Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#2316723
Ik zit een beetje te kijken wat ik mijn Berner nog meer kan geven om toch aan minimaal 5 diersoorten te komen.

Hij eet nu konijn, hert en lama zonder jeuk. Dit gaat echt super.

Kip en kalkoen gaat echt niet, veel jeuk.
Paardenvlees en geitenvlees geeft een beetje jeuk.

Runderlippen geef ik nu en gaat volgens mij wel goed. Rundvlees krijgt ik 11 mei via Nadia. Hij deed het goed op Farmfood fresh, dus ik hoop dat hij tegen rundvlees kan.

Andere exoten wil ik proberen als Orinake die weer heeft.

Nou zag ik bij Richards antilopevlees staan. Ik vraag me af of er mensen zijn die dit wel eens gegeven hebben en hoe de kwaliteit is. Ik vind namelijk de kwaliteit van hertenvlees erg wisselen bij hem. Er zitten super mooie stukken tussen en minder mooie stukken of grote stukken vet.

Antilopevlees is duur, dus ik vind dat het dan wel van goede kwaliteit moet zijn.

En wordt het wel eens verkocht op het forum?

Het is natuurlijk wel fijn als ik er vrij makkelijk aan kan komen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2316730
jolanda heeft wel eens antilopenvlees gehad, maar haar leverancier heeft het niet standaard

Ik zou een vleessoort zoeken  wat  doorlopend leverbaar is  ;)
Door Ramses1
#2316731
Misschien eerst lam proberen?
Het is nu de tijd voor lamsvlees en het lijkt me toch makkelijker om aan te komen?
Bovendien kun je dan ook lamsbot, orgaanvlees en spiervlees gaan geven.
Bij antilope kun je misschien alleen het spiervlees vinden?
Door **Jolanda**
#2316736
Ik heb een poosje geleden indd een restpartij antiloop op de kop kunnen tikken. Die prijs van toen was niet standaard.
Het antiloopvlees is op zich wel mooi vlees, niet echt vet maar volgens mij ook niet super mager.
Het gemalen antiloopvlees wat Richard heeft is dezelfde kwaliteit als wat ik bij mijn leverancier bestel, alleen dan gemalen.
Ik heb nog wel een paar kg antiloop liggen. Ik kan kijken dat met de levering van Nadia een kilo mee jouw kant op komt. Dan kun je het proberen voor een veel lagere prijs ;) (ik meen dat het toen 3,50 per kg kostte, maar dat weet ik niet zeker meer)
Door Miranda 1
#2316738
Dat is heel lief van je Jolanda. Maar op de site van richards staat dat hij het niet gemalen heeft voor 3,75. Dus voor dat verschil hoef je geen extra moeite te doen.

Hij komt namelijk volgende week in de buurt bezorgen. Groepsbestelling via het forum.

En staat bij gemalen dat er een sterke wildsmaak aan zit. Klopt dit? Dit staat namelijk alleen bij gemalen, niet bij de snijsels. Gemalen is gigantisch duur. En ik wil mijn hond geen gemalen eten geven.
Door **Jolanda**
#2316760
Oke, ik zag bij Richard alleen gemalen antiloop staan voor 6,95 per kg. Maar na wat zoeken indd ook de ongemalen versie.
Door Miranda 1
#2316762
Ja, daar kwam ik later ook achter. 6,95 ga ik echt niet betalen voor vlees. Helemaal niet omdat hij flink wat eet.
Door Miranda 1
#2316772
Ramses1 schreef: Misschien eerst lam proberen?
Het is nu de tijd voor lamsvlees en het lijkt me toch makkelijker om aan te komen?
Bovendien kun je dan ook lamsbot, orgaanvlees en spiervlees gaan geven.
Bij antilope kun je misschien alleen het spiervlees vinden?
Ff zitten kijken voor lamsvlees, maar dat is ook nog duur zeg. Zelfs bij de IC is het nog 3,50 de kilo.
Door lachnat
#2316783
Ik moet ergens antilopevlees van richard in mijn vriezer hebben. Ik had 1 kilo besteld om te proberen, ik heb dat in dag porties gesneden en weet nu niet meer waar dat in mijn vriezer moet liggen ::) Ik snij in bevroren toestand, op dat moment vond ik het er goed uit zien maar ik kan niet zo goed oordelen over bevroren vlees ;)
Door Miranda 1
#2316787
Dank je.

Ja maar als het bevroren is zie je wel of je ip veel vlees hebt of dat er veel vet of harde stukken in zitten.
Door lachnat
#2316871
Ik ben ondertussen even in de vriezer gaan zoeken en heb even 2 foto's voor je gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Als je wilt kan ik vrijdag foto's maken van hoe het eruit ziet als het ontdooid is ;)
Door Ramses1
#2316874
Ff zitten kijken voor lamsvlees, maar dat is ook nog duur zeg. Zelfs bij de IC is het nog 3,50 de kilo.

Lamsvlees kun je vaak best leuk aankomen en bovendien kun je er ook alle orgaan en vleesbotten van krijgen.
Moet even denken hoe ze heet maar in NH koopt een forumlid regelmatig lamsvlees voor rond de 3 euro.
Ik denk Lonaa?
Bij Sw is het orgaan goed betaalbaar. Pens, lever, hart en nieren allemaal zo rond de 2 euro. Orinake kan ook aan lamspens komen dacht ik?

Nou ja kijk maar maar ik zou voor Lamsvlees kiezen ;)
Door Limpy
#2316875
mirjansen schreef: .....En staat bij gemalen dat er een sterke wildsmaak aan zit. Klopt dit?....
Zit idd wel wildsmaak aan maar dan net effe anders.
Mijn katsels eten typisch wild als haas, duif, patrijs, wilde konijn e.d. dus absoluut niet maar antilope dus wel (zij het met lange tanden in het begin)
Door Miranda 1
#2316883
@lachnat, ik ga gewoon een paar kilo bestellen. Als ik twee of drie kilo bestel dan heb ik voldoende om te elimineren. Ik wil toch via de groepsbestelling ook nog wat anders bestellen.

Jess, lam wil ik ook proberen hoor. Ik wacht gewoon op een mooi aanbod via het forum. Lang leve de extra vriezer. Kan ik een voorraadje aanleggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door