Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#2316717
Raiko heeft als puber al eens een periode gehad dat ie moeilijk at. En vorig jaar was het ook een periode mis. Maar dat was meer dat ie bepaalde vleesbotten niet wou eten. Bijv. wilde eend/ fazant. Diersoorten waarvan je vaker hoort dat honden het laten staan. Dus no big deal..er is (was) nog keuze genoeg van wat ie wel at.
Nu is het echter helemaal raak. Het begon ermee dat ie de ganzenkarkas niet wou hebben (dat had ie ook nooit eerder gehad). Met hangen en wurgen heeft ie toen wel een gedeelte van de ganzenkarkas opgegeten. (Nadat ik het een dag later weer had aangeboden).
Echter nu is het hek van de dam de laatste tijd en wil ie gewoon helemaal niets van wat ik hem aanbied aan vleesbot eten. Ook dingen die ie al jaren met smaak at zoals: kippennekken, eendennekken, parelhoenkk en zelfs zijn favorieten konijnenkk en haaskk. Zijn spiervlees en orgaanvlees en groetenmix eet ie wel gewoon op. Met zijn gebit is niets mis. Hij is laatst nog bij de DA geweest en die complimenteerde 'm juist voor zijn prachtige gebit.
Ik snap er niets meer van en ik weet ook niet meer wat ik nu moet doen. Hij kan niet alleen op spier- en orgaanvlees leven natuurlijk. Heeft iemand van jullie dit al eens meegemaakt??
Door smulpaap
#2316805
Dat is lastig zeg . Heeft hij mogelijk iets in zijn bekkie wat zou kunnen klieren ..... splinter bv . Of last van zijn oor (wat nog niet erg genoeg is , maar wel last kan geven met eten )
Dat zijn eigenlijk de dingen die bij mij opkomen , hij eet zijn spier en orgaan immers wel

Ik heb het met mijn Jack Russeltje meegemaakt , ze wilde maar kon ook haar vleesbot niet meer eten , ze at ook alleen haar spier en orgaanvlees op . Terwijl ze nooit echt miepte met eten . Oorzaak bij haar was een diepliggend oorprobleem . Ze kon op een gegeven moment ook bv geen speeltjes meer oppakken
#2316837
Ik denk ook meteen aan pijn. Kan het zijn dat hij ergens een abcesje in zijn mond heeft? Bij de kattenopvang hadden we laatst zo´n geval, die kon zelfs geen blikvoer meer weghappen, dan zat ie al tegen het plafond.
#2316870
Lastig zeg.  :-\  Hij eet zelfs het kleine en zachte botwerk niet? Ook niet als je het plet of iets kleiner knipt?
Lizzy vroeg het al, lust hij het gemalen wel? Misschien een poosje gemalen proberen en dan langzaam weer terug naar groter botwerk? Als dat niet wil toch even wat uitgebreider naar het gebit laten kijken?

Ik heb wel een (hand)vleesmolen liggen die je kunt gebruiken als het nodig is!  :)
Door Martine.
#2317008
Als hij in een tijdsbestek van een paar dagen gestopt is met bot eten zou ik toch eens uitgebreid in zijn bek kijken of er daar toch niet iets zit. Als het gemuts met vleesbotten echter langzaam erger is geworden gedurende weken/maanden, dan zou ik toch eerder richting gewoon niet "lekker genoeg" of "teveel gedoe" volgens mijnheer denken. In het laatste geval zou ik gewoon eerst de botten aanbieden. Geen bot gegeten, dan de rest ook niet en morgen weer een herkansing.
Door orinake
#2317080
Senna99 schreef: Raiko heeft als puber al eens een periode gehad dat ie moeilijk at. En vorig jaar was het ook een periode mis. Maar dat was meer dat ie bepaalde vleesbotten niet wou eten. Bijv. wilde eend/ fazant. Diersoorten waarvan je vaker hoort dat honden het laten staan. Dus no big deal..er is (was) nog keuze genoeg van wat ie wel at.
Nu is het echter helemaal raak. Het begon ermee dat ie de ganzenkarkas niet wou hebben (dat had ie ook nooit eerder gehad). Met hangen en wurgen heeft ie toen wel een gedeelte van de ganzenkarkas opgegeten. (Nadat ik het een dag later weer had aangeboden).
Echter nu is het hek van de dam de laatste tijd en wil ie gewoon helemaal niets van wat ik hem aanbied aan vleesbot eten. Ook dingen die ie al jaren met smaak at zoals: kippennekken, eendennekken, parelhoenkk en zelfs zijn favorieten konijnenkk en haaskk. Zijn spiervlees en orgaanvlees en groetenmix eet ie wel gewoon op. Met zijn gebit is niets mis. Hij is laatst nog bij de DA geweest en die complimenteerde 'm juist voor zijn prachtige gebit.
Ik snap er niets meer van en ik weet ook niet meer wat ik nu moet doen. Hij kan niet alleen op spier- en orgaanvlees leven natuurlijk. Heeft iemand van jullie dit al eens meegemaakt??
geen maag/darm problemen?
Zeker dat zijn tandvlees nergens een wondje heeft?
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2317166
Hmmm..ik denk dat ik morgen zijn bek toch nog eens grondig inspecteer. Ik heb vanavond de kippennekken platgeslagen en toen at ie het wel. En zijn oren:..tja, hij klappert wel eens met z'n oren  maar is meestal iets van een vliegje of wat viezigheid in het oor. Geen grote problemen. Maar als dit zo blijft moet ik missch toch zijn gebit en oren even laten checken.
Annemarie kun je met zo'n handvleesmolen ook kleine karkasjes vermalen?
Ik probeer het nog ff met het pletten, maar anders zou ik graag gebruik maken van je aanbod om 'm even te lenen.
Ellen, hij is nu drie jaar bijna. Voor zover ik weet zijn er geen loopste teven hier in de buurt.
Ik bied het meestal tot vier keer aan..max. drie dagen, maar dan doneer ik het toch maar aan de kliko en pak ik wat anders van vleesbot.
#2317288
Senna99 schreef: Hmmm..ik denk dat ik morgen zijn bek toch nog eens grondig inspecteer. Ik heb vanavond de kippennekken platgeslagen en toen at ie het wel. En zijn oren:..tja, hij klappert wel eens met z'n oren  maar is meestal iets van een vliegje of wat viezigheid in het oor. Geen grote problemen. Maar als dit zo blijft moet ik missch toch zijn gebit en oren even laten checken.
Annemarie kun je met zo'n handvleesmolen ook kleine karkasjes vermalen?

Ik probeer het nog ff met het pletten, maar anders zou ik graag gebruik maken van je aanbod om 'm even te lenen.
Ellen, hij is nu drie jaar bijna. Voor zover ik weet zijn er geen loopste teven hier in de buurt.
Ik bied het meestal tot vier keer aan..max. drie dagen, maar dan doneer ik het toch maar aan de kliko en pak ik wat anders van vleesbot.
Ja hoor. Wij hebben er zalmkop, kip (poten) kwartelkk en fazantkk mee gemalen. Nu gebruiken we 'em alleen nog maar om ons eigen gehakt te draaien.  ;)
Als je het botwerk eerst in kleine(re) porties verdeelt dan gaat het er makkelijker doorheen; wel een paar flinke spierballen inzetten! Geef maar een gil als je 'em nodig hebt.  :)
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2317745
-Annemarie- schreef: Ja hoor. Wij hebben er zalmkop, kip (poten) kwartelkk en fazantkk mee gemalen. Nu gebruiken we 'em alleen nog maar om ons eigen gehakt te draaien.  ;)
Als je het botwerk eerst in kleine(re) porties verdeelt dan gaat het er makkelijker doorheen; wel een paar flinke spierballen inzetten! Geef maar een gil als je 'em nodig hebt.  :)
Met het plat meppen gaat het er nu redelijk in. (Meppen op het karkas dan he :biggrin2:.) Maar mocht ik het willen proberen dan geef ik een gil. Heel erg bedankt voor het aanbod. :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door