiotica's. En 1 capsule, verdeeld over de dag, is prima. Als ze verder niet sloom is, niet overgeeft, geen koorts heeft en niet ziek is: dan zou ik dus niet naar de DA gaan, morgen Okugest en probiotica kopen. Ik zou haar, als ik jou was, goed in de gaten houden, zorg dat ze voldoende drinkt, kijk goed uit dat ze niet uitdroogt.

En verder zou ik zeggen: zoek een andere DA. Deze hoefde in een straal van 100 meter niet meer bij m'n hond in de buurt te komen. Hoe verzint ie het, deze entingen en al voor de 14de week op de AB :-X
Door Lizzy
#2316904
Oh, de probiotica's heten vaak Acidophilus.

En ter ondersteuning kun je ook goed een papje van gepureerde bosbessen geven. Wat ik aan mijn Brutus gaf (die ook diarree na parvo entingen kreeg) was verse brandneteltoppen plukken: deze een paar tellen koken: fijnsnijden en door z'n eten gooien.
Door Wiekje
#2316912
Pff ik wordt er ook niet goed van, die dierenartsen, ik heb er serieus nog geeneen gevonden waar ik een goed gevoel bij heb, en ik ben er al bij heel wat geweest.
Ik zou ook niet weten naar welke ik moet gaan mocht dit niet snel over gaan...

Ik ga het morgen gelijk halen, de probiotica en okugest, hoop dat dit wat voor haar doet.
Advanced Multi-Billion Dophilus is wel goed?
Ik wil alles proberen, vind het zo vreselijk als er wat is met mijn meiden, wat een zorgen maak je je dan.
Door Lizzy
#2316913
Wiekje schreef: Pff ik wordt er ook niet goed van, die dierenartsen, ik heb er serieus nog geeneen gevonden waar ik een goed gevoel bij heb, en ik ben er al bij heel wat geweest.
Ik zou ook niet weten naar welke ik moet gaan mocht dit niet snel over gaan...

Ik ga het morgen gelijk halen, de probiotica en okugest, hoop dat dit wat voor haar doet.
Advanced Multi-Billion Dophilus is wel goed?
Ik wil alles proberen, vind het zo vreselijk als er wat is met mijn meiden, wat een zorgen maak je je dan.
Yep, die is heel goed.
Probeer anders eens een holistisch DA. In welke provincie woon je, als ik vragen mag?
Door Lizzy
#2316922
Ik denk dat Tannetje Koning (Oase) het dichts bij zit maar dat is nog wel een uurtje rijden. Otterloo zit ze. Voor zaken als ent reacties en entingen (titer) is het misschien wel de moeite waard, om ervoor te reizen...
Door Lizzy
#2317037
Wiekje schreef: Ja inderdaad, voor zulke dingen is dat wel belangrijk.

Hoeveel moet ik morgen geven van de okugest?
De kinderdosering.
Door Robian
#2317069
Ik woon ook in Almelo en ze zijn allemaal van het traditioneel enten.
Ik ga nu naar een DA in wierden en daar zeg ik gewoon hoe en wat ik wil en dan doen ze dat zonder morren.

Voor het titeren rij ik gewoon naar tannetje.

Er zit hier in Almelo een dierenarts daar wil je nog niet met een dode hond naartoe. Maar dat is mijn mening. Sommigen zijn lyrisch over hem.
Door Wiekje
#2317376
Robian schreef: Ik woon ook in Almelo en ze zijn allemaal van het traditioneel enten.
Ik ga nu naar een DA in wierden en daar zeg ik gewoon hoe en wat ik wil en dan doen ze dat zonder morren.

Voor het titeren rij ik gewoon naar tannetje.

Er zit hier in Almelo een dierenarts daar wil je nog niet met een dode hond naartoe. Maar dat is mijn mening. Sommigen zijn lyrisch over hem.
Bedoel je, V.. B..... Fuck? :biggrin2:

Ik ga nu de okugest geven, ze heeft vanmorgen nog maar 1 keer ontlasting gehad...
Laatst gewijzigd door Wiekje op do 19 apr 2012, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Robian
#2318412
Wiekje schreef: Bedoel je, V.. B..... Fuck? :biggrin2:

Ik ga nu de okugest geven, ze heeft vanmorgen nog maar 1 keer ontlasting gehad...
Jij gaat door voor de wasmachine :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Bieke
#2323950
De dosis is veel te groot voor zo'n chihuahuapup. Een paar maanden geleden had ik een ex-leerling op bezoek. Die had voor haar dochter ook een chihuahua pup gekocht. De fokker had gezegd, dat ze voorlopig niet gevaccineerd moest worden. Ze waren voor iets anders bij de dierenarts. Die jaste er meteen een cocktail in. Die pup heeft het niet overleefd.
Ik kan toch zo giftig worden van dierenartsen. De fouten die ze maken. Ik vertrouw er hier in de buurt geen een.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door