Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nathascha
#2316460
We zijn vandaag en vorige wek bij de DA geweest met Luca. Hij is al een paar weken niet lekker in zijn vel. Eerst weet ik het nog aan de operatie van Likozi. Dat tie zich dat aantrok. Was hier in huis toch ff een andere sfeer. Maar zelf mijn man Leendert ging zich zorgen maken. En maakte een paar opmerkingen over zijn gedrag, wat me wel wakker schudde.

Vage klachten waren het. Niet lekker, opeens zitten rillen, lusteloos, eigelijk wel willen spelen maar tijdens spel heel snel kwaad worden. Hij eet wel gewoon goed. Maar had het idee dat tie toch aankwam. En dat is raar. Mijn alarmbellen gaan dan rinkelen. Want hij krijgt al pillen voor zijn schildklier.

Ik dacht dus aan zijn schildklier, dat tie miss weer een andere dosis pillen nodig zou hebben. Dus eerst een algm. bloedtest en de T4 test. Kwam niks uit. Behalve dat de suikerwaarde iets hoger was als de vorige test een jaar geleden. Maar nog wel netjes binnen de normaalwaarde.
Hartslag iets trager dan normaal, maar ook nog binnen de marge.

Vandaag een andere bloedtest, waarbij ze de rode en witte bloedlichamen scheiden. En had gelijk vanmorgen urine gevangen. Die ook maar gelijk nakijken dan. Beide testen dus ook normaal  ??? en dan??

DA had blied en urine gelijk nagekeken. heb er op gewacht. hij had evt. na een ander patientje nog tijd om evt. een toraxfoto te maken of een buik echo. We hebben luca dus maar even onder de Rontgen gedaan. Zijn borstholte zag er prima uit!

Nu had hij va dat hij 1,5 jaar is altijd wel iets spondylose vorming. Vorig jaar op de foto, leek dit nauwelijks gegroeit. Maar het schoot me te binnen, dat ALS spondylose gaat groeien, dat dit pijnlijk is. Gelukkig kreeg ik het heldere moment toen we bij de rontgen stonden. Dus de DA heeft het apparaat verschoven....en ja hoor. HELAAS, maar voor Luca gelukkig, weten we nu wat er aan de hand is. De spondylose gaat nu echt woekeren. Er zitten meer haken dan vorig jaar. En 2 sets wervels van 2 zijn bijna aan elkaar vergroeit.

Luca heeft pijn. Voelt zich daarom al weken beroert. Word kwaad tijdens spel, want zijn rug doet gewoon zeer.  :( :'(

Hij gaat voor nu op de Rimidyl. Over een week moet ik weer bellen met de DA. Als dit aanslaat ( wat ik hoop voor mn ventje) gaan we er wel mee door. Waarschijnlijk de rest van zijn leven.
MAAR weet iemand mij te vertellen of er evt. ook een Hom.middel is wat hiervoor heel goed werkt? evt. pijnstillend??
Door pallas
#2316522
Puur spondy kan je proberen en daarnaast gedoseerd bewegen, veel naast de fiets.
Evt spiercompositum geven om een extra sterke rug te kweken.
Door Nathascha
#2316524
pallas schreef: Puur spondy kan je proberen en daarnaast gedoseerd bewegen, veel naast de fiets.
Evt spiercompositum geven om een extra sterke rug te kweken.
Naast de fiets word dus een probleem. We zijn daar vorig jaar mee gestopt. Hij wil nog wel, maar het gaf naderhand zoveel klachten en ongemak voor hem. Dat we ermee gestopt zijn.
Hij word dit jaar 9. In gedrag en uiterlijk lijkt hij minstens 14.

Puur spondy zal ik mee beginnen als ik zie dat de rimidyl zijn werking gaat doen.
Door Lizzy
#2316527
Ik zou ook Puur Spondy geven. En visolie. En ik vind zelf (bij mezelf dus) de Back Spray van Phytonics erg lekker. Zou het er zijn geweest toen Brutus last had van z'n rug, zou ik dat hebben gekocht voor hem.
Door Nathascha
#2316532
Lizzy schreef: Ik zou ook Puur Spondy geven. En visolie. En ik vind zelf (bij mezelf dus) de Back Spray van Phytonics erg lekker. Zou het er zijn geweest toen Brutus last had van z'n rug, zou ik dat hebben gekocht voor hem.
En wat is/doet die back spray? Heb je daar meer info over?

Luca krijgt al jaren visolie, sinds ze spondylose geconstateerd hebben bij hem. Dat was toen hij 1,5 jaar was. Tot vorig jaar was er nauwelijks groei te zien. Nu word hij dit jaar 9 en nu gaat de spondylose woekeren  :-\
Ook houden we Luca warm. Hij heeft een heerlijke dikke winterjas. Pas boven een graad of 15 gaat die jas uit. tot nu toe hielp het. Moet erbij zeggen, sinds hij van KVV vorig jaar naar BARF is gegaan, is Luca toch weer een spron vooruit gegaan! Dus BARFen heeft hem ook al zoveel goeds gedaan!
Door Alba
#2316701
Heb je als pijnstiller Cox Compositum al eens geprobeerd? Ik weet niet of het kan, maar daar kan iemand van hier je vast verder mee helpen, maar ik zou denken om te proberen of je Cox en Rimadyl kan geven, zodat je minder Rimadyl hoeft te geven.
Door Nathascha
#2316779
Alba schreef: Heb je als pijnstiller Cox Compositum al eens geprobeerd? Ik weet niet of het kan, maar daar kan iemand van hier je vast verder mee helpen, maar ik zou denken om te proberen of je Cox en Rimadyl kan geven, zodat je minder Rimadyl hoeft te geven.
Ja zou ik een hele goede optie vinden. Nu eerst even wachten wat de Rimadyl ( wat een rotwoord trouwens) met hem doet. En OF het wat doet. Maar ik ben idd wel verder aan het kijken wat hem kan ondersteunen, zodat we straks minder Rimadyl hoeven te geven, maar dat hij ook geen pijn heeft.

Nu 1 dag Rimadyl. En ik kan hem wel weer normaal over zijn rug aaien zonder dat hij wegduikt. Wil niet te vroeg juichen. Maar misschien dat het al aan het werk is!
Door pallas
#2317550
Nathascha schreef: Naast de fiets word dus een probleem. We zijn daar vorig jaar mee gestopt. Hij wil nog wel, maar het gaf naderhand zoveel klachten en ongemak voor hem. Dat we ermee gestopt zijn.
Hij word dit jaar 9. In gedrag en uiterlijk lijkt hij minstens 14.

Puur spondy zal ik mee beginnen als ik zie dat de rimidyl zijn werking gaat doen.
Ik zou toch kijken of het nu wel gaat lukken. Nu je een pijnstiller geeft krijgt hij de kans om zijn spieren beter te gebruiken. Als je met pijn probeer op te bouwen geeft het vaak verkramping of een scheve houding.
Hydro- of fysiotherapie is vaak goed om eerst de ingesleten gewoonte van scheef lopen eruit te krijgen, dan kan je daarna weer thuis verder met fietsen of langer wandelen. Een goed spierkorset is écht het beste tegen de pijn.

Nox heeft ook in de opbouw een paar keer een anabolen injectie gekregen en daarnaast de anathron om het kraakbeen te verbeteren. Al met al staat zij er nog steeds héél goed voor, zeker geen oude hond. Kijk anders eens om naar een orthopedische d.a.  te gaan, die kunnen soms een andere behandeling aanbieden.
Door Lizzy
#2318000
Nathascha schreef: En wat is/doet die back spray? Heb je daar meer info over?

Luca krijgt al jaren visolie, sinds ze spondylose geconstateerd hebben bij hem. Dat was toen hij 1,5 jaar was. Tot vorig jaar was er nauwelijks groei te zien. Nu word hij dit jaar 9 en nu gaat de spondylose woekeren  :-\
Ook houden we Luca warm. Hij heeft een heerlijke dikke winterjas. Pas boven een graad of 15 gaat die jas uit. tot nu toe hielp het. Moet erbij zeggen, sinds hij van KVV vorig jaar naar BARF is gegaan, is Luca toch weer een spron vooruit gegaan! Dus BARFen heeft hem ook al zoveel goeds gedaan!
Back spray:

Voor een soepele rug.
Geschikt voor: Kat, Hond, Paard, Pony
Samenstelling: extract van Arctium lappa, Betula alba, Boswellia serrata, Equisetum arvense, Juniperus communis, Ribes nigrum, Saffraanbloesem, Salix alba, Solidago virga aurea, Viola tricolor. Verdund extract van Angelica archangelica, Berberis vulgaris, Clematis, Gnaphalum, Mycena en Orchild. Een verdunning van Alumina. Chondroïtinesulfaat, Glucosaminesulfaat, Magnesiumcitraat, MSM. Montmorilloniet, Himalaya zout. Basis crème: Aqua, Caprylic/Capric triglyceride, Glycerylstearate SE, Cetyl palmitate, Cetyl alcohol, Propylene glycol, Sodium cetearyl sulfate, Methylisothiazolinone, Phenethyl Alcohol, PPG-2-Methyl Ether. Alcohol 15 %.

Indicatie(s):
Bij alle rugaandoeningen, zoals kissing spines, spondylose herniaklachten en wervelblokkades. Voor het soepel houden van de rug tijdens training.

Ik vind het zelf erg lekker spul. Ik heb ook een variant van de groene os gehad ooit, maar ik vind dit lekkerder. Ik vind het behoorlijk pijnstillend werken. En het geeft een weldadig gevoel.
Door Nathascha
#2318442
[quote="pallas"]
Ik zou toch kijken of het nu wel gaat lukken. Nu je een pijnstiller geeft krijgt hij de kans om zijn spieren beter te gebruiken. Als je met pijn probeer op te bouwen geeft het vaak verkramping of een scheve houding.
Hydro- of fysiotherapie is vaak goed om eerst de ingesleten gewoonte van scheef lopen eruit te krijgen, dan kan je daarna weer thuis verder met fietsen of langer wandelen. Een goed spierkorset is écht het beste tegen de pijn.

Nox heeft ook in de opbouw een paar keer een anabolen injectie gekregen en daarnaast de anathron om het kraakbeen te verbeteren. Al met al staat zij er nog steeds héél goed voor, zeker geen oude hond. Kijk anders eens om naar een orthopedische d.a.  te gaan, die kunnen soms een andere behandeling aanbieden.
[/quote]

Bedankt voor de tip Pallas! Bij mijn DA hebben ze ook Aqua therapie. Zal eens overleggen!
Door Nathascha
#2318443
[quote="Lizzy"]
Back spray:

Voor een soepele rug.
Geschikt voor: Kat, Hond, Paard, Pony
Samenstelling: extract van Arctium lappa, Betula alba, Boswellia serrata, Equisetum arvense, Juniperus communis, Ribes nigrum, Saffraanbloesem, Salix alba, Solidago virga aurea, Viola tricolor. Verdund extract van Angelica archangelica, Berberis vulgaris, Clematis, Gnaphalum, Mycena en Orchild. Een verdunning van Alumina. Chondroïtinesulfaat, Glucosaminesulfaat, Magnesiumcitraat, MSM. Montmorilloniet, Himalaya zout. Basis crème: Aqua, Caprylic/Capric triglyceride, Glycerylstearate SE, Cetyl palmitate, Cetyl alcohol, Propylene glycol, Sodium cetearyl sulfate, Methylisothiazolinone, Phenethyl Alcohol, PPG-2-Methyl Ether. Alcohol 15 %.

Indicatie(s):
Bij alle rugaandoeningen, zoals kissing spines, spondylose herniaklachten en wervelblokkades. Voor het soepel houden van de rug tijdens training.

Ik vind het zelf erg lekker spul. Ik heb ook een variant van de groene os gehad ooit, maar ik vind dit lekkerder. Ik vind het behoorlijk pijnstillend werken. En het geeft een weldadig gevoel.
[/quote]

Klinkt goed!. Ik ga even op google zoeken waar ik het zou kunnen bestellen. Wilde zowiezo met Luca even langs bij de Silverlinde. Volgens mij verkopen ze dit merk daar ook. Zal het eens navragen.
Door Nathascha
#2318447
Update Luca:
Nu 3 dagen aan de Rimadyl. Ik geef 1 pil smorgens en een halve 's avonds.
Het lijkt te gaan werken! Hij lijkt vrolijker te worden. En daagde Tau weer uit tot spel! Hij is niet meer rillerig, en heb hem ook niet meer kwaad zien worden op de andere honden. Ook staat hij weer sneller op uit zijn mand. We waren gewent hem tig keer te roepen...maar nu staat hij opeens al achter je... ;D Hij slaapt nog wel heel erg veel. Maar dat zal de leeftijd wel zijn.
Door Lil
#2318704
Fijn dat het beter gaat!

Hier werkt cox compositum erg goed als natuurlijke pijnstiller.

@Lizzy ik begin eraan te denken om die back spray voor een slechte heup te gaan gebruiken. Ik weet niet of het werkt, maar ik lees dat het erg fijn is voor de spieren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door