Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stephanie
#231270
Weet hier iemand een homeopatisch middel wat ik Banjer kan geven zodat hij iets rustiger word nu met al dat vuurwerk...
Hij flipt vandaag echt helemaal, heeft zich in elk hoekje van me huis vandaag proberen te verstoppen onder luid gehuil en geblaf. Hij trekt t niet..
Ik heb zo met hem te doen :-\

Me oom zei dat ik m een halfe valium moest geven maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten....
Door Stephanie
#231276
Oh dank je wel ! Ik raak zelf ook helemaal uit me doen door Banjer hahah dus misschien neem ik zelf ook wel wat van die druppels. Ik ga meteen kijken op t andere forum

Thnx
Gebruikersavatar
Door Nitus
#231278
stefenjohn schreef: Oh dank je wel ! Ik raak zelf ook helemaal uit me doen door Banjer hahah dus misschien neem ik zelf ook wel wat van die druppels. Ik ga meteen kijken op t andere forum

Thnx
Nou, dat is helemaal geen slecht idee hoor ;), het is in eerste instantie ook een 'mensen'middel, wat je ook goed bij dieren kunt gebruiken. De meeste drogisterijen verkopen het trouwens, dus er is ook makkelijk aan te komen.
Sterkte (allebei) de komende dagen ;).
Door Truus
#231459
stefenjohn schreef: Oh dank je wel ! Ik raak zelf ook helemaal uit me doen door Banjer hahah dus misschien neem ik zelf ook wel wat van die druppels. Ik ga meteen kijken op t andere forum

Thnx
Probeer dit niet te laten merken aan je hond, anders wordt het nog erger.
Doordat iemand een rotje door de brievenbus gooide, is Timo mu ook bang sinds een paar jaar.
Vorig jaar waren we tijdens het vuurwerk ergens anders en...hij had nergens last van. Dus je kunt ook op visite gaan ;) ;D
Door Lil
#231518
Ik ga ook eens druppels halen...
Boris reageert nergens op, maar ik schrik me iedere keer het laplazerus :-[
Door Urs
#231538
Ben al 3 dagen de honden rescue aan het geven. Je word hier knetter van dat vuurwerk. Je moet er wel aan denken dat het rescue voor mensen is. Voor de hond kan je het beter verdunnen. Ik heb zo'n klien pipetflesje daar doe ik spa water in en 8 druppels rescue de honden krijgen iedres 3 tot 4 keer daags een paar druppels. Met oudjaar ga ik wat vaker geven. Jasper is laatst erg geschrokken buiten en wou als een speer weer naar huis.
De spray rescue is ook handig om in huis te hebben voor echt ineens stressvolle situaties. zelf gebruik ik het ook wel eens als ik Jasper moet showen.
Door tieneke
#231647
Hier geen vuurwerk maar jagers 8)
Vlak naast ons weiland schoten ze,dit was zo hard dat ik er zelf van schrok....de nollebakmonsters keken niet op of om!
Gelukkig maar :D
Door Jolly
#231668
Gisteren en vandaag waren er ook bij ons op het erf en rond de arena jagers aan het schieten. De reactie van Tjees kenden we wel (geen reactie dus), maar ook de Berner Sennen die we te logeren hebben reageerde niet. De golden en de Ridgeback daar integen keken bij elk schot op en de golden was er pieperig. Helaas pindakaas, van mij geen troostend woord of aai. Met de middag waren de jagers er ook weer en dit keer van alle 4 de honden geen reactie gezien.

Met oud&nieuw gaan we ook naar het bedrijf, gewoon omdat we daar samen met schoonouders en zwager en kennissen O&N vieren, is wel een leuke bijkomstigheid dat er daar zo afgelegen niet echt wordt geknald.
Ben namelijk zelf niet zo gek op die knallers.
Door K@rin
#231680
Bij ons is nu eigenlijk alleen Bjuly bang ........
Bang in de vorm, dat ze keihard en constant aan het blaffen is. Je wordt er gek van, want zo maakt ze de rest ook aan de gang.
Druppels helpen bij haar niet.
Ik dus gisteren naar de DA om tabletjes te halen ....... UITVERKOCHT !!!
Toen naar de dierenspeciaalzaak tabletten, natuurlijk middel "Relax" ..........
Nou die helpen ook voor geen meter.
Vanmiddag naar een dierenarts in een dorp verderop. Die hadden alleen DIAZEPAM :o :o ...............
Ik heb ze toch maar meegenomen. Volgens de dosering zou Bjuly maximaal 7,5 tabletjes :o :o mogen hebben .........
Ik heb haar om 17.00 uur 2 tabletjes gegeven en ik moet zeggen, dat ze nu om 18.00 al tamelijk relaxed op de bank ligt. Volgens mij is haar kop aardig zwaar geworden .......... ::) ::)
Het is zo wel lekker rustig .............. ::) ::) :-[
Door danielle1980
#231716
Karin & Pyrs schreef: Bij ons is nu eigenlijk alleen Bjuly bang ........
Bang in de vorm, dat ze keihard en constant aan het blaffen is. Je wordt er gek van, want zo maakt ze de rest ook aan de gang.
Druppels helpen bij haar niet.
Ik dus gisteren naar de DA om tabletjes te halen ....... UITVERKOCHT !!!
Toen naar de dierenspeciaalzaak tabletten, natuurlijk middel "Relax" ..........
Nou die helpen ook voor geen meter.
Vanmiddag naar een dierenarts in een dorp verderop. Die hadden alleen DIAZEPAM :o :o ...............
Ik heb ze toch maar meegenomen. Volgens de dosering zou Bjuly maximaal 7,5 tabletjes :o :o mogen hebben .........
Ik heb haar om 17.00 uur 2 tabletjes gegeven en ik moet zeggen, dat ze nu om 18.00 al tamelijk relaxed op de bank ligt. Volgens mij is haar kop aardig zwaar geworden .......... ::) ::)
Het is zo wel lekker rustig .............. ::) ::) :-[
wel opletten hoor karin.
wij hebben t ook 1 keer gedaan.
maar omdat ze nu eenmaal niet goed tegen verdovende middelen kunnen sloeg es dr tong steeds naar binnen :'(
de 1ste dosis ging prima,
ook dag voor oud en nieuw.
ze lag heerlijk rustig.
maar 2de kon dus echt niet meer.
we hebben dus toen geen oud en nieuw gevierd,
we waren veel te bezorgt om essie :(
Door K@rin
#231719
danielle1980 schreef: wel opletten hoor karin.
wij hebben t ook 1 keer gedaan.
maar omdat ze nu eenmaal niet goed tegen verdovende middelen kunnen sloeg es dr tong steeds naar binnen :'(
de 1ste dosis ging prima,
ook dag voor oud en nieuw.
ze lag heerlijk rustig.
maar 2de kon dus echt niet meer.
we hebben dus toen geen oud en nieuw gevierd,
we waren veel te bezorgt om essie :(
Ja, daarom doe ik het nu eerst vanavond om te proberen ........
Hoeveel had jij gegeven ?
Door danielle1980
#231723
Karin & Pyrs schreef: Ja, daarom doe ik het nu eerst vanavond om te proberen ........
Hoeveel had jij gegeven ?
de 1ste keer 1/4 van wat mocht.(30 dec)
2de keer rond 23.00 uur halve dosis.(31 dec)
dat was dus echt veel en veel te veel. :(
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 30 dec 2004, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#231726
danielle1980 schreef: de 1ste keer 1/4 van wat mocht.(30 dec)
2de keer rond 23.00 uur halve dosis.(31 dec)
dat was dus echt veel en veel te veel. :(
Was dat DIAZEPAM of was dat wat anders met Vetranquil???
Van Diazepam mogen ze 0,6-2 tabletten per kg lichaamsgewicht. Bjuly weegt ca. 55 kg en zou er dus 3,3 - 11 tabletten mogen en hebben. Zij heeft er 2 gekregen ...
Zij is goed wakker, maar toch ook echt duf ..........
Ik was eigenlijk van plan om haar dan morgenavond om ca. 22.00 uur weer iets te geven .......................
Laatst gewijzigd door K@rin op do 30 dec 2004, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#231728
Karin & Pyrs schreef: Was dat DIAZEPAM of was dat wat anders met Vetranquil???
Van Diazepam mogen ze 0,6-2 tabletten per kg lichaamsgewicht. Bjuly weegt ca. 55 kg en zou er dus 3,3 - 11 mg en hebben. Zij heeft er 2 gekregen ...
Zij is goed wakker, maar toch ook echt duf ..........
Ik was eigenlijk van plan om haar dan morgenavond om ca. 22.00 uur weer iets te geven .......................
dat was ook diazepam,
essie weegt zoals je weet ook 55 kilo.
maar de helft van de dosis die ze mocht was echt te veel.

ik zal zo eens vragen aan mama voor je of we het doosje nog hebben(we bewaren tenslotte toch alles ::) :-[)
en hoeveel erop stond dat ze mocht hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door