Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door casandra
#2314981
Hallo lieve mensen...

zoals jullie al weten ben ik pas kvv gaan voeren omdat mijn hond steeds slechte ontlasting had.
Op zich bevalt het me prima, ze heeft nu eigenlijk konstant vaste ontlasting(alleen s'middags soms niet, misschien wat stress als ze alleen is geweest).

Zoals eerder gezegd ben ik op het moment niet in staat om grotere hoeveelheden kvv te bestellen. Ik voer nu pens compleet,rund compleet van smuldier en lam/rijst compleet van rodi. 1 x in de week krijgt ze kip(enkelvoudig) van smuldier.

Ik weet dat er betere kvv is dan dat wat ik nu genoemd heb en hoop dat ik snel wat anders kan gaan geven maar ik vroeg me gewoon af of ik redelijk goed op weg ben.
Door M@rina
#2315036
Ik weet even niet meer hoe oud je hond is, sorry. Bij een pup zou ik zeker zeggen probeer aan een kvv te komen die een natuurlijke calciumbron bevat, dat is beter voor je opgroeiende pup. voor een volwassen hond is dit ook erg belangrijk maar bij een pup zker. smuldier en rodi compleet hebben geen natuurlijke calciumbron. Rodi exclusief wel.
Carnibest is volgens mij wel redelijk goed verkrijgbaar in heel Nederland, mischien kan je daar ook eens naar kijken?

Welke kvv je ook geeft, het is altijd beter dan brokken.
De omstandigheden, portemonee en ruimtegebrek spelen ook een rol mee.

edit nog even wat toevoegen:
Geef ook 1x per week een vet visje, sardientjes, sprotjes o.i.d. vers van de markt (rauw geven inclusief kop graat en staart), 1 of 2 eitjes in de week, met schil is ook heel goed en 1x per week een lekkere klodder yoghurt is ook goed voor je hond. Goedkoop en toch hele leuke aanvullingen op de voeding van je hond en je kan het ewoon bij je eigen boodschappen meenemen
Laatst gewijzigd door M@rina op ma 16 apr 2012, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casandra
#2315076
[quote="M@rina"]
Ik weet even niet meer hoe oud je hond is, sorry. Bij een pup zou ik zeker zeggen probeer aan een kvv te komen die een natuurlijke calciumbron bevat, dat is beter voor je opgroeiende pup. voor een volwassen hond is dit ook erg belangrijk maar bij een pup zker. smuldier en rodi compleet hebben geen natuurlijke calciumbron. Rodi exclusief wel.
Carnibest is volgens mij wel redelijk goed verkrijgbaar in heel Nederland, mischien kan je daar ook eens naar kijken?

Welke kvv je ook geeft, het is altijd beter dan brokken.
De omstandigheden, portemonee en ruimtegebrek spelen ook een rol mee.

edit nog even wat toevoegen:
Geef ook 1x per week een vet visje, sardientjes, sprotjes o.i.d. vers van de markt (rauw geven inclusief kop graat en staart), 1 of 2 eitjes in de week, met schil is ook heel goed en 1x per week een lekkere klodder yoghurt is ook goed voor je hond. Goedkoop en toch hele leuke aanvullingen op de voeding van je hond en je kan het ewoon bij je eigen boodschappen meenemen
[/quote]

Dankjewel Marina, Tayca is nu 8 maanden. Helaas heb ik op het moment maar een heel beperkt budget. Kan op mijn werk maar weinig uurtjes maken dus ook een stuk minder inkomen. Ik hoop dat dit snel veranderd want carnibest is inderdaad bij mij in de buurt te krijgen maar op dit moment voor mij te duur.

Een eitje krijgt ze inderdaad ook al van mij, dit geef ik meestal als ze de kip krijgt. En natuurlijk een visje en wat yoghurt zijn eenvoudig erbij te geven. Die yoghurt moet dat bijv. volle of halfvolle zijn?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2315089
Ik ga met Marina mee. Wat je nu voert is in de ogen van velen niet optimaal, maar al zeker veel beter dan brok, dus rechtstreeks antwoord op je vraag. Ja, voorlopig is dit nu goed. :)
Door M@rina
#2315386
Gewoon volle yoghurt, kwark griekse yoghurt, hutenkase kan allemaal.

Je zou kunnen kijken of je met iemand Tammenga of Lotgering mee kan bestellen, die zijn een stuk goedkoper dan carnibest, maar bevatten wel een natuurlijke calciumbron.
Door casandra
#2315896
[quote="Anne in Duitsland"]
Zou het kunnen dat de dunne ontlasting af en toe van de rijst in Rodi komt? Al kan het ook heel goed met stress te maken hebben, hoor. Maar dus ook met de rijst.
[/quote]

Dat denk ik niet, ze heeft het ook soms als ze een aantal dagen geen rodi heeft gehad. Het is dan ook alleen tijdens de middagwandeling als ze dan  'savonds nog eens moet dan zijn het weer keurige drollen.
Ze heeft sinds enkele weken ook weer dat ze in huis poept en plast als we weg zijn(niet als we s'nachts in bed liggen, echt alleen wanneer we uit huis zijn). Helaas ruimt ze haar eigen poep dan ook weer op dus misschien komt het hierdoor.
Door Suzanne
#2319011
[quote="casandra"]
Thanx!! Ik weet inmiddels dat het veel beter kan, maar moet het er nu even mee doen helaas.
[/quote]

"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan"; ik ga dus mee met het idee dat het echt beter kan; maar ook zoveel slechter, dat je het nu heus niet verkeerd doet!

Als je een keer op de markt bijvoorbeeld in een aanbieding wat gewone kipfilet of kipvleugeltjes kan scoren kan dat prima een keer ipv de smuldier-kip-enkelvoudig! Dan kun je toch wat afwisselen wellicht binnen het budget.

Suzanne
Door Mevroi Kruim
#2322723
Aldi in Lidl hebben goedkope kip in de vriezer, is dat wat voor de afwisseling? En idd een vet visje af en toe, je zou de visboer op de markt om zalmkoppen en -graten kunnen vragen. Als de visboer zelf fileert heeft hij die wel.
Door casandra
#2322776
De kipfilet gaat er goed in, heb van het weekend al zalm gehaald maar beide wilde deze niet eten. Het rauw ei en de yoghurt worden wel gewaardeerd.
Ook heb ik al een paar keer een groenteprut gemaakt, de eerste van wortel,rodebiet,bloemkool en bleekselderij en de tweede van courgette,andijvie,komkommer,erwtjes en alfalfa.
Zondag hadden we wat asperges over en daar waren ze helemaal gek op.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2324607
[quote="casandra"]
De kipfilet gaat er goed in, heb van het weekend al zalm gehaald maar beide wilde deze niet eten. Het rauw ei en de yoghurt worden wel gewaardeerd.
Ook heb ik al een paar keer een groenteprut gemaakt, de eerste van wortel,rodebiet,bloemkool en bleekselderij en de tweede van courgette,andijvie,komkommer,erwtjes en alfalfa.
Zondag hadden we wat asperges over en daar waren ze helemaal gek op.
[/quote]

Geen zalm willen, maar wel bleekselderij :biggrin2: (gek beest  :biggrin2:)
Door casandra
#2325435
[quote="Angelique"]
Geen zalm willen, maar wel bleekselderij :biggrin2: (gek beest  :biggrin2:)
[/quote]

Hahaha....ja denk je ze blij te maken. Om de een of andere reden is Tayca wild op groente, als ik die schoonmaak is ze niet bij het aanrecht weg te slaan, laat zelfs haar runderoor ervoor liggen.

Ik zal wel een aantrekkingskracht hebben op GEKKE dieren, elk dier dat bij mij komt heeft wel iets geks  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door